צדיק, על התוכן שלנו כבר שילמת? 'כיכר השבת' בוחן הפעלת חומת תשלום
אתר כיכר השבת בוחן אפשרות לעבור למתכונן של חומת תשלום - כך נודע לאייס. במסגרת זו נבחנת מידת נכונותם של הגולשים לשלם עבור תכנים, ובאיזו מתכונת להפעיל את חומת התשלום, על איזה תכנים ועוד.
בתקופה האחרונה "זכו" חלק מגולשי האתר למסך השתלטות כשביקשו לגלוש ב'כיכר השבת', ובו הופיע שאלון עם מספר שאלות בנוגע לאפשרות לגבות תשלום עבור תכנים. בין היתר נשאלו הגולשים אם יהיו מוכנים לשלם דולר בשבוע, כלומר כ-16 שקלים לחודש.
'כיכר' נחשב לאתר החרדי הפופולארי ביותר, עם 2.2 מיליון יוניק בחודש אפריל, על פי אתר סימלר-ווב. ועדיין, למרות הפער הגדול מהמתחרים הישירים, האתר החרדי בחדרי חרדים עם 1.1 מיליון יוניק על פי סימלר-ווב, זירת האתרים החרדים והדתיים היא צפופה, עם מתחרים נוספים כגון חרדים 10, וגם האתרים הדתיים כגון ערוץ 7 עם 2.4 מיליון יוניקים, סרוגים, כיפה ועוד.
תופעה לא נפוצה בישראל
תופעת חומת התשלום אינה נםוצה במיוחד בישראל, והדעות כלפי סוגיית תשלום עבור תוכן באינטרנט חלוקות. עד כה האתרים המרכזיים שדורשים תשלום עבור תכנים, הם הארץ, גלובס ומחלקה ראשונה.
האתר המרכזי הראשון היה הארץ שלפני כשנתיים החל לגבות דמי מנוי חודשיים בסך 40 שקלים, שנתיים בסך 400 שקלים, או עבור כתבה אחת בלבד - כ-5 שקלים. המנוי מוצע חינם למנויי הפרינט. חומת התשלום גרמה לירידה חדה במספר הגולשים באתר 'הארץ' בחודש שלאחר הנהגת המהלך - כ-100 אלף פחות, על פי הוועדה למדרוג באינטרנט, שפעילותה הופסקה בהמשך השנה. לפני כחודשיים חשף 'הארץ' לראשונה את מספר מנויי הדיגיטל שלו - קצת יותר מ-20 אלף במספר.
גם 'גלובס' החל לפני כ-4 חודשים בגביית תשלום עבור חלק מהתכנים שלו. לגולשים מוצעות 2 אפשרויות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. הערכה היא כי מדובר ב-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, שמוצעים למכירה בתשלום, שהם חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס.
קמפיין נגד "חוסם פרסומות"
אין זה הצעד הראשון של 'כיכר השבת' בניסיון למנוע ירידה בהכנסות, ואולי אף להגדילן. לאחרונה יצא האתר בקמפיין במסגרתו גולשים שהפעילו חוסמי פרסומות, קיבלו באנר בו היה כתוב כי "המערכת מזהה כי אתה משתמש בחוסם פרסומות וגולש בכיכר השבת תוך שאתה עובר על איסור דאורייתא", כלומר עובר עבירת גזל. הגולשים קיבלו 2 אפשרויות: לבטל את חוסם הפרסומות, או להמשיך "לגזול" - כדברי 'כיכר השבת'.
הגולש שבוחר באפשרות השנייה, מגיע לבאנר בו כתוב: "גזל מקטרג בראש", ובהמשך מצוין כי הפקת "התוכן האיכותי אותו אתה צורך, עולה ממון רב וחסימת הפרסומת על ידך מסבה נזק ממוני ישיר והפסדים לאתר 'כיכר השבת'. למען הסר ספק, חברת ככיכר השבת אינה מאשרת בשום אופן לגלוש באתר ללא פרסומות". לצד זאת מצוטטים פרסומים של רמב"ם, מסילת ישרים ואורחות צדיקים נגד גזל וחמס.
בכיכר השבת אישרו כי נושא חומת התשלום נמצא בבחינה בימים אלו.
- 4.יניב 17/05/2015 22:04הגב לתגובה זולידיעתכם קוקר הוקם הרבה הרבה לפני חרדים 10, והוא לא רחוק ממס' היוניקים של בחדרי
- 3.יוסי 17/05/2015 14:00הגב לתגובה זוהוא לא מייצר תוכן הוא מעתיק תוכן. בקרוב יהיה תחקיר גדול על ההונאה הגדולה של כיכר השבת. חכו
- נו, איפה התחקיר? (ל"ת)זונדל 04/08/2019 16:24הגב לתגובה זו
- 2.נתן 17/05/2015 13:23הגב לתגובה זומודל הכנסות בתשלום לא עובד בישראל ולא יעבוד. זה יעשה לכיכר השבת נזק גדול. הם עבדו קשה להגיע ל 2 מליון יוניקים חבל לזרוק לפח.
- 1.חומת מגן 17/05/2015 12:38הגב לתגובה זושיקצה
- יעקב 17/05/2015 13:20הגב לתגובה זואכן האתר הגדול והפעיל ביותר, הייתי משלם עבור תוכן כזה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
