צדיק, על התוכן שלנו כבר שילמת? 'כיכר השבת' בוחן הפעלת חומת תשלום
אתר כיכר השבת בוחן אפשרות לעבור למתכונן של חומת תשלום - כך נודע לאייס. במסגרת זו נבחנת מידת נכונותם של הגולשים לשלם עבור תכנים, ובאיזו מתכונת להפעיל את חומת התשלום, על איזה תכנים ועוד.
בתקופה האחרונה "זכו" חלק מגולשי האתר למסך השתלטות כשביקשו לגלוש ב'כיכר השבת', ובו הופיע שאלון עם מספר שאלות בנוגע לאפשרות לגבות תשלום עבור תכנים. בין היתר נשאלו הגולשים אם יהיו מוכנים לשלם דולר בשבוע, כלומר כ-16 שקלים לחודש.
'כיכר' נחשב לאתר החרדי הפופולארי ביותר, עם 2.2 מיליון יוניק בחודש אפריל, על פי אתר סימלר-ווב. ועדיין, למרות הפער הגדול מהמתחרים הישירים, האתר החרדי בחדרי חרדים עם 1.1 מיליון יוניק על פי סימלר-ווב, זירת האתרים החרדים והדתיים היא צפופה, עם מתחרים נוספים כגון חרדים 10, וגם האתרים הדתיים כגון ערוץ 7 עם 2.4 מיליון יוניקים, סרוגים, כיפה ועוד.
תופעה לא נפוצה בישראל
תופעת חומת התשלום אינה נםוצה במיוחד בישראל, והדעות כלפי סוגיית תשלום עבור תוכן באינטרנט חלוקות. עד כה האתרים המרכזיים שדורשים תשלום עבור תכנים, הם הארץ, גלובס ומחלקה ראשונה.
האתר המרכזי הראשון היה הארץ שלפני כשנתיים החל לגבות דמי מנוי חודשיים בסך 40 שקלים, שנתיים בסך 400 שקלים, או עבור כתבה אחת בלבד - כ-5 שקלים. המנוי מוצע חינם למנויי הפרינט. חומת התשלום גרמה לירידה חדה במספר הגולשים באתר 'הארץ' בחודש שלאחר הנהגת המהלך - כ-100 אלף פחות, על פי הוועדה למדרוג באינטרנט, שפעילותה הופסקה בהמשך השנה. לפני כחודשיים חשף 'הארץ' לראשונה את מספר מנויי הדיגיטל שלו - קצת יותר מ-20 אלף במספר.
גם 'גלובס' החל לפני כ-4 חודשים בגביית תשלום עבור חלק מהתכנים שלו. לגולשים מוצעות 2 אפשרויות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. הערכה היא כי מדובר ב-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, שמוצעים למכירה בתשלום, שהם חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס.
קמפיין נגד "חוסם פרסומות"
אין זה הצעד הראשון של 'כיכר השבת' בניסיון למנוע ירידה בהכנסות, ואולי אף להגדילן. לאחרונה יצא האתר בקמפיין במסגרתו גולשים שהפעילו חוסמי פרסומות, קיבלו באנר בו היה כתוב כי "המערכת מזהה כי אתה משתמש בחוסם פרסומות וגולש בכיכר השבת תוך שאתה עובר על איסור דאורייתא", כלומר עובר עבירת גזל. הגולשים קיבלו 2 אפשרויות: לבטל את חוסם הפרסומות, או להמשיך "לגזול" - כדברי 'כיכר השבת'.
הגולש שבוחר באפשרות השנייה, מגיע לבאנר בו כתוב: "גזל מקטרג בראש", ובהמשך מצוין כי הפקת "התוכן האיכותי אותו אתה צורך, עולה ממון רב וחסימת הפרסומת על ידך מסבה נזק ממוני ישיר והפסדים לאתר 'כיכר השבת'. למען הסר ספק, חברת ככיכר השבת אינה מאשרת בשום אופן לגלוש באתר ללא פרסומות". לצד זאת מצוטטים פרסומים של רמב"ם, מסילת ישרים ואורחות צדיקים נגד גזל וחמס.
בכיכר השבת אישרו כי נושא חומת התשלום נמצא בבחינה בימים אלו.
- 4.יניב 17/05/2015 22:04הגב לתגובה זולידיעתכם קוקר הוקם הרבה הרבה לפני חרדים 10, והוא לא רחוק ממס' היוניקים של בחדרי
- 3.יוסי 17/05/2015 14:00הגב לתגובה זוהוא לא מייצר תוכן הוא מעתיק תוכן. בקרוב יהיה תחקיר גדול על ההונאה הגדולה של כיכר השבת. חכו
- נו, איפה התחקיר? (ל"ת)זונדל 04/08/2019 16:24הגב לתגובה זו
- 2.נתן 17/05/2015 13:23הגב לתגובה זומודל הכנסות בתשלום לא עובד בישראל ולא יעבוד. זה יעשה לכיכר השבת נזק גדול. הם עבדו קשה להגיע ל 2 מליון יוניקים חבל לזרוק לפח.
- 1.חומת מגן 17/05/2015 12:38הגב לתגובה זושיקצה
- יעקב 17/05/2015 13:20הגב לתגובה זואכן האתר הגדול והפעיל ביותר, הייתי משלם עבור תוכן כזה

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.