בסיעתא דשמיא: תקציב הפרסום של קופ"ח כללית למגזר החרדי יוצא למכרז
כוננות שיא בקרב משרדי הפרסום ברחוב החרדי. תקציב הפרסום למגזר החרדי של קופת חולים כללית - הגדולה במדינה - יוצא למכרז. כך פורסם היום (יום א') באתר יפעת מכרזים. התקציב נחשב לאחד הגדולים ביותר במגזר החרדי ויעמוד על בין 1.5 ל-4.5 מיליון שקלים.
תקופת ההתקשרות של המשרד הזוכה עם קופת החולים תעמוד על 24 חודשים, עם אופציה להארכת ההתקשרות לתקופות נוספות של שנה ו/או 48 חודשים, דהיינו 4 שנים נוספות מעבר לשנתיים הראשונות.
בין המשימות הנדרשות מהגוף הזוכה במכרז: לימוד ובחינת צרכי השיווק, הפרסום ויחסי הציבור של כללית, ניתוח שווקים דומים בארץ ובחו"ל, הכנת תכניות פרסום ושיווק מפורטות והוצאתם לפועל בכפוף לתקציב, מתן יעוץ שוטף, ביקורת חשבונות המוגשים לתשלום ע"י צינורות הפרסום, ספקים ונותני שירותים, אספקה, שמירה ואחזקה הולמת של כל חומרי הפרסום שהינם רכוש כללית ועוד.
בין תנאי הסף להתמודדות במכרז אותם פרסמה הכללית: מחזור הכנסות של 3 מיליון שקלים ממתן שירותי פרסום ללקוחות במגזר החרדי במהלך כל אחת מן השנים 2012, 2013 ו-2014. עוד דורשת הקופה כי המתמודד יהיה משרד פרסום המשמש כנותן שירותי פרסום עבור לפחות 2 לקוחות מן המגזר החרדי, שהיקף תקציב הפרסום השנתי שלהם הינו לפחות חצי מיליון שקל לשנה, וכן כי במשרד פועלות כל המחלקות הבאות: קריאייטיב, תכנון אסטרטגי - פלנינג, מחלקת ניהול לקוחות - תקציבאות ומחלקת יחסי ציבור.
- אלקטרה קונה את אגד תעבורה; תחום התעבורה יכניס לחברה מיליארד ש'
- חרם המודעות: הפלס מאיים לתבוע משרדי פרסום דתיים וחרדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות טופל תקציב הפרסום של כללית במגזר החרדי במשרד הפרסום אפיקים, בבעלותו של יגאל רווח. בעבר גבר משרד הפרסום על מקאן אריקסון (דאז וכיום מקאן תל אביב) במכרז על התקציב למגזר החרדי. מקאן שטיפל אז בתקציב הפרסום של כללית (כיום מטופל בפובליסיס) התמודד על התקציב באמצעות הזרוע המגזרית שפעלה תחתיו מקאן סקטורס אך הפסיד בגמר לאפיקים. מאז הספיקה קבוצת מקאן לסגור את הזרוע המגזרית שלה.
גורמים בענף הפרסום החרדי מוסרים לאייס כי על פי תנאי המכרז, היחדים שצפוים להתמודד על התקציב הנחשק הם משרדי הפרסום הגדולים שפועלים במגזר, המחזיקים גם בשלוחת יחסי ציבור: אפיקים שכיום מחזיק בתקציב, גל אורן BSD, בולטון פוטנציאל ומימד.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
