אריות העתיד. תחרות Future Lions 2015 במסגרת פסטיבל קאן לפרסום
צילום: יח"צ
TV

הדור הבא יוצא לצוד אריות: סטודנטים מבצלאל מתמודדים בתחרות ה-future lions בקאן

מאחורי הקטגוריה לסטודנטים עומדות  AKQA  ו-Google. עבודות הסטודנטים של בצלאל נעשו במסגרת קורס על פרסום בעידן הדיגיטלי תחת הנחייתו של שגיא בלומברג מגיתם
משה בנימין | (7)
פסטיבל קאן לפרסום ה-Cannes Lions הוא אירוע הפרסום הגדול בעולם שמדי שנה בסוף יוני מקיים את תחרות הפרסום הגדולה בעולם במונחי היקף העבודות, המתחרים, האורחים, הלו"ז הצפוף, התכניה העמוסה, ה-PR והחשיפה. בהתאם לגודלו הפסטיבל מאפשר לקהלי יעד נוספים כמו סטודנטים לפרסום ופרסומאים צעירים לקבל את דקות התהילה שלהם בבמה החשבה בעולם - מול סמנכ"לי הקריאייטיב המשפיעים של התעשייה העולמית.  לפרסומאים הצעירים ישנה האופציה להתחרות בקטגוריית ה-Young Lions שפתוחה לאלו שעובדים במשרדי פרסום וטרם חצו את גיל 28. הקטגוריה שמיועדת לסטודנטים לפרסום היא קטגוריית ה-future lions שמאחוריה עומדות סוכנות הפרסום הדיגיטלית AKQA - מהמובילות בעולם בתחומה ו-Google. השנה יתמודדו בקטגוריה זו 3 צוותים של סטודנטים מהאקדמיה לעיצוב בצלאל.  התחרות פתוחה לכל סטודנט בעולם כאשר הבריף לתחרות הוא מאוד פשוט - פרסם לקהל לבחירתך מוצר או שירות של מותג בינלאומי בדרך שלא ניתן היה לעשותה לפני 3 שנים. לתחרות נשלחות אלפי עבודות מבתי הספר לפרסום המובילים בעולם, מתוכן נבחרות 5 עבודות זוכות מדי שנה. הצוותים האחראים על הפרוייקטים המנצחים מוזמנים לפסטיבל בקאן ועבודותיהם מוצגות לעיני אלפי אנשי התעשיה המבקרים בפסטיבל. הגשות הסטודנטים הישראלים לפסטיבל קאן נעשתה במסגרת הקורס "בחזרה לעתיד - פרסום בעידן הדיגיטלי" במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, בהנחייתו של שגיא בלומברג, מנהל קריאייטיב בגיתם BBDO. בלומברג עבד עם הסטודנטים על עבודות הגמר שלהם  - קמפיינים דיגיטליים למותגים בינלאומיים ואלו גם העבודות שהוגשו לתחרות.    בין הפרוייקטים שנשלחו לתחרות אפשר למצוא את עבודתה של רייצ׳ל שניידר משנה ד׳ - Guardian Angel Bra שהמציאה ״חזיה חכמה״ למותג Victoria’s Secret המאפשרת ללובשות אותה להתריע על תקיפה מינית בחיבור בין החזיה למכשיר הסלולר שלה ולמכשירי סלולר נוספים.  
הפרוייקט השני הוא Google Sight של נועה נבות ואדר אלטמן משנה ג׳ המאפשר לכבדי ראייה דרך חדשה להתמצא במרחב באמצעות מקל נחייה חכם המקושר ל-Google Maps ו-Google street View.  

google sight from noa navot on Vimeo.

הפרוייקט ה-3 הוא waze me up של רוני קבורס ואביטל פינקלשטיין משנה ג׳ המאפשר לקבל מ-waze התראה מקדימה על סימני עייפות בזמן נהיגה, באמצעות צמיד דיגיטלי חכם המנטר את פעילותם של הנהגים.  
בצלאל היא האקדמיה היחידה בארץ שבה פועלת מחלקה להתמחות בעיצוב לפרסום (בראשות סיון בן חורין) מטעם המחלקה לתקשורת חזותית. במסגרת זו לומדים הסטודנטים במגוון קורסים החל מיסודות העיצוב לפרסום, פרסום בטלויזיה, פרינט, אמביינט, וקמפייני אינטגרייטד בדגש על חיבור בין העולם הפיזי לדיגיטלי.  

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רעיונות נחמדים (לא חדשניים) וביצוע על הפנים. (ל"ת)
    שירי 10/05/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פרוייקטים מבריקים. שאפו! (ל"ת)
    יונתן 02/05/2015 09:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כרמית 01/05/2015 11:02
    הגב לתגובה זו
    אומנם בגדר רעיון אבל מוצג כל כך יפה עם חשיבה איך ליישם טכנולוגיות ולשפר חיים של אוכלוסיות חלשות!!! פשוט שאפו!
  • 3.
    ערן 30/04/2015 21:30
    הגב לתגובה זו
    שזה מה שסטודנטים עושים. מי יתן ולא יתקלקלו.
  • 2.
    דורית 30/04/2015 17:44
    הגב לתגובה זו
    רעיון מעולה. כל הכבוד!!!
  • 1.
    צייד! (ל"ת)
    נמוס לנצח 30/04/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
  • נמוס 30/04/2015 16:35
    הגב לתגובה זו
    מאסטר צייד
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.