אריות העתיד. תחרות Future Lions 2015 במסגרת פסטיבל קאן לפרסום
צילום: יח"צ
TV

הדור הבא יוצא לצוד אריות: סטודנטים מבצלאל מתמודדים בתחרות ה-future lions בקאן

מאחורי הקטגוריה לסטודנטים עומדות  AKQA  ו-Google. עבודות הסטודנטים של בצלאל נעשו במסגרת קורס על פרסום בעידן הדיגיטלי תחת הנחייתו של שגיא בלומברג מגיתם
משה בנימין | (7)
פסטיבל קאן לפרסום ה-Cannes Lions הוא אירוע הפרסום הגדול בעולם שמדי שנה בסוף יוני מקיים את תחרות הפרסום הגדולה בעולם במונחי היקף העבודות, המתחרים, האורחים, הלו"ז הצפוף, התכניה העמוסה, ה-PR והחשיפה. בהתאם לגודלו הפסטיבל מאפשר לקהלי יעד נוספים כמו סטודנטים לפרסום ופרסומאים צעירים לקבל את דקות התהילה שלהם בבמה החשבה בעולם - מול סמנכ"לי הקריאייטיב המשפיעים של התעשייה העולמית.  לפרסומאים הצעירים ישנה האופציה להתחרות בקטגוריית ה-Young Lions שפתוחה לאלו שעובדים במשרדי פרסום וטרם חצו את גיל 28. הקטגוריה שמיועדת לסטודנטים לפרסום היא קטגוריית ה-future lions שמאחוריה עומדות סוכנות הפרסום הדיגיטלית AKQA - מהמובילות בעולם בתחומה ו-Google. השנה יתמודדו בקטגוריה זו 3 צוותים של סטודנטים מהאקדמיה לעיצוב בצלאל.  התחרות פתוחה לכל סטודנט בעולם כאשר הבריף לתחרות הוא מאוד פשוט - פרסם לקהל לבחירתך מוצר או שירות של מותג בינלאומי בדרך שלא ניתן היה לעשותה לפני 3 שנים. לתחרות נשלחות אלפי עבודות מבתי הספר לפרסום המובילים בעולם, מתוכן נבחרות 5 עבודות זוכות מדי שנה. הצוותים האחראים על הפרוייקטים המנצחים מוזמנים לפסטיבל בקאן ועבודותיהם מוצגות לעיני אלפי אנשי התעשיה המבקרים בפסטיבל. הגשות הסטודנטים הישראלים לפסטיבל קאן נעשתה במסגרת הקורס "בחזרה לעתיד - פרסום בעידן הדיגיטלי" במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, בהנחייתו של שגיא בלומברג, מנהל קריאייטיב בגיתם BBDO. בלומברג עבד עם הסטודנטים על עבודות הגמר שלהם  - קמפיינים דיגיטליים למותגים בינלאומיים ואלו גם העבודות שהוגשו לתחרות.    בין הפרוייקטים שנשלחו לתחרות אפשר למצוא את עבודתה של רייצ׳ל שניידר משנה ד׳ - Guardian Angel Bra שהמציאה ״חזיה חכמה״ למותג Victoria’s Secret המאפשרת ללובשות אותה להתריע על תקיפה מינית בחיבור בין החזיה למכשיר הסלולר שלה ולמכשירי סלולר נוספים.  
הפרוייקט השני הוא Google Sight של נועה נבות ואדר אלטמן משנה ג׳ המאפשר לכבדי ראייה דרך חדשה להתמצא במרחב באמצעות מקל נחייה חכם המקושר ל-Google Maps ו-Google street View.  

google sight from noa navot on Vimeo.

הפרוייקט ה-3 הוא waze me up של רוני קבורס ואביטל פינקלשטיין משנה ג׳ המאפשר לקבל מ-waze התראה מקדימה על סימני עייפות בזמן נהיגה, באמצעות צמיד דיגיטלי חכם המנטר את פעילותם של הנהגים.  
בצלאל היא האקדמיה היחידה בארץ שבה פועלת מחלקה להתמחות בעיצוב לפרסום (בראשות סיון בן חורין) מטעם המחלקה לתקשורת חזותית. במסגרת זו לומדים הסטודנטים במגוון קורסים החל מיסודות העיצוב לפרסום, פרסום בטלויזיה, פרינט, אמביינט, וקמפייני אינטגרייטד בדגש על חיבור בין העולם הפיזי לדיגיטלי.  

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רעיונות נחמדים (לא חדשניים) וביצוע על הפנים. (ל"ת)
    שירי 10/05/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פרוייקטים מבריקים. שאפו! (ל"ת)
    יונתן 02/05/2015 09:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כרמית 01/05/2015 11:02
    הגב לתגובה זו
    אומנם בגדר רעיון אבל מוצג כל כך יפה עם חשיבה איך ליישם טכנולוגיות ולשפר חיים של אוכלוסיות חלשות!!! פשוט שאפו!
  • 3.
    ערן 30/04/2015 21:30
    הגב לתגובה זו
    שזה מה שסטודנטים עושים. מי יתן ולא יתקלקלו.
  • 2.
    דורית 30/04/2015 17:44
    הגב לתגובה זו
    רעיון מעולה. כל הכבוד!!!
  • 1.
    צייד! (ל"ת)
    נמוס לנצח 30/04/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
  • נמוס 30/04/2015 16:35
    הגב לתגובה זו
    מאסטר צייד
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.