אקו 99FM digital eco99
צילום: יח"צ

המהלך של אקו 99FM: הקימה פלטפורמה מבוססת סטרימינג - עם מאות ערוצי רדיו חינם

במסגרת מהלך אסטרטגי של אקו 99FM, יוצא לגולשים שירות דיגיטלי הכולל ערוצי מוזיקה מאופיינים, לצד מאות תכניות הבוקר של טל ואביעד
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה אקו 99FM

תחנת הרדיו אקו 99FM יוצאת במהלך אסטרטגי ומשיקה בימים אלה שירות דיגיטלי בשם eco99.digital הכולל מאות ערוצי מוזיקה מאופיינים. בימים אלה עלה אתר אינטרנט חדש והושקו אפליקציות תואמות לחנויות  האפליקציות של אפל ואנדרואיד. בעתיד צפוי לכלול השירות גם פרסומות, אולם כעת הוא נטול פרסומות וחינמי.   כל ערוץ מוזיקלי יכלול מגוון רב של סטים, כאשר בכל יום יעלה לאתר סט חדש. בנוסף, יעלה לאתר ערוץ eco special שיתייחס לאירועי מוזיקה גדולים משתנים, ימי הולדת של אמנים מובילים, מחוות שונות, התייחסות לעונות השנה ועוד.    מדובר בפלטפורמה חדשה מבוססת סטרימינג במחשב, בסמארטפון ובטאבלט, לרבות אפליקציות המיועדות לאייפון ולאנדרואיד. השירות החדש כולל ספריית גדולה של סטים מוזיקליים ייעודיים הנערכים על ידי עורכי המוזיקה של התחנה ומחולקים על פי קטגוריות ונושאים, המותאמים להזדמנות ההאזנה ולאופי המאזין, כגון eco love, המתאימים לערבים זוגיים ורומנטיים, eco run לפעילות ספורטיבית, eco chill לנסיעה רגועה ועוד.   eco99.digital הוקם לאחר גיבוש אסטרטגיה הכללה עבודת מחקר, שבחנה כיצד הצרכנים רוצים לצרוך תכנים מוזיקליים ואחרים, וכמענה לשינוי בהרגלי הצריכה המאפיינים את השנים האחרונות. על פי המחקר שערכה התחנה בחודשים האחרונים באמצעות מכון הגל החדש, עולה כי 60% ממאזיני הרדיו מאזינים לו גם באמצעים שאינם מסורתיים - טלוויזיה, מחשב וסלולארי. עוד עלה מהסקר כי מאזיני אקו 99FM נוטים לעשות זאת בשיעורים גבוהים יחסית ביחס לכלל האוכלוסייה.   התחנה החליטה על קידום מסיבי של נוכחות בפלטפורמות נוספות: האתר יכלול לראשונה ארכיון בן 800 תכניות מ-4 השנים האחרונות של 'תכנית הבוקר' עם טל ברמן ואביעד קיסוס להאזנה מיידית. השירות הדיגיטלי החדש פותח בשיתוף עם חברת cyberserve.   חגית קמין, מנכ"ל אקו 99FM, מסרה כי "האתגר העיקרי אליו אנו חותרים השנה הינו שבירת גבולות ה-FM. כתחנה פורצת דרך, אנו מאמינים שהתוכן המעולה שלנו הוא המלך, ולכן אנו עמלים על פיתוח מגוון דרכים נוספות וחדשניות, על מנת שקהל המאזינים שלנו יוכל ליהנות מחוויית האזנה איכותית, זמינה וחינמית".  

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.