מנכ"ל רדיו חיפה: "הרגולציה של הרשות ה-2 יהירה ומהלכת אימים על הזכיינים"
מנכ"ל תחנת רדיו אזורית מסחרית, תקף היום (יום ג') קשות את הרגולטור שלו וכינה אותה בכינויים קשים. את הדברים אמר דני נישליס, מנכ"ל רדיו חיפה השותף גם ברדיו תל אביב, והם הופנו נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. "אני רואה את הרגולציה של הרשות השנייה בישראל באופן הבא: יהירה, מיושנת, תוקפנית, מהלכת אימים על הזכיינים ומזלזלת בהם. הרשות השנייה, במיוחד בתקופתו של שי באב"ד, הפכה ליהירה, שלפנית, מזלזלת בקודמיה - מנכ"לים ויו"רים, מתנהגת כממציאת הגלגל מחדש, ללא בסיס, ונוהגת בזכיינים בצורה שלא תתואר". נגד תכניות הרדיו האזוריות נטען לא אחת כי שידוריהן מלאים בתוכן שיווקי, אם בחסויות ואם באמצעות שידור תכניות תמורת תשלום. נישליס אמר כי "תוכן שיווקי זו בדיחה בכל העולם. המפרסמים עברו לצורה אחרת של פרסום כי עבר זמנו של התשדיר. הציבור לא מטומטם. לפני 7 שנים אמרתי 'בוא נעשה רגולציה לתוכן שיווקי כדי שהשוק לא יהיה פרוץ'. דידי הררי עשה כבר לפני 20 שנה תכניות עם תוכן שיווקי, מישהו אמר על זה משהו? חוק התוכן השיווקי נחקק לפני 25 שנה, מישהו שינה אותו מאז? אנחנו עושים רדיו מודרני דיגיטלי עם חוקים מלפני 25 שנה? צריך להבין שהעולם השתנה". את הדברים אמר נישליס בכנס הרדיו "FM - קולטים את העתיד" שמתקיים היום בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. בפאנל השתתפה גם ד"ר תהילה אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, שאמרה כי "צריך לאמץ גישה שהיא חוצת פלטפורמות. אין סיבה להבחנה המצחיקה בכללים בין הטלוויזיה לבין מה שמתרחש ברדיו. הרשות השנייה חדלה או לא טיפלה נכונה בתוכן השיווקי. אפשר לראות שהם טמנו ראש בחול". מאיה להט, מנהלת תכניות גל"צ, אמרה כי: "אנחנו בגל"צ ננסה ליצור רדיו גבוה מבחינה מוסרית. ננסה להוריד את גיל המאזינים וליצור סטנדרט של רדיו איכותי. אני מדברת עם סטודנטים שלא יודעים בכלל מה זה גל"צ". ואילו מנהל קול ישראל, שמעון אלקבץ, אמר כי "גם היום, ישנם פוליטיקאים המתקשרים למנהל הרדיו וזועמים עליו. גם אל תחנות הרדיו האזוריות פוליטיקאים מתקשרים. נשאלת השאלה, מה אתה עושה עם הטלפונים האלה? האם בתור מנהל קול ישראל אתה שליח או מתווך שמעביר מידע לאנשים מאחורי המיקרופון, או שאתה בולם את זה אצלך ומאפשר לאנשים שלך לעשות עבודה עיתונאית? אף אחד מהטלפונים שקיבלתי, לא עבר לאנשים שלי שיושבים בשידור, זאת כדי לאפשר להם לעשות את עבודתם. מה שהקפדתי עליו הוא שצריך לדאוג להגינות עיתונאית, לאיזון ולכך שתחנת הרדיו תביא כמה שיותר חשיפות, אני שמח שזה גם מה שלבסוף קרה". בפאנל אחר אמר פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, כי "מקור המידע העיקרי לאירועים אקטואליים משתנה בין קבוצות. בישראל, בניגוד לאירופה, הרדיו מדורג במקום השני אחרי הטלוויזיה במדד האמינות. העיתונים נלחמו לאחרונה בצורה מאוד מכוערת ועלינו להתבייש שבשל הבחירות אנחנו לא סומכים על העיתונות, זה יעלה להם מבחינה כלכלית בהמשך". את תגובתו של שי באב"ד לא ניתן היה להשיג.
- 3.רדיו רמאללה 26/03/2015 01:42הגב לתגובה זואם הפרסומות במתכונתן הנוכחית אינן רלוונטיות עוד, לפי דבריו, מדוע כבודו ממשיך להחזיק מחלקת שיווק בתחנת הרדיו שלו? ואם הרשות השנייה הייתה מאשרת למר נישליס לשדר תוכן שיווקי, בתמורה לויתור מוחלט על מקבצי הפרסומות המסורתיים, האם הוא היה נאות לכך? אני בספק רב... אי אפשר לרקוד על שתי חתונות במקביל ולזעוק "גוועאלד"!
- 2.חיפאי 25/03/2015 21:12הגב לתגובה זו״ממציאה את הגלגל מחדש״? אוי נישליס נישליס, כרגיל פוליטיקאי קטן וקשקשן
- 1.צודק מר דני נישליס!!!!!! (ל"ת)רדיו ירושלים 25/03/2015 13:45הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
