מנכ"ל רדיו חיפה: "הרגולציה של הרשות ה-2 יהירה ומהלכת אימים על הזכיינים"

במהלך כנס הרדיו "FM+- קולטים את העתיד" בבינתחומי, סיפר מנהל קול ישראל על פוליטיקאים שעדיין מתקשרים לרדיו, אולם הוא הודף את פניותיהם
אלכסנדר כץ | (3)

מנכ"ל תחנת רדיו אזורית מסחרית, תקף היום (יום ג') קשות את הרגולטור שלו וכינה אותה בכינויים קשים. את הדברים אמר דני נישליס, מנכ"ל רדיו חיפה השותף גם ברדיו תל אביב, והם הופנו נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. "אני רואה את הרגולציה של הרשות השנייה בישראל באופן הבא: יהירה, מיושנת, תוקפנית, מהלכת אימים על הזכיינים ומזלזלת בהם. הרשות השנייה, במיוחד בתקופתו של שי באב"ד, הפכה ליהירה, שלפנית, מזלזלת בקודמיה - מנכ"לים ויו"רים, מתנהגת כממציאת הגלגל מחדש, ללא בסיס, ונוהגת בזכיינים בצורה שלא תתואר".   נגד תכניות הרדיו האזוריות נטען לא אחת כי שידוריהן מלאים בתוכן שיווקי, אם בחסויות ואם באמצעות שידור תכניות תמורת תשלום. נישליס אמר כי "תוכן שיווקי זו בדיחה בכל העולם. המפרסמים עברו לצורה אחרת של פרסום כי עבר זמנו של התשדיר. הציבור לא מטומטם. לפני 7 שנים אמרתי 'בוא נעשה רגולציה לתוכן שיווקי כדי שהשוק לא יהיה פרוץ'. דידי הררי עשה כבר לפני 20 שנה תכניות עם תוכן שיווקי, מישהו אמר על זה משהו? חוק התוכן השיווקי נחקק לפני 25 שנה, מישהו שינה אותו מאז? אנחנו עושים רדיו מודרני דיגיטלי עם חוקים מלפני 25 שנה? צריך להבין שהעולם השתנה".   את הדברים אמר נישליס בכנס הרדיו "FM - קולטים את העתיד" שמתקיים היום בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. בפאנל השתתפה גם ד"ר תהילה אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, שאמרה כי "צריך לאמץ גישה שהיא חוצת פלטפורמות. אין סיבה להבחנה המצחיקה בכללים בין הטלוויזיה לבין מה שמתרחש ברדיו. הרשות השנייה חדלה או לא טיפלה נכונה בתוכן השיווקי. אפשר לראות שהם טמנו ראש בחול".   מאיה להט, מנהלת תכניות גל"צ, אמרה כי: "אנחנו בגל"צ ננסה ליצור רדיו גבוה מבחינה מוסרית. ננסה להוריד את גיל המאזינים וליצור סטנדרט של רדיו איכותי. אני מדברת עם סטודנטים שלא יודעים בכלל מה זה גל"צ".   ואילו מנהל קול ישראל, שמעון אלקבץ, אמר כי "גם היום, ישנם פוליטיקאים המתקשרים למנהל הרדיו וזועמים עליו. גם אל תחנות הרדיו האזוריות פוליטיקאים מתקשרים. נשאלת השאלה, מה אתה עושה עם הטלפונים האלה? האם בתור מנהל קול ישראל אתה שליח או מתווך שמעביר מידע לאנשים מאחורי המיקרופון, או שאתה בולם את זה אצלך ומאפשר לאנשים שלך לעשות עבודה עיתונאית? אף אחד מהטלפונים שקיבלתי, לא עבר לאנשים שלי שיושבים בשידור, זאת כדי לאפשר להם לעשות את עבודתם. מה שהקפדתי עליו הוא שצריך לדאוג להגינות עיתונאית, לאיזון ולכך שתחנת הרדיו תביא כמה שיותר חשיפות, אני שמח שזה גם מה שלבסוף קרה".   בפאנל אחר אמר פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, כי "מקור המידע העיקרי לאירועים אקטואליים משתנה בין קבוצות. בישראל, בניגוד לאירופה, הרדיו מדורג במקום השני אחרי הטלוויזיה במדד האמינות. העיתונים נלחמו לאחרונה בצורה מאוד מכוערת ועלינו להתבייש שבשל הבחירות אנחנו לא סומכים על העיתונות, זה יעלה להם מבחינה כלכלית בהמשך". את תגובתו של שי באב"ד לא ניתן היה להשיג.   

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רדיו רמאללה 26/03/2015 01:42
    הגב לתגובה זו
    אם הפרסומות במתכונתן הנוכחית אינן רלוונטיות עוד, לפי דבריו, מדוע כבודו ממשיך להחזיק מחלקת שיווק בתחנת הרדיו שלו? ואם הרשות השנייה הייתה מאשרת למר נישליס לשדר תוכן שיווקי, בתמורה לויתור מוחלט על מקבצי הפרסומות המסורתיים, האם הוא היה נאות לכך? אני בספק רב... אי אפשר לרקוד על שתי חתונות במקביל ולזעוק "גוועאלד"!
  • 2.
    חיפאי 25/03/2015 21:12
    הגב לתגובה זו
    ״ממציאה את הגלגל מחדש״? אוי נישליס נישליס, כרגיל פוליטיקאי קטן וקשקשן
  • 1.
    צודק מר דני נישליס!!!!!! (ל"ת)
    רדיו ירושלים 25/03/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.