פייסבוק ישראל. עדי סופר תאני ורואי טיגר
צילום: יח"צ

פייסבוק מגייסת: "עד סוף השנה הצוות של השוק הישראלי ימנה 30 עובדים"

הצוות מונה כיום 20 עובדים ויגדל ל-30. עוד מגייסת החברה עובדים למרכז הפיתוח של החברה תחת רואי טיגר כשהיעד הוא הגדלת כח האדם ב-50%
משה בנימין |

הבוקר (יום א') קיימה פייסבוק ישראל מפגש עיתונאים (לא שכיח, בהתחשב בתדירות שבה פייסבוק עורכת מפגשים שכאלו) שבו התייחסה למספר נושאים. המפגש שנערך במשרד החברה ברחוב רוטשילד בתל אביב, היה בנוכחות עדי סופר תאני, מנכ"ל פייסבוק ישראל ורואי טיגר, מנכ”ל מרכז הפיתוח הישראלי.

על פי נתוני החברה, ישנם כיום 4 מיליון משתמשים פעילים בפייסבוק ישראל, כשהנתון הבולט הוא ש-3.5 מיליון מהם פעילים ברשת החברתית באמצעות המובייל. 3 מיליון ישראלים נכנסים מדי יום לפייסבוק. לדברי סופר תאני, "המשימה הראשונה שלנו היתה להקים את האופרציה, תהליך שכלל גיוס עובדים....". לדבריה "הצוות המוקדש לשוק הישראלי מונה כיום כ-20 עובדים, חלקם יושבים במטה החברה בדאבלין. עד סוף השנה ימנה הצוות כ-30 עובדים, כאשר החברה שואפת לגייס את הטובים ביותר בתחומי קריאייטיב, פיתוח עסקי טכנולוגי ואנשי פרסום".  סופר תאני אמרה עוד כי החברה התמקדה ב"יצירת תהליכי עבודה מסודרים בעבודה מצד אחד מול השוק ומצד שני מול המטה הגלובלי, ובניית פתרונות לצרכים המיוחדים של השוק. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא הקמת ה-GYM, אופרציה להכשרת הגורמים הרלוונטיים בקרב השותפים שלנו לשימוש בכלים ובפלטפורמה של פייסבוק, בין אם מדובר בעסקים, משרדי פרסום, גופים ציבוריים וכיו"ב. הקמנו את ה-GYM לאחר שזיהינו ביקושים מאוד גדולים בקרבם. ה-GYM הוא רעיון ייחודי של צוות פייסבוק ישראל ואני מאמינה שמדינות נוספות בעולם יאמצו אותו". על מאפייני השוק הישראלי אומרת סופר-תאני: "זיהינו בשוק הישראלי מנעד רחב מאוד של עסקים וארגונים עם צרכים שונים, כאשר בקצה האחד יש את הסטארט-אפים שהם אלופים באימוץ אינטרנט ובטכנולוגיה, מבינים פרמורמנס, שיווק ואנליזה - ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בתחום הפרפורמנס והשימוש בטכנולוגיה כבסיס לשיווק והפצה ותעשיית האד-טק כאן היא מהחזקות בעולם. יש בישראל היום למעלה מ-1500 סטאטאפים בישראל בתחום האינטרנט. הסטארטאפים הישראלים מבססים את הצמיחה שלהם על היכולות הללו אבל זה לא מספיק. האתגר של רבים מהם, שלרוב לא באו מרקע של חברות צרכניות, היא לדעת גם לבנות מותג כדי לבלוט על-פני כל המתחרים. מנגד ישנם המותגים הגדולים שיודעים כמובן לבנות מותגים, לאפיין לקוחות וצרכים אבל לא בהכרח יודעים לדבר את השפה החדשה של שיווק אישי ורלוונטי להמונים". רואי טיגר, מנכ"ל מרכז הפיתוח הישראלי אמר: "מרכז הפיתוח נוסד על בסיס חברת אונאבו שנרכשה על-ידי פייסבוק בשנת 2013. מאז עסקת הרכישה פייסבוק המשיכה להשקיע במרכז הישראלי ובשנה האחרונה הכפלנו את מספר העובדים, כאשר כיום ישנם 55 במרכז הפיתוח, בהם מהנדסים, מנהלי מוצרים ,מעצבים ועוד. עד סוף השנה מספר העובדים במרכז הפיתוח יגדל ב-50% נוספים. הצוות כאן מעורב בפרויקטים חשובים ביותר של החברה המשפיעים ברמה גלובאלית ואנו עובדים בשיתוף מלא עם הצוותים במנלו פארק". במסגרת תפקידו טיגר מוביל את פעילות הפיתוח של פייסבוק בארץ. תחתיו פועל צוות מפתחים רחב ומגוון העובד הן באופן עצמאי והן מול המטה המרכזי של פייסבוק במנלו פארק. למעשה, טיגר ושאר הצוות כפופים באופן ישיר למטה למנלו פארק על מנת לייצר ולשמר את החיבור לליבת הפעילות של החברה. טיגר, שייסד את אונבו בשנת 2010 מונה לתפקיד לאחר שרכשה פייסבוק את חברת אונבו בשנת 2013, מהלך שגם הביא לפתיחתו של מרכז הפיתוח של פייסבוק בישראל. טיגר ציין עוד כי החברה עובדת כרגע על מספר פרויקטים, ביניהם: internet.org שנועד לסייע לכ-5 מיליארד אנשים בעולם שעדיין אינם מחוברים לאינטרנט. לדבריו "באמצעות אפליקציית Internet.org כבר יותר מ-500 מיליון איש ב-6 מדינות שונות נהנים כיום מגישה למידע על בריאות, תעסוקה ושירותים ללא כל תשלום. 7 מיליון אנשים נהנו בפעם הראשונה בחייהם מגישה לאינטרנט במובייל". עוד הוא חשף כי לאחרונה החל הצוות הישראלי להוביל פיתוח של פרויקט נוסף בשם Safety check, יישום המאפשר לאנשים להודיע במהירות על מצבם בעת אסון, כגון רעידת אדמה, שיטפונות ואף הופעל החודש בהוריקן "פאם" באסיה פסיפיק.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.