קופמן: "אין פה ספורט- יש רכילות ספורט, אנשים רוצים סודות מחדר ההלבשה"
"האם התקשורת משקפת או מעצבת? קודם כל בישראל היא רק מעצבת. תקשורת הספורט, מחזיקה את הספורט הישראלי בחיים מבחינה כספית. אני לא בקיא במספרים, אך הערוץ משקיע סכום רב בזכויות שידור וזה מחזיק את הספורט בישראל. אין פה ספורט, יש תקשורת ספורט, יש רכילות ספורט. אנשים רוצים לדעת סודות מחדר ההלבשה", כך אמר היום (יום ג') רון קופמן במהלך כנס "ספורט ותקשורת - כשהאקדמיה פוגשת את הפרקטיקה" שנערך בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי.
את הכנס ערך בית הספר לתקשורת בשיתוף עם ערוץ הספורט ועיריית הרצליה. את הכנס הנחה עמיחי שפיגלר והשתתפו בו מלבד קופמן, גם מוטי איווניר, משה שלונסקי, אביב לביא ועו"ד יריב טפר.
שלונסקי אמר כי "היום אין הבדל בין רפורטר לג'ורנליסט. אתה שולח עיתונאי לכתוב בליגה ג' והוא כבר רוצה לכתוב פרשנות. זה קורה לצערי גם בעיתונות הרגילה. זה נובע מהחולשה הכלכלית של העיתונות; רמת העריכה נמוכה מפני שהטאלנטים משתלטים על המסך. גם ברדיו. יהודים לא בנויים לספורט, את זה אנחנו יודעים. אין לי בעיה שמישהו אוהד קבוצה וחי את זה. בן אדם הוא בן אדם. הבעיה היא שיש מעבר של חלק מהעיתונאים לתחום הכסף ואי אפשר לברוח מזה. אם סוכן שחקנים או מאמן או מנהל קבוצה יושב בשידור זה לא עובר ולא יעבור כלום".
שלונסקי הוסיף עוד כי "לתקשורת הספורט הגיעו הרבה אנשים אינטליגנטיים בשנים האחרונות. היום יש קבוצה גדולה של עיתונאים מאד אינטליגנטים. כותבים ומתבטאים טוב, ולעיתים הנזק שלהם גדול. כיף לקרוא, אבל צריך להיזהר כי ההשפעה על הציבור היא גדולה ולא תמיד לטובה".
"כשאתה מאמן קבוצת כדורגל, העיתונאים חושבים שאתה עובד אצלם ופה מתחילה הבעיה", אמר איווניר. "כשאתה מאמן נגיד את מכבי תל אביב, יש 4-5 עיתונים לפחות, 8 אתרי אינטרנט ו-4-5 ערוצי ספורט שרוצים אותך, ואתה צריך לעבוד אצל כולם. זה אומר לדבר איתם לפני האימון, אחרי האימון להגיד מה היה, שאתה הולך לעשות שינוי בקבוצה אתה צריך לדווח להם, כשאתה מביא שחקן רכש כולם רוצים לדעת קודם. זה גורם לתחרות בתקשורת, ושם את המאמן במצב שאם לא ישתף פעולה מתנקמים בו. וזה חד משמעית דברים שקרו! זה לא קיים בהרבה מקומות אחרים בעולם. גווארדיולה במינכן לא יושב עם הטלפון ומגיב לכתבים על שאלות מה היה באימון. במדינת ישראל זה קורה יום-יום ומאמן שלא משתף פעולה עם התקשורת כמוני, מתנקמים בו והוא משלם את המחיר".
עו"ד טפר, מנכ"ל איגוד השופטים, אמר כי "לא מצאתי אף עיתונאי שבא וראה איך מתנהלת ישיבת ועדה מקצועית, והזמנתי את כולם. אף אחד מהפרשנים והשדרנים, כשאנחנו מזמינים אותם, לא מגיע. אחוז ניכר מהיושבים בפאנלים שמשדרים ומפרשנים משחק לא עושים את הכלל הבסיסי של עיתונאות שהוא לבדוק את העבודות והחומר. אנחנו מאד שקופים".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
