קופת חולים לאומית
צילום: יח"צ/ צילום מסך

מלחמה מאחורי הקלעים: כללית דרשה מהרשות ה-2 הבהרות לפרסומת לאומית ונדחתה

ההבהרות הן על הטענות לתור הקצר בלאומית - שהגיבה: "תמוה שקיבלנו בקשה להבהרות מהקופה הכי גדולה שהוכיחה את הביצועים הכי גרועים"
משה בנימין |

בשבועות האחרונים כמעט ואין ברייק פרסומות בפריים טיים שאין בו פרסומת אחת לפחות של אחת מקופות החולים: כללית, מכבי, מאוחדת או לאומית. במסגרת הפרסום העונתי של הקופות, המאבק נמצא כעת בשיאו וחלק מהקופות גם מגובות במשרדי פרסום חדשים במערך ובהתאם בשפה תקשורתית חדשה. המאבק על "גניבת" לקוחות באמצעות שלל הבטחות הוא בין כולם לכולם, כאשר כללית היא הקופה המובילה בישראל בהיקף חבריה. היא גם זו שהתלוננה לרשות השנייה על אותן הבטחות שמוצגות בפרסומת של לאומית אך נענתה בשלילה.                              

ב-23 בפברואר עלתה לאוויר פרסומת חדשה של קופת חולים לאומית, המציגה את השפה החדשה של הקופה, עדיין עם דמות החסידה מהשנים האחרונות.  הפרסומת מציגה את האלטרנטיבה של לאומית לבעיות השירות, לטענתה, בשאר קופות החולים. השפה מבוססת על "לעומתיות" - בכל קמפיין מוצגת בעיית שירות אחרת שמטרידה את לקוחות הקופות המתחרות, כאשר ברגע האמת החסידה של לאומית מגיעה ומציגה את הפתרון של לאומית. על דרך זו הקמפיין הראשון עוסק בזמני ההמתנה הארוכים לרופאים מומחים. 

       

קברניטי קופ"ח כללית צפו בפרסומת ולא חיכו הרבה (יומיים בלבד) לפני שהעבירו לרשות השנייה מסמך ובו בקשה להבהרות בנוגע להבטחות לאומית בפרסומת. לטענת כללית "לפי כל אמות המידה המקובלות בתחום הבריאות, תור לרופא מומחה של עד חודשיים", כפי שהלאומית מקדמת "הוא תור ארוך מאוד, ואינו מתיישב עם רמת השירות המצוינת שלאומית מתימרת להציע". עוד טענה קופ"ח כללית כי ממצאי סקר לאומית אינם מתיישבים עם אף סקר אחר שהם מכירים ו"הם תמוהים בלשון המעטה". 

מנגד הציגה כללית נתוני סקר שמהם עולה כי "זמני ההמתנה בלאומית לרופאים מומחים אינם הנמוכים ביותר - וגבוהים במיוחד כאשר מדובר בבדיקות שאינן שכיחות וברפואת ילדים". עוד דרשו בכללית הבהרות לגבי הסקר בפרמטרים של שיעור הממתינים לרופא מומחה, האוכלוסיות המיוצגות במדגם, גודל הפאנל האינטרנטי ועוד.

בהתאם לדרישת הרשות השנייה על רקע הפנייה אליה מצד קופ"ח כללית - קופת חולים לאומית העבירה לידיה את ההבהרות על קמפיין הטלוויזיה. בלאומית ציינו גם כי "ברצוננו לחדד כי הקמפיין של לאומית שירותי בריאות מדבר על כך שבלאומית לא צריך לחכות לרופא מומחה הרבה זמן וכי כדאי להצטרף ללאומית למי שמעוניין ב"זמן המתנה קצר יותר לרופאים מומחים". בקמפיין, כפי שניתן לראות בתסריט, אין שום התייחסות כתובה או נאמרת לנושא "התורים הקצרים ביותר לרופאים מומחים", כפי שנכתב בבקשה להבהרה".

פרסומת לאומית עליה התלוננו בכללית

בלאומית לא התאפקו וגם עקצו קלות את אנשי כללית המתלוננים: "ראשית, אנו שמחים שהקמפיין שהעלינו אכן מעורר הדים ומצביע על חשיבות השירות שאותו ביקשנו לקדם. תמוה בעינינו שקיבלנו בקשה להבהרות מהקופה הכי גדולה שהוכיחה את הביצועים הכי גרועים בפרמטרים של זמן המתנה לרופאים, כולל במחקר שהיא עצמה שלחה להתייחסות. אך כאמור אנו שמחים שהם מחזקים ידינו והחלטתנו לשים את הזרקור על נושא שירותי חשוב זה. נקוה שבכך תהא תרומה לפעילות של כולנו לשיפור איכות שירות הלקוחות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בסופו של יום, החומר התומך שהעבירה לאומי לרשות השנייה, הפיל את טענות הכללית שרמזו להטעייה, חוסק דיוק או מידע שאינו מבוסס. במכתב שהעבירה ראש אגף הפרסומות איילת כפרי-ברכה לכללית נכתב: "לא התשכנעתע מטיעוניך כי הפרסומת הפרה הוראה מהוראות כללי הרשות השנייה בעניין זה. על סמך הביסוים ומהידע שהוצג בפנינו עולה כי הסקר פורסם בהתאם לכללי הרשות השנייה בעניין ולפיכך לא מצאנו מקום לקבל את טענתכם".   

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.