מודעת מקאן שהתגלגלה לאיראן
צילום: יח"צ

הבעיה האיראנית: איך מודעה של מקאן הגיעה לאיראן כפרסומת להסרת שיער?

בסוף השבוע האחרון גילה לתדהמתו הקופירייטר אודי אביטל ממקאן, מודעה שעוצבה ל-Honda והשתתפה גם בתחרות ה-epica, מופיעה באתר איראני
משה בנימין | (3)

זה ידוע שעולם הפרסום כמו תחומים אחרים בשדה האומנות ניזון מ"השראה" שלעיתים אף אפשר להגדיר אותה כגניבה טהורה. לא מעט משרדי פרסום בישראל כבר הואשמו בהעתקה כזו או אחרת ואף ההפך - מצאו רמזים לעבודות שלהם בחו"ל. המקרה הנוכחי עם מודעה של מקאן תל אביב היא כבר עניין סמי דיפלומטי כשהגניבה מגיעה מכיוון איראן. 

בסוף השבוע האחרון גילה לתדהמתו הקופירייטר אודי אביטל כי מודעה שמקאן תל אביב עיצב עבור מותג האופנוע Honda, במסגרת תחרות דג הזהב ב-2013, הועתקה אחד לאחד ושימשה כמודעה להסרת שיער באתר אינטרנט באיראן.

אביטל אמר לאייס כי גילה את העניין כשהשתמש במנוע חיפוש שמתמחה באיתור תמונות ברשת. לדברי אביטל: "סתם בשביל לנסות שמתי את המודעה הזאת כדי לראות איפה היא פורסמה בעולם וראיתי תוצאה מאתר לא מוכר. נכנסתי וראיתי שזה אתר עם מפה של טהרן בתוכו. שם מצאתי את המודעה". כאמור, ההערכה היא שמדובר באתר אינטרנט הממוקם באיראן שכן בתחתית עמוד האינטרנט שבו היא מופיעה מוצגת מפת הגעה, ככל הנראה לסניף שפרסם אותה. 

המודעה המקורית של מקאן מ-2013

המודעה מאיראן

ברוב המקרים נהוג לגנוב או להשאיל מוטיבים מסוימים ממודעה אך כפי שניתן לראות, במקרה הספציפי, החבר'ה מאיראן עשו לעצמם חיים קלים ופשוט התלבשו על העיצוב הקיים והוסיפו לו טקסט. 

על המודעה המקורית של מקאן חתומים הארט איל סגל, סמנכ"ל הקריאייטיב סיגל עבודי, הקופירייטר אודי אביטל והמעצב חזי יוסף. המודעה אף השתתפה בתחרות ה-epica שם התברגה כפינליסטית וכן הופיעה במגזין הפרסום היוקרתי ה-Archive.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אייל סגל החתיך ההורס (ל"ת)
    נעמי 23/02/2015 13:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    23/02/2015 03:35
    הגב לתגובה זו
    תשדלו להיות פחות שקופים או להראות פרסומות שלא נראות כמו שמפו נגד קשקשים
  • 1.
    עורך דין 22/02/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
    לתבוע אותם בהאג על פשעים נגד האנושות ורצח קראטיבי
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.76%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.76%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״