אמברגו, מה? כלכליסט הקדים לפרסם את דוח המבקר - והסיר אותו מן האוויר
קשה היה להמתין עד השעה 16:00 היום (יום ג'), מועד פרסום דוח מבקר המדינה על הוצאות מעון ראש הממשלה, מעון הנשיא ומינהל הכנסת. אז מה עושים? מפרסמים לפני, נדגמים על ידי גוגל, מסירים את הידיעה, ומפרסמים אותה שוב במועד המותר.
ואולם, כבר בשעה 15:42 פורסם כתבה של רוני זינגר בכלכליסט עם הכותרת "מבקר המדינה: כך זינק מספר ימי החופשה השנתיים של עובדי הכנסת של עובדי הכנסת ל-46". כעבור זמן קצר הידיעה הוסרה מן האוויר, לא לפני שהמנוע של גוגל קרא את הכתבה, יצר לינק שהפנה לדף בו צוין כי הכתבה הוסרה מן האוויר. ב-16:00 הועלתה הידיעה שוב לאוויר. בהמשך שונתה שעת העלאת הכתבה ל-16:12.
במייל ששלח בשבוע שעבר דובר מבקר המדינה, שלמה רז למערכות התקשורת השונות, צוין כי ניתן לפרסם את הדוחות החל מיום שלישי ב-16:00. רז ציין, כפי שהוא מציין לפני כל פרסום דוח, כי "פרסום דוחות אלה, חלק מהם או מתוכנם, לפני יום ג', 17.2.15, בשעה 16:00 מהווים עבירה לפי סעיף 28 לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958. (נוסח משולב)".
עורכת כלכליסט גלית חמי אמרה לאייס: "בתהליך ההכנה על הידיעה לפרסום בשעה 16:00, מישהו לחץ בטעות על מקש במקלדת. אחרי כמה שניות תוקנה הטעות והידעה פורסמה בשעה 16:00".
- 2.אחד 18/02/2015 10:35הגב לתגובה זו"אז מה עושים? מפרסמים לפני, נדגמים על ידי גוגל, מסירים את הידיעה, ומפרסמים אותה שוב במועד המותר" - נו בחייכם, נראה לכם ש"היה קשה להמתין"? למה לא לקבל דברים כפשוטם - היתה תקלה טכנית והיא תוקנה מיד. לא כל דבר בחיים זה קשר מסתורי שנועד לתחמן אחרים. טעויות קורות
- 1.אחד 17/02/2015 22:57הגב לתגובה זו"אז מה עושים? מפרסמים לפני, נדגמים על ידי גוגל, מסירים את הידיעה, ומפרסמים אותה שוב במועד המותר" - תגידו, חברים יקרים באייס, באמת חשבתם לפני שפרסמתם את זה? כלומר, נכון - אנחנו אנשי תקשורת וחיים מקונספירציות, אבל זה באמת מוגזם. למה אתם לא יכולים לקבל את הגרסה של חמי שהיתה פה טעות? ולא ניסיון "להידגם על ידי גוגל". זה דבר שקורה ועד יקרה - באתר כלכליסט ובאתרים אחרים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
