משה ראובני, זיו קורן, ניב חורש ואודי פרידן
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

התייעלות ביוניליבר: נפרדים מראובני פרידן - יעבירו תקציבים לבאומן ומקאן

לאחר עשר שנים של פעילות משותפת, יונליבר נפרדת מהמשרד שטיפל במותגים קנור, קליק וגלידות שטראוס. המרוויחים יהיו באומן ומקאן
משה בנימין | (2)

לאחר עשור של עבודה משותפת, הרומן של יוניליבר וראובני פרידן מגיע לסיוומו לאחר החלטת התאגיד לסיים את ההתקשרות עם משרד הפרסום. הפרידה מראובני פרידן היא פועל יוצא של התייעלות החברה שתקציביה טופלו בשנים האחרונות ב-3 משרדי פרסום: ראובני פרידן, באומן בר ריבנאי ומקאן תל אביב. 

היציאה של ראובני פרידן ממערך הפרסום של יוניליבר תוביל להעברת המותגים שטופלו במשרד: קליק, קנור וגלידות שטראוס ל-2 המשרדים שנותרו במערך: מקאן תל אביב ובאומן בר ריבנאי. ביוניליבר מסבירים כי "הפרידה נובעת מהחלטה לרכז את משאבי הפרסום והמדיה שלה בכדי לנהלם בצורה יעילה יותר". המועד הרשמי של סיום העבודה המשותפת נקבע לחודש ספטמבר. 

חלקו של ראובני פרידן בנתח הפרסום של יוניליבר הוא הקטן מבין 3 משרדי הפרסום ועמד על כ-6 מיליון שקלים. בנוסף המשרד, כמו גם באומן בר ריבנאי, אינו רוכש את המדיה עבור יוניליבר ומי שכ עושה זאת היא חברת המדיה של קבוצת מקאן - יוניברסל. 

מה הולך לאן: ההערכות הן שתקציב הפרסום של קליק יועבר למקאן תל אביב מכיוון שבאומן בר ריבנאי מטפל בתקציבי החטיפים של שטראוס-עלית, וזאת למרות שלמקאן יש בעיה מכיוון אחר - מותגי ליימן שליסל. תקציב נוסף שצפוי לעבור לידי מקאן הוא זה של קנור למרות העובדה שהמשרד מטפל במותגי אסם - שוב קונפליקט קל שלא אמור להוות מכשול. 

הרעיון המרכזי במהלך הפרידה מראובני שגם כך לא רוכש עבור יונליבר את המדיה, הוא החסכון בעלות הריטיינר החודשי עבור הטיפול ב-3 המותגים. גורמים בעולם השיווק מוסרים לאייס כי המהלך של יוניליבר מובן על סמך איבוד נתח השוק שלה בשנים האחרונות במספר גזרות. במקביל תקציב הפרסום הכולל של התאגיד נחתך באופן משמעותי ועומד כיום על כ-30 מיליון שקלים, נמוך יחסית לעומת שנים עברו.

ההסטוריה של ראובני פרידן ויוניליבר כוללת גם מחלוקות בין הצדדים בדגש על העובדה שראובני מטפל במותג התה ויסוצקי שמציף את המדיה בשנתיים האחרונות, כאשר מותג התה של ליפטון, מבית יוניליבר מוחזק במקאן.

ניב חורש, מנכ"ל משותף בראובני פרידן אמר לאייס: "אנחנו מודים ליוניליבר על עשור של פריצות דרך משותפות: מהשקת axe  בישראל, בניית המותג מגנום והחזרת השף של קנור ועד למהלך השקת קליק לייבל, שנבחר כקמפיין החודש של איגוד הפרסום ואיגוד השיווק. בהצלחה ליוניליבר בהמשך הדרך".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מנור 17/02/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    רולידר מהלך החודש...אתה כאילו גאה במהלך הזה. נחמד ותו לא. חורש אבל חייב לסיים עם הסרחה. תגיד תודה היה כיף ביי מה אתה מכניס את זה בסוף?
  • 1.
    יורם 17/02/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
    לעשות עבודה גרועה ולאבד לקוחות. המשך יבוא
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.