התייעלות ביוניליבר: נפרדים מראובני פרידן - יעבירו תקציבים לבאומן ומקאן
לאחר עשור של עבודה משותפת, הרומן של יוניליבר וראובני פרידן מגיע לסיוומו לאחר החלטת התאגיד לסיים את ההתקשרות עם משרד הפרסום. הפרידה מראובני פרידן היא פועל יוצא של התייעלות החברה שתקציביה טופלו בשנים האחרונות ב-3 משרדי פרסום: ראובני פרידן, באומן בר ריבנאי ומקאן תל אביב.
היציאה של ראובני פרידן ממערך הפרסום של יוניליבר תוביל להעברת המותגים שטופלו במשרד: קליק, קנור וגלידות שטראוס ל-2 המשרדים שנותרו במערך: מקאן תל אביב ובאומן בר ריבנאי. ביוניליבר מסבירים כי "הפרידה נובעת מהחלטה לרכז את משאבי הפרסום והמדיה שלה בכדי לנהלם בצורה יעילה יותר". המועד הרשמי של סיום העבודה המשותפת נקבע לחודש ספטמבר.
חלקו של ראובני פרידן בנתח הפרסום של יוניליבר הוא הקטן מבין 3 משרדי הפרסום ועמד על כ-6 מיליון שקלים. בנוסף המשרד, כמו גם באומן בר ריבנאי, אינו רוכש את המדיה עבור יוניליבר ומי שכ עושה זאת היא חברת המדיה של קבוצת מקאן - יוניברסל.
מה הולך לאן: ההערכות הן שתקציב הפרסום של קליק יועבר למקאן תל אביב מכיוון שבאומן בר ריבנאי מטפל בתקציבי החטיפים של שטראוס-עלית, וזאת למרות שלמקאן יש בעיה מכיוון אחר - מותגי ליימן שליסל. תקציב נוסף שצפוי לעבור לידי מקאן הוא זה של קנור למרות העובדה שהמשרד מטפל במותגי אסם - שוב קונפליקט קל שלא אמור להוות מכשול.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרעיון המרכזי במהלך הפרידה מראובני שגם כך לא רוכש עבור יונליבר את המדיה, הוא החסכון בעלות הריטיינר החודשי עבור הטיפול ב-3 המותגים. גורמים בעולם השיווק מוסרים לאייס כי המהלך של יוניליבר מובן על סמך איבוד נתח השוק שלה בשנים האחרונות במספר גזרות. במקביל תקציב הפרסום הכולל של התאגיד נחתך באופן משמעותי ועומד כיום על כ-30 מיליון שקלים, נמוך יחסית לעומת שנים עברו.
ההסטוריה של ראובני פרידן ויוניליבר כוללת גם מחלוקות בין הצדדים בדגש על העובדה שראובני מטפל במותג התה ויסוצקי שמציף את המדיה בשנתיים האחרונות, כאשר מותג התה של ליפטון, מבית יוניליבר מוחזק במקאן.
ניב חורש, מנכ"ל משותף בראובני פרידן אמר לאייס: "אנחנו מודים ליוניליבר על עשור של פריצות דרך משותפות: מהשקת axe בישראל, בניית המותג מגנום והחזרת השף של קנור ועד למהלך השקת קליק לייבל, שנבחר כקמפיין החודש של איגוד הפרסום ואיגוד השיווק. בהצלחה ליוניליבר בהמשך הדרך".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- 2.מנור 17/02/2015 14:45הגב לתגובה זורולידר מהלך החודש...אתה כאילו גאה במהלך הזה. נחמד ותו לא. חורש אבל חייב לסיים עם הסרחה. תגיד תודה היה כיף ביי מה אתה מכניס את זה בסוף?
- 1.יורם 17/02/2015 14:26הגב לתגובה זולעשות עבודה גרועה ולאבד לקוחות. המשך יבוא

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.