מאור חן
צילום: אקליפטוס
פרסום ראשון

בדרך לרמת החייל: מנכ"ל אקליפטוס מאור חן במגעים להצטרף למקאן ת"א

הפיתוי גדול מדי: חן שמשמש גם כשותף באקליפטוס יעזוב כדי לעמוד במקאן בראש מערך חדש שיעסוק באסטרטגיית נוכחות של הלקוחות בדיגיטל
משה בנימין | (31)

שבוע וחצי לאחר שסמנכ"לית הקריאייטיב של 'אקליפטוס' מעיין דר, עזבה ועברה לבאומן בר ריבנאי, נטישת הבכירים בסוכנות הדיגיטל מחריפה, וכעת על הפרק מעבר של מנכ"ל הסוכנות והשותף מאור חן למקאן תל אביב - כך נודע לאייס.

חן (34) נמצא במגעים מתקדמים מול מקאן כאשר התפקיד שמיועד לו הוא הובלת מערך חדש שיעסוק באסטרטגיית נוכחות של לקוחות החברה בזירות הדיגיטל וכן מתן פתרונות דיגיטליים מבוססי חדשנות. לאייס נודע כי הגיוס של חן למקאן תל אביב הוא במסגרת ההתארגנות מחדש בקבוצה, שכוללת את הקמתו של מערך חדש שירכז את הניהול של פעילויות הפרסום הדיגיטלי של לקוחות המשרד.

כאמור, לאחר פרישתה של דר, פרישתו הצפויה של חן היא הפעם השנייה בתוך פחות משבועיים שסוכנות הדיגיטל אקליפטוס נאלצת להיפרד מטאלנט מוביל. חן הוא אחד מהגורמים המזוהים ביותר עם עם אקליפטוס ולמעשה היה אחד הגורמים שהובילו את הסוכנות למעמדה בענף כיום. לפני שהצטרף לאקליפטוס חן שימש במספר בתפקידי ניהול בתחום השירות והמכירות בחברות סלקום ונטוויזן.

המעבר המסתמן של חן לקבוצת מקאן הוא עדות לתמונת המצב של תעשיית הפרסום בישראל. למרות הצמיחה היפה של אקליפטוס וסוכנויות כדוגמתה בשנים האחרונות, הצעה מגוף כמו מקאן (או באומן בר ריבנאי במקרה של דר) שמצליחה להזיז אותו מהמשבצת של המנכ"ל והשותף (למרות שמחזיק במניות מיעוט) מזכירה שעדיין מדובר בשוק שנשלט על ידי השחקנים הגדולים.

הסיבות הנראות לעין ברורות למדי: האתגר הקריאייטיבי במקאן על שלל לקוחותיה מפתה מאוד, במיוחד לפרסומאי בשיאו שמבקש הזדמנויות להוכיח את עצמו ולהציג את יכולותיו. מקאן יכולה להשוות כל שכר במשק וברוב המקרים להציע הצעה שקשה לסרב לה. הגמישות - המבנה הניהולי של מקאן מאפשר לה לתפור לטאלנטים אותם היא מחפשת הצעה למשרה בדרג ניהולי שתיתפר לפי מידותיו ותאפשר לו להתפתח בהתאם. מנגד, למרות אווירת החממה המשפחתית שאקליפטוס יכולה להעניק ובמקאן חן יתקשה למצוא, תקרת הזכוכית של סוכנויות כגון אקליפטוס מגיעה מהר מאוד וכפי שזה נראה חן כבר הרגיש אותה מעל ראשו.

סוכנות הדיגיטל 'אקליפטוס' נמצאת בבעלותם של דן אילן, ירון ברנהולץ (המחזיקים גם בשליטה במשרד הפרסום 'מגזרים') ומאור חן שככל הנראה יותיר את מניותיו במשרד בידי שותפיו. בין לקוחות המשרד נמנים לוריאל פריז, מיקרוסופט, ק.שטראוס, וניש קליה, רשת מלונות פתאל, רשת קפה קפה, ויט, אלדן ועוד.

את תגובת מאור חן לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה. במקאן תל אביב אישרו את הפרטים על המגעים עם חן.

תגובות לכתבה(31):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 27.
    איגור גולדפלד 18/02/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
    בן אדם מוכשר וכיף שזכיתי לעבוד איתו. מקווה שיתאפשר שוב!
  • 26.
    בהצלחה למאור! אלוף (ל"ת)
    דני 10/02/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    ספק מתוסכל 09/02/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    ויפה שעה אחת קודם
  • 24.
    ריאלית 09/02/2015 10:08
    הגב לתגובה זו
    זה מאוד קוסם להיכנס למשרד גדול, אבל זה לא מתאים לאנשים עם נשמה ועם רצון לעשות דברים מהותיים. הארגונים האלה מתנהלים בלי כיוון ועושים דברים כי צריך לעשות לא כי נהנים ואוהבים לעשות. מהמרת שתוך שנה הוא בחוץ...
  • 23.
    לורה 08/02/2015 23:27
    הגב לתגובה זו
    לשבת בסיר הבשר של מקאן ולאכול חינם על חשבונות הלקוחות הגדולים ?
  • 22.
    מאור, מתי עושים קפה ביחד? (ל"ת)
    עדי 08/02/2015 22:50
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    בהצלחה ניפגש בקרוב :) (ל"ת)
    לקוחה פוטנציאלית 08/02/2015 22:47
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    אני נותן לחברה 6 חודשים בלי מאור (ל"ת)
    חייבים לי כסף 08/02/2015 22:46
    הגב לתגובה זו
  • יש מצב שפחות (ל"ת)
    פירגנת 09/02/2015 11:26
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    לא מתנצל (ל"ת)
    נפתלי בנט 08/02/2015 22:37
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    כפיר 08/02/2015 22:36
    הגב לתגובה זו
    עלה והצלח אחי
  • 17.
    מאור אחי צעד חכם (ל"ת)
    עובד לשעבר 08/02/2015 22:35
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אסנת 08/02/2015 22:34
    הגב לתגובה זו
    כשרון הבחור פשוט כשרון
  • 15.
    טל 08/02/2015 22:33
    הגב לתגובה זו
    אנשי מאפיה
  • 14.
    שולי 08/02/2015 21:38
    הגב לתגובה זו
    כי את מקאן דיגיטל פירקו
  • 13.
    מקאן מפטרים ומצד שני משלמים מיליון לילד (ל"ת)
    יוס 08/02/2015 21:36
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    לקוח מקאן 08/02/2015 21:34
    הגב לתגובה זו
    צעד מבורך אך עלול להיות מעט מדי, מאוחר מדי למשרד הכי גדול ועצוב בארץ...
  • 11.
    Buyakasha 08/02/2015 19:44
    הגב לתגובה זו
    שאם במקרה הוא קפץ לחו"ל, אז הוא מספר אחד בחו"ל !!
  • 10.
    בום 08/02/2015 19:20
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף הכשרון שחרר את היתוש !
  • 9.
    ויוסי ארז? (ל"ת)
    טל 08/02/2015 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ליהוק מוצלח מאוד (ל"ת)
    נדב 08/02/2015 18:03
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    נורית 08/02/2015 17:27
    הגב לתגובה זו
    תמשיך לעשות קסמים
  • 6.
    לקוחה שיודעת 08/02/2015 17:13
    הגב לתגובה זו
    ואין שום סיכוי שלקוחות ישארו בלעדיו !
  • אין סיבה לעזוב (ל"ת)
    יוסי 08/02/2015 21:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    זהר 08/02/2015 17:05
    הגב לתגובה זו
    מוביל היום את השוק
  • 4.
    מאור ואלעד נהדרים. היו"רית נוכלת והבעלים (ל"ת)
    לא מבינים דבר. חבל 08/02/2015 16:20
    הגב לתגובה זו
  • מי רואה את בן שמחון ממטר?? (ל"ת)
    ע.ל 08/02/2015 22:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שותפים נוכלים, תפס שכל (ל"ת)
    רוני 08/02/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גם מוכשר וגם בן אדם! (ל"ת)
    ציונה 08/02/2015 15:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הכי מבריק בתעשייה (ל"ת)
    יוסי 08/02/2015 14:40
    הגב לתגובה זו
  • חורשה 09/02/2015 09:16
    הגב לתגובה זו
    הוא ביקש לקנות מניות כדי להגיע לאחזקה של שני אחוז ולא הסכימו. הוא עשה שם המון.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.