איציק כגן זאב ינאי גילי כהן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

שנה אחרי הקמת 'הלשכה': "הפורשים" חוזרים לאיגוד הדוברות ויחסי הציבור

גילי כהן מ-G גרופ וזאב ינאי מ-PRguru ניסו להקים איגוד חלופי וצעיר. יו"ר האיגוד הוותיק איציק כגן ביקש להיפגש, במטרה להחזירם כדי לפעול במשותף
אלכסנדר כץ | (15)

האם יגיע תור הזהב של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור? לאייס נודע כי בתקופה האחרונה מתקיימים מגעים בין האיגוד לבין קבוצת יועצי התקשורת שחלקם פרשו ממנו לפני כשנה, לטובת איחוד כוחות מחודש. את המגעים מנהלים יו"ר האיגוד איציק כגן, וגילי כהן, מנכ"ל ושותף במשרד גיל-עד תדמיות, ואחד הפורשים.

במהלך 2013 קיימו כהן, זאב ינאי (מייסד קבוצת הפייסבוקPRguru ), ואורי רודריגז-גרסיא (לשעבר עורך אייס ומנהל תוכן בקבוצת קו מנחה), מגעים עם משרדים בענף לטובת פרישה מהאיגוד והצטרפות ללשכת יועצי התקשורת והניו מדיה. גם משרדי סושיאל שאינם מאוגדים, קיבלו את האפשרות להתאגד תחת המטריה של "הלשכה".

הסיבה להקמת הלשכה הייתה תחושה כי האיגוד לא תורם לענף עצמו, ולהתפתחויות הטכנולוגיות שהיו, כגון הניו-מדיה. האיגוד החדש אף נרשם כעמותה ברשם העמותות, ולווה על ידי משרד עורכי דין. ואולם, שנה לאחר המהלך, ונראה כי המהלך לא הצליח לקרום עור וגידים בצורה מלאה, במקביל לפנייתו של כגן לכהן. הפגישה בין השניים הוגדרה כמוצלחת.

"לשמחתי פגשתי אדם נחוש, פתוח, רציני וחדור כוונות טובות הרוצה לשנות ולהתאים את האיגוד לשינויים המפליגים בתחום", אישר כהן את הפרטים בפני אייס. לדבריו, "לאור הפגישה המוצלחת קיימנו פגישה נוספת עם זאב ובעצה משותפת החלטנו לבחון מהלך של איחוד כוחות שירכז את כלל האנרגיה באיגוד אחד גדול ועתיר ניסיון שיחסוך מאיתנו תהליכים אדמינסטרטיביים ואופרטיביים ויצור פלטפורמה משותפת בה נוכל לשלב ידיים ולפעול יחד למען כלל העושים בתחום".

בשיחה עם אייס, מאשר כגן כי ישנם מגעים. "אני לא איש ריב ואני לא מחפש לריב", אמר. "הצעתי לגילי להיפגש, וכיוון שיש לנו הרבה מאד מה לעשות בתחום שלנו - שהוא פרוץ לכל עבר. יש הרבה יועצי תקשורת שאינם חברי איגוד, חבל שהם לא חברים. יש לנו הרבה מה לעשות כדי להציל את התחום. תחרות האריה השואג חשובה, אבל יש עוד דברים - כמו לשמור על האינטרסים שלנו, זכויות ואתיקה מקצועית".

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    זאב אתה מסכן ברמות קשות - מצחיק ועצוב (ל"ת)
    איתן 15/02/2015 10:04
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    זאב ינאי 15/02/2015 10:04
    הגב לתגובה זו
    כל שאנחנו עושים הוא למען יוקרתו של הענף בו אנו עוסקים. חבל מאד שאלו התגובות שלכם.
  • נאור 19/02/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    וג'ורדן, ואולסי פרי, ויוסיין בולט. אתה מדהים.
  • 11.
    יוחאי 09/02/2015 16:08
    הגב לתגובה זו
    זה ממש מביך. אין לכם בושה ? ילדים ? אנשים שאכפת לכם מה חושבים עליכם ?
  • 10.
    so lame (ל"ת)
    orit bar 08/02/2015 11:47
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ארביב 01/02/2015 13:03
    הגב לתגובה זו
    שלושה עלובי נפש שמנסים לשדרג מעמדם באופן מעורר פלצות
  • זה זאב ינאי מנסה להציל את שמו הטוב (ל"ת)
    הגיון 02/02/2015 12:57
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אירית 29/01/2015 10:35
    הגב לתגובה זו
    אחד מעלובי התחום שכל שיש לצידו זו תחושת חשיבות עצמית מוגזמת אשר אינה מבוססת על מאום.
  • 7.
    אורי 28/01/2015 17:42
    הגב לתגובה זו
    וואי וואי איזה מזל שהם וויתרו ! אחרת הלשכה היתה בולעת את כולנו. פשוט גדלות נפש. כל הכבוד חבורה של אהבלים
  • 6.
    תגיד אלכס, מה קרה לך 28/01/2015 17:09
    הגב לתגובה זו
    .
  • 5.
    נעמה 28/01/2015 17:04
    הגב לתגובה זו
    זאב יאנאי המסכן הזה אכול חשיבות עצמית - זה פשוט עצוב לראות - רחמים
  • 4.
    מני 27/01/2015 23:07
    הגב לתגובה זו
    2 גופים לא רלוונטיים, לענף לא רלוונטי
  • 3.
    מיטל 27/01/2015 20:01
    הגב לתגובה זו
    תחום מעניין
  • 2.
    רוח חדשה מנשבת (ל"ת)
    בודהה 27/01/2015 18:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עכשיו אני באמת רגוע (ל"ת)
    רן 27/01/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.