גלובס
צילום: פנימי

גם גלובס החל ב"חומת תשלום" באתר: יציע לרכישה את כתבות המגזין שלו

ניתן לרכוש כתבה בודדת ב-4.90 ש' או 10 ב-39.90. אייטמים שוטפים, הרוב המוחלט של התוכן בגלובס, יהיו חינם. גורמים מעלים ספקות לגבי המהלך
אלכסנדר כץ | (2)

שנתיים אחרי הארץ, גם גלובס מתחיל במתווה של "חומת תשלום" שיאפשר קריאה של חלק מתכניו רק באמצעות תשלום. כבר בסוף השבוע הופיע הפיצ'ר הזה בכל כתבות המגזין הנרחבות. הנה דוגמא אחת והנה דוגמא נוספת.

המעניין הוא שגלובס עשה את המהלך מתחת לראדאר, בלי להודיע כל כך לקוראים, וכאשר גם גורמים בעיתון נחשפו למהלך כשהוא כבר היה באוויר. במסגרת המהלך, מוצאות לגולשים 2 אפשרויות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. הערכה היא כי מדובר ב-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, שיוצאו למכירה בתשלום, שהם חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס.

"חומת תשלום" היא יוצאת דופן יחסית בישראל. 'הארץ' החל זאת במארס 2013 ותוך חודש איבד 100 אלף גולשים באתר, על פי נתוני הוועדה למדרוג באינטרנט, אולם הצליח להתאושש במקצת לאחר מכן. ואולם, הערכות הן כי 'הארץ' הצליח לגייס כ-40 אלף מנויים דיגיטליים, שרכשו מנוי חודשי או שנתי.

גם NEWS1 של העיתונאי יואב יצחק החל לגבות תשלום על תכנים, ואתר ארץ חדשה של במבי שלג, גובה תשלום חודשי או שנתי. אתרים אחרים השתעשעו ברעיון לגבות תשלום, אולם חזרו בהם.

גורמים בתעשייה מעריכים כי המהלך של מכירת כתבה או סדרת כתבות יתקשה להתרומם, כאשר מהלך כזה לא הצליח בחו"ל מן הטעם הפשוט שכתבה בודדת לא יוצרת צורך אמיתי לגולש להוציא כרטיס אשראי ולשלם עליה. גורם העריך דווקא כי ההרשמה לשירות, תאפשר לגלובס להתקשר ללקוח החדש ולהציע לו מנוי למוצרי הפרינט של העיתון.

מגלובס נמסר כי "תכני גלובס השוטפים באתר האינטרנט ובפלטפורמות הדיגיטליות השונות, ממשיכים להיות מופצים ללא תשלום. גלובס ממשיך לחדד ולבדל חלק מתכני העיתון המודפס והמגזינים, מהתכנים המופצים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות שברשותו. בתוך כך, חלק מתכני העומק המגזינים יתומצתו במסגרת הפלטפורמות הדיגיטליות ויופצו ללא תשלום. קריאה מלאה בתכנים אלו בלבד תתאפשר בתשלום".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חחחחחחחחחחחחחחה. לשלם על זה? (ל"ת)
    קורא לשעבר 25/01/2015 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ביזיון, תכף גם אייס יתחילו לגבות כסף על תכנים (ל"ת)
    25/01/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף בראש כל רצועות השידור

כמות הצופים במהדורות החדשות חזרה לנורמה, אחרי פיק חריג, אך המגמה נשמרה, 12 עדיין בראש, 14 מצמצם פערים ו-13 מגרד את ה-100 אלף צופים; אחד מעשרה צופי המהדורות המרכזיות צופה במהדורה המרכזית של כאן11

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לאחר ששככה הסערה, אמש כמות הצופים במהדורות המרכזיות ירדה ל-742 אלף צופים. כמובן, שמבחינת הנתונים של כל ערוץ וערוץ נרשמה ירידה מאשר בערב יום ראשון החריג, אבל מבחינת הדירוג עצמו, המגמות נותרו זהות. 12 עדיין בראש, 14 מדביק פערים, 13 מאבד גובה וכאן11 על גבול הנישה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.5% רייטינג ו-320 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-241 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.6% רייטינג ו-1010 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 80 אלף צופים ו-3.3% רייטינג.


פריים טיים

בערב של ריאליטי חזק, הריאליטי תמיד יהיה בראש, וכך היה גם אמש, כש-"מאסטר שף" של קשת הובילה בגאון, עם 14.2% רייטינג ו-333 אלף צופים (והיתה התכנית הנצפית ביותר בכל לוח השידורים). אחריה היתה "הפטריוטים" שהולכת ומתחזקת מדי ערב, ואתמול היתה התכנית השלישית הנצפית בלוח השידורים, עם 9.2% רייטינג ו-297 אלף צופים. השעשועון של רשת, "כלוב הזהב", היה הרחק מאחור, עם 4.9% רייטינג ו-115 אלף צופים ואילו עוד הרחק מאחור היה תכנית ראיונות חדשה של כאן11, "הייתי שם", שפתחה עם רצח רבין וקיבלה 2.5% רייטינג עם 56 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.3% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.8% רייטינג ו-66 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 2% רייטינג ו-52 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 לקח את ההובלה, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, שעמד על רייטינג של 2.5% ו-55 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.2% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.