גלובס
צילום: פנימי

גם גלובס החל ב"חומת תשלום" באתר: יציע לרכישה את כתבות המגזין שלו

ניתן לרכוש כתבה בודדת ב-4.90 ש' או 10 ב-39.90. אייטמים שוטפים, הרוב המוחלט של התוכן בגלובס, יהיו חינם. גורמים מעלים ספקות לגבי המהלך
אלכסנדר כץ | (2)

שנתיים אחרי הארץ, גם גלובס מתחיל במתווה של "חומת תשלום" שיאפשר קריאה של חלק מתכניו רק באמצעות תשלום. כבר בסוף השבוע הופיע הפיצ'ר הזה בכל כתבות המגזין הנרחבות. הנה דוגמא אחת והנה דוגמא נוספת.

המעניין הוא שגלובס עשה את המהלך מתחת לראדאר, בלי להודיע כל כך לקוראים, וכאשר גם גורמים בעיתון נחשפו למהלך כשהוא כבר היה באוויר. במסגרת המהלך, מוצאות לגולשים 2 אפשרויות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. הערכה היא כי מדובר ב-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, שיוצאו למכירה בתשלום, שהם חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס.

"חומת תשלום" היא יוצאת דופן יחסית בישראל. 'הארץ' החל זאת במארס 2013 ותוך חודש איבד 100 אלף גולשים באתר, על פי נתוני הוועדה למדרוג באינטרנט, אולם הצליח להתאושש במקצת לאחר מכן. ואולם, הערכות הן כי 'הארץ' הצליח לגייס כ-40 אלף מנויים דיגיטליים, שרכשו מנוי חודשי או שנתי.

גם NEWS1 של העיתונאי יואב יצחק החל לגבות תשלום על תכנים, ואתר ארץ חדשה של במבי שלג, גובה תשלום חודשי או שנתי. אתרים אחרים השתעשעו ברעיון לגבות תשלום, אולם חזרו בהם.

גורמים בתעשייה מעריכים כי המהלך של מכירת כתבה או סדרת כתבות יתקשה להתרומם, כאשר מהלך כזה לא הצליח בחו"ל מן הטעם הפשוט שכתבה בודדת לא יוצרת צורך אמיתי לגולש להוציא כרטיס אשראי ולשלם עליה. גורם העריך דווקא כי ההרשמה לשירות, תאפשר לגלובס להתקשר ללקוח החדש ולהציע לו מנוי למוצרי הפרינט של העיתון.

מגלובס נמסר כי "תכני גלובס השוטפים באתר האינטרנט ובפלטפורמות הדיגיטליות השונות, ממשיכים להיות מופצים ללא תשלום. גלובס ממשיך לחדד ולבדל חלק מתכני העיתון המודפס והמגזינים, מהתכנים המופצים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות שברשותו. בתוך כך, חלק מתכני העומק המגזינים יתומצתו במסגרת הפלטפורמות הדיגיטליות ויופצו ללא תשלום. קריאה מלאה בתכנים אלו בלבד תתאפשר בתשלום".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חחחחחחחחחחחחחחה. לשלם על זה? (ל"ת)
    קורא לשעבר 25/01/2015 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ביזיון, תכף גם אייס יתחילו לגבות כסף על תכנים (ל"ת)
    25/01/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.