גלובס
צילום: פנימי

גם גלובס החל ב"חומת תשלום" באתר: יציע לרכישה את כתבות המגזין שלו

ניתן לרכוש כתבה בודדת ב-4.90 ש' או 10 ב-39.90. אייטמים שוטפים, הרוב המוחלט של התוכן בגלובס, יהיו חינם. גורמים מעלים ספקות לגבי המהלך
אלכסנדר כץ | (2)

שנתיים אחרי הארץ, גם גלובס מתחיל במתווה של "חומת תשלום" שיאפשר קריאה של חלק מתכניו רק באמצעות תשלום. כבר בסוף השבוע הופיע הפיצ'ר הזה בכל כתבות המגזין הנרחבות. הנה דוגמא אחת והנה דוגמא נוספת.

המעניין הוא שגלובס עשה את המהלך מתחת לראדאר, בלי להודיע כל כך לקוראים, וכאשר גם גורמים בעיתון נחשפו למהלך כשהוא כבר היה באוויר. במסגרת המהלך, מוצאות לגולשים 2 אפשרויות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. הערכה היא כי מדובר ב-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, שיוצאו למכירה בתשלום, שהם חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס.

"חומת תשלום" היא יוצאת דופן יחסית בישראל. 'הארץ' החל זאת במארס 2013 ותוך חודש איבד 100 אלף גולשים באתר, על פי נתוני הוועדה למדרוג באינטרנט, אולם הצליח להתאושש במקצת לאחר מכן. ואולם, הערכות הן כי 'הארץ' הצליח לגייס כ-40 אלף מנויים דיגיטליים, שרכשו מנוי חודשי או שנתי.

גם NEWS1 של העיתונאי יואב יצחק החל לגבות תשלום על תכנים, ואתר ארץ חדשה של במבי שלג, גובה תשלום חודשי או שנתי. אתרים אחרים השתעשעו ברעיון לגבות תשלום, אולם חזרו בהם.

גורמים בתעשייה מעריכים כי המהלך של מכירת כתבה או סדרת כתבות יתקשה להתרומם, כאשר מהלך כזה לא הצליח בחו"ל מן הטעם הפשוט שכתבה בודדת לא יוצרת צורך אמיתי לגולש להוציא כרטיס אשראי ולשלם עליה. גורם העריך דווקא כי ההרשמה לשירות, תאפשר לגלובס להתקשר ללקוח החדש ולהציע לו מנוי למוצרי הפרינט של העיתון.

מגלובס נמסר כי "תכני גלובס השוטפים באתר האינטרנט ובפלטפורמות הדיגיטליות השונות, ממשיכים להיות מופצים ללא תשלום. גלובס ממשיך לחדד ולבדל חלק מתכני העיתון המודפס והמגזינים, מהתכנים המופצים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות שברשותו. בתוך כך, חלק מתכני העומק המגזינים יתומצתו במסגרת הפלטפורמות הדיגיטליות ויופצו ללא תשלום. קריאה מלאה בתכנים אלו בלבד תתאפשר בתשלום".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חחחחחחחחחחחחחחה. לשלם על זה? (ל"ת)
    קורא לשעבר 25/01/2015 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ביזיון, תכף גם אייס יתחילו לגבות כסף על תכנים (ל"ת)
    25/01/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.