חנה רדו
צילום: גיא טובול

חנה רדו ממקאן נגד לפ"מ: "זו דיקטטורה - יש לו 118 מיליון שקל ללא מכרזים"

המשנה למנכ"ל מקאן שמונתה לחברת הנהלה באיגוד הפרסום מעוניינת בתקציבי לפם: "לפמ משלם לעובדים שעזבו אותנו אלפי שקלים ליום עבודה"
משה בנימין | (21)

יממה לאחר פרסום דירוג משרדי הפרסום על פי יפעת בקרת פרסום, חנה רדו המשנה למנכ"ל מקאן תל אביב וחברה טרייה בהנהלת איגוד הפרסום יוצאת בביקורת חריפה כנגד לשכת הפרסום הממשלתית בניהולו של גדי מרגלית. במייל שהעבירה רדו לחברי האיגוד היא כותבת: "שימו לב איזה משרד ממש גדל? לפ"מ. המשרד הזה הוא דיקטטורה".

רדו שהצטרפה לאחרונה להנהלת איגוד הפרסום על חשבון נציג אחר של קבוצת מקאן ידועה כאקטיביסטית ולא מחכה הרבה כדי להיכנס לעניינים. את היעד הראשון שלה היא מסמנת בדמות לפ"מ - לשכת הפרסום הממשלתית שלפי דירוג יפעת היא הגוף ה-8 בגודלו בענף הפרסום עם 118.1 מיליון שקלים, לאחר עלייה של 7% בהיקפיו במהלך 2014.

במייל ששלחה לחברי הנהלת האיגוד כותבת רדו: "לפ"מ הוא משרד שלא מתמודד על תקציבים. משרד שמשלם לעובדים המוכשרים (אותם פרילאנסרים) שעוזבים אותנו אלפי שקלים ליום עבודה, משרד שלא מחוייב לתוצאות אפקטיביות. משרד שמבזבז את הכסף של הציבור, ושלנו ללא דין וחשבון לאף אחד. שימו לב יש 118 מיליון שקל בשוק - ללא מכרזים! חייבים לגרום לתקציבי הממשלה לצאת למכרזים שקופים ולתת הזדמנות לתעשייה שלנו לגדול, במיוחד בסביבה כלכלית כמו היום! אנחנו אנשי הפרסום יכולים לגרום לזה, חייבים לגרום לזה".

המייל של רדו נפל על אוזניים קשובות. חברי האיגוד שנאבקים בשנים האחרונות כדי להגדיל את המחזור המדשדש לא צריכים יותר מכך כדי לצאת עימה לקרב. לאייס נודע, כי אחד מבכירי הנהלת האיגוד שהשיב לרדו ולחבריו הוא אדם אבנון מנכ"ל y&r ישראל שכתב: "אני מסכים עם חנה. הענף לא צומח וזה פוגע בכולנו. צריך לעשות הפרטה גם לתחום הפרסום הממשלתי ואין סיבה שהממשלה לא תעזור לענף. אבל... עלינו להוביל את האג נדה הזו".

עוד הוא כותב: "אני מניח שלאור תקופת הבחירות נכון לנו לחכות עם זה עד שתוקם ממשלה חדשה. עם זאת, בהחלט מדובר בנושא מהותי שעל האיגוד לטפל בו השנה לטובת כלל החברים והענף. אני מציע להקים צוות ייעודי ולחשוב אולי לצרף חברת לובינג טובה לכך".

אמיר גיא, יו"ר איגוד הפרסום התייחס לנושא ואמר לאייס: "בעקבות הפניה ופניות נוספות שהתקבלו באיגוד הנושא יעלה לדיון בישיבת ההנהלה הבאה".

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    נו, באמת 22/01/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    ראדו שמרוויחה הון בתפקידה וכמוה כל מנהלי מקאן לא רואים את האנשים הקטנים במשרד שלהם, שעובדים מסביב לשעון ומרוויחים 7 ברוטו. תתביישי, לפחות לפמ משלמים כמו שצריך
  • 18.
    אחד שיודע 22/01/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    לפני שגברת חנה מלכלכלת על דיקטטורות שתבדוק את עצמה בעצם לא היא אלה חקירה של הממונה על הגבלים עסקים על הקומבינות של מחלקת המדיה שלה תתבישי !!!!!!
  • 17.
    נתין 22/01/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    נכון שלפ"מ הם גוף לא אידיאלי אבל מקאן במשך שנים פעלו ופועלים כגוף דיקטטורי בניצוחו של שילוח. ראוי שהגברת תשים לב בשם מי היא פועלת והזהירות רבה תרד מהסולם הזה גם אם יש צדק בדבריה. היא לא הדמות המתאימה לדרוש שינויים כדוגמת אלו.
  • 16.
    דיר 22/01/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
    סבבה, תפרקי את הדיקטטורה של יוניברסל במדיה ונתמוך בך
  • נתין 23/01/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
    החזיר יודע היטב שהוא חזיר, הוא פשוט חושב שכל השאר לא יודעים שהוא חזיר.
  • 15.
    פליטת הביצה 22/01/2015 10:41
    הגב לתגובה זו
    להתחיל להתייחס לעובדיה כאל בני אדם ולשלם את אותם אלפי שקלים שהמתחרה מוכנה לשלם. לא יתכן שאת טוחנת את העבדים שלך עד דק ועוד מתלוננת כשהם מקבלים תנאים טובים יותר במקום אחר. גברת רדו, הטיעונים שלך לא מבוססים במקרה הטוב ושקריים במקרה הרע. תתחילי בבדק ביתך לפני שאת מחפשת לתקן את הרעות החולות של בתים אחרים. בשם השקיפות כמובן.
  • 14.
    זכר 22/01/2015 09:29
    הגב לתגובה זו
    דיקטטורה זה גם להצהיר שאת מכוונת ל50 % נשים בהנהלת מקאן,ללא קשר אם הן ראויות לכך אם לאו.
  • 13.
    אשת יחסי ציבור 21/01/2015 22:34
    הגב לתגובה זו
    כבר שנים רבות שבכל היתקלות בלפ"מ באינסוף נושאים ולקוחות צפה בי השאלה: מה קורה כאן, איך יכול להיות שתקציבי משרדי הממשלה בקלילות מתבזבזים להם באמצעות לפ"מ? תמיד הקמפיינים פשוטים, יקרים, קריאטיב בינוני ומטה, לרוב קמפיינים שמובלים ע"י כוכב/ת, מינימום עבודת מחקר/אסטרטגיה של לפ"מ, אף פעם בלי יחסי ציבור נלווים, או קד"מ. אין יצירתיות, אין חשיבה, פשוט אכזרי לזרוק כסף על קמפיינים מסגנון לפ"מ,פעם על חיסוני פוליו ופעם על שקיות בסופר, פעם חופשה בישראל דווקא כעת ופעם קמפיין למידה משמעותית או קמפיין של פיקוד העורף. הכול מתערבב לעיסה דביקה, קמפיין אחר קמפיין נראה אותו דבר. בינוניות ומטה וגם דוברי המשרדים, המנכ"לים ושאר הפקידים, פשוט לא מבינים שאפשר יותר. לפ"מ זה גוף אנרכיסטי, למרות שעובדיו מקלידים כאן במרץ ב- ICE תגובות מטעמם, אולי הם לא מבינים איך עושים פרסום, שיווק ויחסי ציבור ברמה אחרת? או חוששים למשכורתם.
  • 12.
    עובד בכיר בשכר טוב 21/01/2015 22:01
    הגב לתגובה זו
    הרי אנחנו יודעים איך אתם מתנהגים עם כספי הלקוחות. אנחנו רואים איך אתם חיים. והאמת? נמאס לנו. יש מקום אחד נורמלי בכל ענף הפרסום- לפ״מ. ונגדו אתם הולכים? כי הוא משלם טוב לעובדים? אתם צבועים ורעים. אני קורא להתאגדות עובדי הענף והרמת איגוד מקצועי. לעומק התודעה שמפרסמים את ההסתדרות צריכים להרים את הכפפה! מ
  • פליטת הביצה 22/01/2015 09:37
    הגב לתגובה זו
    אבי כל נוגשי העבדים. איכשהו לא נראה לי שמשם תצא בשורה ההתאגדות.
  • 11.
    חבר איגוד העובדים 21/01/2015 21:55
    הגב לתגובה זו
    על המשפט שהיא כתבה ״משרד שמשלם לעובדים המוכשרים שעוזבים אותנו אלפי שקלים ליום עבודה״ כבר נפגשנו כמה עובדים מוכשרים ומחאת המנוצלים יוצאת לדרך. לא עוד ניצול, לא עוד התעשרות על חשבון החיים של העובדים. לא עוד שכר מגוחך. במקום שקבוצה קטנה תתעשר ותזרוק את העובדים כשהם מתבגרים והופכים יקרים, נתחיל באיגוד עובדים ונראה מה יקרה. כשתצטרכו לשלם לפי שעות בלי ״ גלובאלי״. כשנעבוד 8 שעות. נראה מה תעשו.
  • 10.
    דן 21/01/2015 21:37
    הגב לתגובה זו
    צרות העין שלך.. זה לא חדש שמשרדי הפרסום לוטשים בתקציבי לפמ.. מענין מה הייתה עושה אם התקציבים היו שלה.. כמה הלקוח היה נדפק ואפילן לא יודע שדופקים אותו
  • 9.
    דני 21/01/2015 21:36
    הגב לתגובה זו
    אוי ואבוי אם כספי הציבור יגיעו לידיים של חזירי הכסף האלה ששוחטים את כספי הלקוחות שלהם בעמלות ועסקאות מלוכלכות מתחת לשולחן. אוי ואבוי.
  • 8.
    מיטל 21/01/2015 21:34
    הגב לתגובה זו
    לפחות לפמ משלמים. את תעבידי מישהו 24/7 עם יחס משפיל ותשלמי שוטף + בעזרת השם. גועל נפש!
  • 7.
    מראול 21/01/2015 21:32
    הגב לתגובה זו
    ספינת עבדים גדולה ודיקטטורית שטה אל עבר קרחון ענק. צי ספינות עבדים שט לעבר קרחוני ענק. תתביישי, איך אתם מנצלים עובדים בשכר בושה.
  • 6.
    אחת שיודעת 21/01/2015 21:21
    הגב לתגובה זו
    כמה קל להשמיץ כשכל מה שהיא רואה לנגד עיניה זה את כספי הציבור. שתקרא את דוח מבקר המדינה ופסיקת בג"צ בנושא . בדיוק בגלל אנשים כמוה ועוד כמה מחבריה ( לא כולם יש שם גם הוגנים ישרים וטובים !!!) צריך את לפמ. הכל מנוהל בצורה מקצועית ובמכרזים ובעיקר לא הולך לכיס הפרטי של אף אחד. לא לרכבים מפוארים לנסיעות בזבזניות לחו"ל ולמשרדים מפוארים . עם ההצלחה של לפמ ושמירה על כספי ציבור אי אפשר להגיע בדיוק בשביל שלא יגיעו בעמלות חוזרות או כדי להחזיר חובות לפוליטיקאים איתם עובדים בבחירות ....
  • 5.
    אני 21/01/2015 20:28
    הגב לתגובה זו
    איך לתגמל סופסופ את ע(ו)בדי הפרסום המסכנים?
  • 4.
    מכיר אותה מקרוב 21/01/2015 19:48
    הגב לתגובה זו
    איך מנהלים דיקטטורה כמו שצריך. צבועה
  • 3.
    ראול ולנברג 21/01/2015 17:22
    הגב לתגובה זו
    עד עכשיו היינו בטוחים שלמרות שאת מזרע הפורענות של מקאן יש בך איזו צניעות מובנית אבל לעוף ככה על לפמ שמעניקה לכל כך הרבה אנשים במשק עבודה זה כבר מוגזם. ולהתלונן על זה שהיא משלמת יפה לפרילאנסרים. הגזמת!
  • 2.
    גדעון יניב 21/01/2015 17:16
    הגב לתגובה זו
    ושוב כרגי יש את דמעות התנין התורניות בדמות ההתבכיינות של חנה רדו ממקאן . לפ"מ היא משרד פרסום ממשלתי הפועל מתוקף חוק ועתה משהוא מנוהל באופן מקצועי מהיותר איכותיים בענף בכלל , יש לחנה את עזות המצח לתקוף משרד ועובדי ציבור שמכהנים בתפקידם בזכות ולא בחסד . יתרה מכך לפ"מ בניהולו של גדי מרגלית שידרגה לאין ערוך את איכות הפרסום שלהם זוכים משרדי הממשלה השונים . אני מציע לחנה ולאיגוד לעסוק במודל העסקי עליו מושתת שוק הפרסום ולהביא משם את הפיתרון ולא מתקיפה של גורמים שמנועים מלהתנצח איתה .
  • 1.
    למשרדי הפרסום כואב שיש משרד אחד שבו עובדים (ל"ת)
    בשכר ושעות סבירים 21/01/2015 17:14
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.