שלדון אדלסון
צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון

המסר של נוני עבר: אנשי 'ישראל היום' לא ישתתפו בכנס חיפה - בגלל 'ידיעות'

זו השנה השנייה שב'ידיעות' אוסרים על עובדיהם לקחת חלק בכנס אם אנשיו של אדלסון ישתתפו. הפעם החליטו בוועדה המארגנת לוותר על 'ישראל היום'
אלכסנדר כץ | (6)

הווטו של ידיעות אחרונות מופעל שוב? לאייס נודע כי אנשי ישראל היום קיבלו בימים האחרונים מסרים מהוועדה המארגנת של כנס חיפה לעיתונות, כי לא יוכלו להשתתף בפאנלים בכנס שיתקיים בסוף החודש, כנראה בשל התניה מצד גורמים ב'ידיעות'.

בוועדה המארגנת של כנס 'מחוץ לבועה 2', חברים יו"ר תא כתבי חיפה דורון שפר, ליאור אל חי - ראש מערכת 'ידיעות' בחיפה, כתב ynet בחיפה אחיה ראב"ד, ונועה שפיגל מהארץ. הוועדה אחראית על שיבוץ החברים בפאנלים שיתקיימו ביום הכנס, וקבעה למשל כי גד ליאור, הכתב הכלכלי של 'ידיעות' וראש מערכת העיתון בירושלים, ינחה אאת החלק הפוליטי של הכנס, על רקע הבחירות שיתקיימו בקרוב.

על פי גורמים, הוועדה קיבלה מסרים מ'ידיעות' כי אם אנשי 'ישראל היום' ישובצו בפאנלים, יקבלו אנשי 'ידיעות' הוראה לא לקחת חלק בכנס. מסר ברוח זו הועבר לנציגים מ'ישראל היום' שתוכננו בתחילה להשתתף באירוע.

כזכור, אייס חשף בשנה שעברה כי מאחורי הקלעים של הכנס התנהל מאבק בין 'ידיעות' ל'ישראל היום', ובסופו של דבר אנשי הכנס הראשון של 'מחוץ לבועה' סירבו לדרישת 'ידיעות' מה שהוביל את מו"ל העיתון נוני מוזס להורות לאנשיו להיעדר מהפאנלים, בהם לקח חלק בין היתר סגן עורך 'ישראל היום' אהרון (לפי) לפידות. בין היתר ביטלו בסופו של דבר את השתתפותם אריאנה מלמד שעבדה בזמנו ב-ynet, ליאור אל-חי, שולי זוארץ - כתבת ידיעות המפרץ, ושרון רופא-אופיר מלאישה. בשנים האחרונות כבר היו מקרים נוספים בהם קיבלו עובדי 'ידיעות' הנחיה לא לקחת חלק באירועים משותפים עם 'ישראל היום'.

גורם בתא כתבי חיפה שאינו רווה נחת מהמצב, טוען כי מדובר ב"משחק ילדותי שהגיע הזמן שהמערכות יפתרו אותו כבר". לדבריו, "בגלל שבשנה שעברה לקחו חלק אנשי 'ישראל היום', הוועדה המארגנת החליטה כי אי-אפשר לוותר השנה על כל אנשי 'ידיעות' ולכן הם אלה שישתתפו בפאנלים על חשבון עובדי 'ישראל היום'". בכל מקרה, נציגיו של שלדון אדלסון יגיעו לחיפה, ומתכוונים להראות נוכחות מהקהל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ציץ 07/01/2015 04:35
    הגב לתגובה זו
    מה קרה לכם אין חופש עיתונות ? יש רק זבל ועוינות מזמן העיתונות הנכתבת על ניר לא שוה את הניר שפעם הכותב בו היה מלא גאווה . נוני צוחק היום כל הדרך אל הבנק מחר יכאיב ויונק ישראל היום אינו מוקצה הוא מלח הארץ ומיתן רק למי שאותו רוצה לא כבל מהחתולים יוציא מישראל היום את המילים כשעוקפים את נוני בדורסנות יש פצועים וחורבנות בטוח שזה לא יפורסם יש ישראל ביום
  • 5.
    גלית חדרה 06/01/2015 19:13
    הגב לתגובה זו
    מוזס וידיעות. עבו כל גבול של אתיקה עיתונות הוגנת . הכתבים לא היו. צריכים לה שמע
  • 4.
    נוני נכלולי מוזס=האיש המסוכן והשלילי במדינה (ל"ת)
    SANDU 05/01/2015 22:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רוני 05/01/2015 19:43
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לליאור על העמדה שהציג. עתונאי מעולה שמוסיף כבוד למערכת ידיעות אחרונות.
  • 2.
    gri 05/01/2015 18:43
    הגב לתגובה זו
    לוונטל - מוטב שגם לא יתנו לאנשי ישראל היום גם להגיע לקהל
  • 1.
    אמפריית הרשע (ל"ת)
    נוני 05/01/2015 15:58
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.