שלדון אדלסון
צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון

המסר של נוני עבר: אנשי 'ישראל היום' לא ישתתפו בכנס חיפה - בגלל 'ידיעות'

זו השנה השנייה שב'ידיעות' אוסרים על עובדיהם לקחת חלק בכנס אם אנשיו של אדלסון ישתתפו. הפעם החליטו בוועדה המארגנת לוותר על 'ישראל היום'
אלכסנדר כץ | (6)

הווטו של ידיעות אחרונות מופעל שוב? לאייס נודע כי אנשי ישראל היום קיבלו בימים האחרונים מסרים מהוועדה המארגנת של כנס חיפה לעיתונות, כי לא יוכלו להשתתף בפאנלים בכנס שיתקיים בסוף החודש, כנראה בשל התניה מצד גורמים ב'ידיעות'.

בוועדה המארגנת של כנס 'מחוץ לבועה 2', חברים יו"ר תא כתבי חיפה דורון שפר, ליאור אל חי - ראש מערכת 'ידיעות' בחיפה, כתב ynet בחיפה אחיה ראב"ד, ונועה שפיגל מהארץ. הוועדה אחראית על שיבוץ החברים בפאנלים שיתקיימו ביום הכנס, וקבעה למשל כי גד ליאור, הכתב הכלכלי של 'ידיעות' וראש מערכת העיתון בירושלים, ינחה אאת החלק הפוליטי של הכנס, על רקע הבחירות שיתקיימו בקרוב.

על פי גורמים, הוועדה קיבלה מסרים מ'ידיעות' כי אם אנשי 'ישראל היום' ישובצו בפאנלים, יקבלו אנשי 'ידיעות' הוראה לא לקחת חלק בכנס. מסר ברוח זו הועבר לנציגים מ'ישראל היום' שתוכננו בתחילה להשתתף באירוע.

כזכור, אייס חשף בשנה שעברה כי מאחורי הקלעים של הכנס התנהל מאבק בין 'ידיעות' ל'ישראל היום', ובסופו של דבר אנשי הכנס הראשון של 'מחוץ לבועה' סירבו לדרישת 'ידיעות' מה שהוביל את מו"ל העיתון נוני מוזס להורות לאנשיו להיעדר מהפאנלים, בהם לקח חלק בין היתר סגן עורך 'ישראל היום' אהרון (לפי) לפידות. בין היתר ביטלו בסופו של דבר את השתתפותם אריאנה מלמד שעבדה בזמנו ב-ynet, ליאור אל-חי, שולי זוארץ - כתבת ידיעות המפרץ, ושרון רופא-אופיר מלאישה. בשנים האחרונות כבר היו מקרים נוספים בהם קיבלו עובדי 'ידיעות' הנחיה לא לקחת חלק באירועים משותפים עם 'ישראל היום'.

גורם בתא כתבי חיפה שאינו רווה נחת מהמצב, טוען כי מדובר ב"משחק ילדותי שהגיע הזמן שהמערכות יפתרו אותו כבר". לדבריו, "בגלל שבשנה שעברה לקחו חלק אנשי 'ישראל היום', הוועדה המארגנת החליטה כי אי-אפשר לוותר השנה על כל אנשי 'ידיעות' ולכן הם אלה שישתתפו בפאנלים על חשבון עובדי 'ישראל היום'". בכל מקרה, נציגיו של שלדון אדלסון יגיעו לחיפה, ומתכוונים להראות נוכחות מהקהל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ציץ 07/01/2015 04:35
    הגב לתגובה זו
    מה קרה לכם אין חופש עיתונות ? יש רק זבל ועוינות מזמן העיתונות הנכתבת על ניר לא שוה את הניר שפעם הכותב בו היה מלא גאווה . נוני צוחק היום כל הדרך אל הבנק מחר יכאיב ויונק ישראל היום אינו מוקצה הוא מלח הארץ ומיתן רק למי שאותו רוצה לא כבל מהחתולים יוציא מישראל היום את המילים כשעוקפים את נוני בדורסנות יש פצועים וחורבנות בטוח שזה לא יפורסם יש ישראל ביום
  • 5.
    גלית חדרה 06/01/2015 19:13
    הגב לתגובה זו
    מוזס וידיעות. עבו כל גבול של אתיקה עיתונות הוגנת . הכתבים לא היו. צריכים לה שמע
  • 4.
    נוני נכלולי מוזס=האיש המסוכן והשלילי במדינה (ל"ת)
    SANDU 05/01/2015 22:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רוני 05/01/2015 19:43
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לליאור על העמדה שהציג. עתונאי מעולה שמוסיף כבוד למערכת ידיעות אחרונות.
  • 2.
    gri 05/01/2015 18:43
    הגב לתגובה זו
    לוונטל - מוטב שגם לא יתנו לאנשי ישראל היום גם להגיע לקהל
  • 1.
    אמפריית הרשע (ל"ת)
    נוני 05/01/2015 15:58
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.