דרורי ארועטי ברמן
צילום: יח"צ

בדרך לראול ולנברג 8: המשרד הממוזג 'דרורי ארועטי ברמן' יעבוד מבניין גיתם

יומה הראשון של 2015 הוא גם היום הראשון בחיי משרד הפרסום הממוזג דרורי ארועטי ברמן. "החיבור ביננו מרחיב ומכפיל את בסיס הלקוחות שלנו"
משה בנימין | (4)

לאחר 29 שנים, משרד הפרסום דרורי שלומי , מהוותיקים בישראל, מוכן לפרק הבא בתולדותיו. היום (יום ה) שחרר המשרד הודעה לכל לקוחותיו בה התייחס למיזוג עם ארועטי ברמן GPS וכן פירט על המהלכים הצפויים בקרוב שכוללים מעבר מרחוב נירים בתל אביב בו הוא ממוקם כיום לרמת החייל.

בהודעה נכתב: "אחרי 29 שנים של פעילות כאחד המותגים היציבים והמבוססים בענף, החלטנו לצאת לדרך חדשה. מהיום חברת דרורי שלומי מתמזגת עם חברת ארועטי ברמן GPS". עוד נכתב: "החיבור בין 2 החברות מרחיב ומכפיל את בסיס הלקוחות שלנו ומאפשר לנו לשמור ולטייב את הצוות המקצועי ולפתח אופקים חדשים. כל זאת במטרה להמשיך ולשפר את איכות העבודה, השירות והרמה המקצועית שלנו, להמשיך לחדש ולהפתיע".

המשרד הממוזג ייקרא מעתה דרורי ארועטי ברמן , כהכנה לפרישה העתידית והצפויה של טובית שלומי , שותפתו של דרורי. לפני שמהלך שכזה יתרחש בפועל, שלומי תמשיך לשמש כדירקטורית פעילה ותהיה אחראית בנוסף לשימור לקוחות המשרד וגם לכל נושאי המיזוג התפעוליים. כפי שפורסם באייס, אלה גולדשטיין-וולף מנכ"לית דרורי שלומי תשמש כמנכ"לית משותפת לצד יוסי ארועטי . שחר פילר ו לירון שכטר ימישכו כסמנכ"ל קריאייטיב וסמנכ"ל תכנון אסטרטגי, בהתאמה. הילה רוזנברג-לוי תשמש כמנהלת לקוחות ו יורם דרורי ימשיך בפקידו כיו"ר פעיל לצד דודי ברמן .

ההחלטה האופרטיבית המשמעותית הראשונה היא העתקת המשרד מרחוב נירים בתל אביב לראול ולנברג 8 ברמת החייל, או במילים אחרות בניין גיתם BBDO. ארועטי ברמן GPS כבר עבר לבניין לפני כשנה כחלק מעסקה מותנית ביצועים שלו מול משרד הפרסום גיתם BBDO שבמסגרתו עשוי גיתם לרכוש חלק ממניותיו. גיתם BBDO מחזיק במקביל ב-305 ממניותיו של השותף - דרורי שלומי.

על לקוחותיו המובילים של ארועטי ברמן נמנים ארקיע, שלמה סיקסט, סוני מובייל, הום דיזיין, מטרו אופנועים ועוד. בדרורי שלומי מטופלים תקציבי הפרסום של מותגי סנו, קבוצת סמל"ת (פיאט, אלפה רומיאו), ישראל היום ועוד.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שיהיה בהצלחה! (ל"ת)
    ליאה 19/01/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חבר׳ה על הכיף כיפק. שיהיה בהצלחה (ל"ת)
    לילי 01/01/2015 18:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    למרות החיוכים (ל"ת)
    אני נותן להם שנה גג 01/01/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניר 01/01/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    המבנה הניהולי הזה לא יחזיק. ראוי כמה עזיבות יהיו להם בחצי השנה הקרובה.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפער כמעט נסגר: הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לומר שהמהדורה המרכזית של חדשות 12 זה כמו לומר שיש כח משיכה. זה כמו כח טבע. אבל לאחרונה, מגמת ההיחלשות של 12 - שהשיגה רייטינג חלש יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף - הולכת ומתגברת. בד בבד, ערוץ 14 הולך ומתחזק, ואמנם מבחינת רייטינג עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף, וכבר נמצא עמוק בטריטריות שבהם החזיק 12 לבדו עד היום. וזה עוד לפני שינוי אופן המדידה. 

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם דפנה ליאל בקשת 12 הוביל עם 7.6% רייטינג ו-169 אלף צופים, כאשר אחריהם מוריה וברקו הצליחו להגיע למקום השני, עם 5.4% רייטינג ו-145 אלף צופים בלבד. את הרשימה סגרו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-133 אלף צופים.