under40

"מותגים שרוצים למכור לאמהות, חייבים לספק להן תוכן שלא עוצר רק בבאנרים"

עם 250 אלף גולשות, מייסדת ועורכת 'אמא של' אביטל זוננשיין, מתארחת באייס, מדברת על מה שמעניין אמהות, חלי ממן, ומה קרה בכנס נשים ושיווק
אייס | (15)

לפני 3 שנים הקימה אביטל זוננשיין את אתר אמא של, מתוך הערכה כי זה יהיה בלוג בנושא אמהות ואימהות. מאז הפך ה"בלוג" לאתר עם 250 אלף גולשים בחודש, והמייסדת והעורכת הראשית שלו, היא האורחת שלנו השבוע במדור Under40.

1.עבודה: כשעלינו לאוויר חשבנו בימים הראשונים, שזה יהיה בלוג אישי. הרשת והפייסבוק מלאים בסיפורי אמהות שמראות כמה טוב להן בכל רגע 24/7, ולי היה חשוב לדבר על מה באמת קורה ולהראות גם צדדים אחרים. באפריל נחגוג 3 שנים, עם 250 אלף גולשות בכל חודש, כשהלב שלנו הוא אמהות שכותבות ומספרות בגוף ראשון על כל מה שמעניין אותנו הנשים והאמהות. את יכולה להיות בהריון ראשון, שני או רביעי, את יכולה להיות קרייריסטית, מהצפון, מהדרום, את יכולה להיות גרושה, יזמית, שכירה, עקרת בית. כל אחת מוצאת את הנישה שלה. הפלטפורמה שלנו הפכה מהר מאוד לערוץ נישה מדויק למפרסמים שהבינו שהגולשות שלנו מייצרות שיחה ותוכן כשלכל אחת הצבע, הסגנון והדרך שלה להתבטא.

2. על בית: אנחנו משפחה שעובדת יחד. אורן בעלי הוא שותף בחברת 'אמא של מדיה' ומנהל את השיווק והאסטרטגיה. 18 שנה ביחד, 6.5 שנים עם שחר. אנחנו כל אחד תחנת הדלק של השני.

3. ילדות: שנות ה-80 התמימות. כשדיגיטל היה ווקי-טוקי או 2 גביעי אשל מחוברים בחוט. הסתובבתי תמיד עם פנקס ועיפרון וכתבתי כל הזמן, וכבר אז הכי אהבתי סיפורים של אחרים.

4. לא יודעים עליי ש... שמוס השוקולד שלי הוא תרופה להמון דברים.

5. הישג: כמעט 3 שנים מאז שעלינו לאוויר ובעבודה קשה, הצלחנו לעשות קמפיינים של תוכן עם רוב החברות הגדולות במשק שהבינו שנשים ואמהות הן קהל חשוב שצריך "לדבר" איתו ולא "למכור" לו, וכדאי לפגוש אותו במקום שהוא בוחר.

עם קמפיינים לאורך השנה עם תנובה, מגדל, מטרנה, ג'יג'י, חלי ממן, שופרסל והפניקס, נראה שאנחנו מסמנים ב'אמא של' את מגמת 2015 - מותגים שרוצים למכור לאמהות, חייבים לספק להן תוכן שאינו עוצר רק בבאנרים. כשהמסר של המותג מתחבר אליהן, אל דרך חשיבתן ואורח חייהן, בדיוק אז קורה החיבור הרגשי והצרכני שכולנו שואפים אליו.

6. רגע מכונן: הקמת דאטה עם מועדון הגולשות שלנו. מה אנחנו יודעים עליהן? החל מגיל ומספר ילדים, ועד הכנסה, הרגלי גלישה, הרגלי קנייה ועוד. ההקמה העצימה את הידע שלנו באפיון האמא הישראלית והרצונות שלה עבור כל מותג ישראלי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

7. מודל לחיקוי: כוהנת הדיאטות חלי ממן. אנחנו מלווים את חלי כבר מספר שנים בעולמות הדיגיטל. היא בנתה את עצמה ב-10 אצבעות ומתמודדת בפייטריות מול כל אתגר. היא השראה ומודל לחיקוי.

8. רגע מביך: כנס נשים ושיווק - המצגת לא עולה. אחרי 20 דקות של מבוכה, החלטנו לוותר על פאוור פוינט לטובת מצגת וורבלית של מילים בעל פה.

9. חלום: טיול קרוואנים ברחבי אירופה עם המשפחה.

10. מתחרים: אנחנו די לבד בנישה שלנו. ישנן בלוגריות נהדרות ברשת, אבל לא אתר תוכן גולשות מקורי שהוא בית שמאגד בתוכו שפע של פוסטים, מידע וידע במגוון תחומים. העיניים נשואות לטראפיק של השחקנים הגדולים.

וטיפ: להתפתח על בסיס יומיומי, לחלום בגדול. לא לוותר ולא להישבר. כשעובדים נכון בסוף זה קורה.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    סיגל 21/12/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
    אז עם כל הצניעות, יש תחרות והיא קשה
  • ליאת כץ 21/12/2014 19:06
    הגב לתגובה זו
    זה היה נחמד ב 2012 אבל תאכלס את מי מעניין לראות חיתול עם קקי?!
  • אם מעניין אותך קקי פיפי אז סבבה (ל"ת)
    מיכל 21/12/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    מצטרפת לכל המחמאות (ל"ת)
    ענת לוי 20/12/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    איילת כהן 20/12/2014 08:01
    הגב לתגובה זו
    צוות מקצועי עם המון ידע ומיקוד מרשים לקהל נשים ואמהות. ממליצה לעבודה איתם. בהצלחה אביטלוש
  • 10.
    מולי 18/12/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד עם צוות 'אמאשל' פעם והלוואי ועוד הרבה היו מקצועיים כמוהם. כל הכבוד!
  • 9.
    דור אבנעים 18/12/2014 14:47
    הגב לתגובה זו
    כל מותג בקהל היעד צריכים לייצר איתם תוכן לפחות פעם אחת.
  • 8.
    מאור 18/12/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
    הם לא לבד בנישה.
  • 7.
    אילנית נגר 18/12/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
    אתר מקסים כתוב ומצולם היטב, נהנית לקרוא את מגוון התכנים. בהצלחה עלו והצליחו
  • 6.
    מישהי 18/12/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
    אבל זה לא שבאתר אצלה אין באנרים.. יש הרבה
  • 5.
    מאוהב בך, מאוהב בו, מאוהב בהם, מאוהב בכם (ל"ת)
    מיכאל מור יוסף 18/12/2014 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נוגה 18/12/2014 13:47
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו ככה. אתם עושים עבודה נפלאה עם המון נשמה.
  • 3.
    אני אוהבת את האתר הזה. אבל יש לו גם מתחרים (ל"ת)
    גילת 18/12/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אוי כמה שהם מקסימים (ל"ת)
    אורית 18/12/2014 13:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיכאל 18/12/2014 13:30
    הגב לתגובה זו
    בהחלט אתר יוצא דופן גם לגולשות וגם למפרסמים. שאפו
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים. 

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.