אביבית זוננשיין Under40
צילום: צילום גולשים
under40

"מותגים שרוצים למכור לאמהות, חייבים לספק להן תוכן שלא עוצר רק בבאנרים"

עם 250 אלף גולשות, מייסדת ועורכת 'אמא של' אביטל זוננשיין, מתארחת באייס, מדברת על מה שמעניין אמהות, חלי ממן, ומה קרה בכנס נשים ושיווק
אייס | (15)

לפני 3 שנים הקימה אביטל זוננשיין את אתר אמא של, מתוך הערכה כי זה יהיה בלוג בנושא אמהות ואימהות. מאז הפך ה"בלוג" לאתר עם 250 אלף גולשים בחודש, והמייסדת והעורכת הראשית שלו, היא האורחת שלנו השבוע במדור Under40.

1.עבודה: כשעלינו לאוויר חשבנו בימים הראשונים, שזה יהיה בלוג אישי. הרשת והפייסבוק מלאים בסיפורי אמהות שמראות כמה טוב להן בכל רגע 24/7, ולי היה חשוב לדבר על מה באמת קורה ולהראות גם צדדים אחרים. באפריל נחגוג 3 שנים, עם 250 אלף גולשות בכל חודש, כשהלב שלנו הוא אמהות שכותבות ומספרות בגוף ראשון על כל מה שמעניין אותנו הנשים והאמהות. את יכולה להיות בהריון ראשון, שני או רביעי, את יכולה להיות קרייריסטית, מהצפון, מהדרום, את יכולה להיות גרושה, יזמית, שכירה, עקרת בית. כל אחת מוצאת את הנישה שלה. הפלטפורמה שלנו הפכה מהר מאוד לערוץ נישה מדויק למפרסמים שהבינו שהגולשות שלנו מייצרות שיחה ותוכן כשלכל אחת הצבע, הסגנון והדרך שלה להתבטא.

2. על בית: אנחנו משפחה שעובדת יחד. אורן בעלי הוא שותף בחברת 'אמא של מדיה' ומנהל את השיווק והאסטרטגיה. 18 שנה ביחד, 6.5 שנים עם שחר. אנחנו כל אחד תחנת הדלק של השני.

3. ילדות: שנות ה-80 התמימות. כשדיגיטל היה ווקי-טוקי או 2 גביעי אשל מחוברים בחוט. הסתובבתי תמיד עם פנקס ועיפרון וכתבתי כל הזמן, וכבר אז הכי אהבתי סיפורים של אחרים.

4. לא יודעים עליי ש... שמוס השוקולד שלי הוא תרופה להמון דברים.

5. הישג: כמעט 3 שנים מאז שעלינו לאוויר ובעבודה קשה, הצלחנו לעשות קמפיינים של תוכן עם רוב החברות הגדולות במשק שהבינו שנשים ואמהות הן קהל חשוב שצריך "לדבר" איתו ולא "למכור" לו, וכדאי לפגוש אותו במקום שהוא בוחר.

עם קמפיינים לאורך השנה עם תנובה, מגדל, מטרנה, ג'יג'י, חלי ממן, שופרסל והפניקס, נראה שאנחנו מסמנים ב'אמא של' את מגמת 2015 - מותגים שרוצים למכור לאמהות, חייבים לספק להן תוכן שאינו עוצר רק בבאנרים. כשהמסר של המותג מתחבר אליהן, אל דרך חשיבתן ואורח חייהן, בדיוק אז קורה החיבור הרגשי והצרכני שכולנו שואפים אליו.

6. רגע מכונן: הקמת דאטה עם מועדון הגולשות שלנו. מה אנחנו יודעים עליהן? החל מגיל ומספר ילדים, ועד הכנסה, הרגלי גלישה, הרגלי קנייה ועוד. ההקמה העצימה את הידע שלנו באפיון האמא הישראלית והרצונות שלה עבור כל מותג ישראלי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

7. מודל לחיקוי: כוהנת הדיאטות חלי ממן. אנחנו מלווים את חלי כבר מספר שנים בעולמות הדיגיטל. היא בנתה את עצמה ב-10 אצבעות ומתמודדת בפייטריות מול כל אתגר. היא השראה ומודל לחיקוי.

8. רגע מביך: כנס נשים ושיווק - המצגת לא עולה. אחרי 20 דקות של מבוכה, החלטנו לוותר על פאוור פוינט לטובת מצגת וורבלית של מילים בעל פה.

9. חלום: טיול קרוואנים ברחבי אירופה עם המשפחה.

10. מתחרים: אנחנו די לבד בנישה שלנו. ישנן בלוגריות נהדרות ברשת, אבל לא אתר תוכן גולשות מקורי שהוא בית שמאגד בתוכו שפע של פוסטים, מידע וידע במגוון תחומים. העיניים נשואות לטראפיק של השחקנים הגדולים.

וטיפ: להתפתח על בסיס יומיומי, לחלום בגדול. לא לוותר ולא להישבר. כשעובדים נכון בסוף זה קורה.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    סיגל 21/12/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
    אז עם כל הצניעות, יש תחרות והיא קשה
  • ליאת כץ 21/12/2014 19:06
    הגב לתגובה זו
    זה היה נחמד ב 2012 אבל תאכלס את מי מעניין לראות חיתול עם קקי?!
  • אם מעניין אותך קקי פיפי אז סבבה (ל"ת)
    מיכל 21/12/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    מצטרפת לכל המחמאות (ל"ת)
    ענת לוי 20/12/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    איילת כהן 20/12/2014 08:01
    הגב לתגובה זו
    צוות מקצועי עם המון ידע ומיקוד מרשים לקהל נשים ואמהות. ממליצה לעבודה איתם. בהצלחה אביטלוש
  • 10.
    מולי 18/12/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד עם צוות 'אמאשל' פעם והלוואי ועוד הרבה היו מקצועיים כמוהם. כל הכבוד!
  • 9.
    דור אבנעים 18/12/2014 14:47
    הגב לתגובה זו
    כל מותג בקהל היעד צריכים לייצר איתם תוכן לפחות פעם אחת.
  • 8.
    מאור 18/12/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
    הם לא לבד בנישה.
  • 7.
    אילנית נגר 18/12/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
    אתר מקסים כתוב ומצולם היטב, נהנית לקרוא את מגוון התכנים. בהצלחה עלו והצליחו
  • 6.
    מישהי 18/12/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
    אבל זה לא שבאתר אצלה אין באנרים.. יש הרבה
  • 5.
    מאוהב בך, מאוהב בו, מאוהב בהם, מאוהב בכם (ל"ת)
    מיכאל מור יוסף 18/12/2014 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נוגה 18/12/2014 13:47
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו ככה. אתם עושים עבודה נפלאה עם המון נשמה.
  • 3.
    אני אוהבת את האתר הזה. אבל יש לו גם מתחרים (ל"ת)
    גילת 18/12/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אוי כמה שהם מקסימים (ל"ת)
    אורית 18/12/2014 13:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיכאל 18/12/2014 13:30
    הגב לתגובה זו
    בהחלט אתר יוצא דופן גם לגולשות וגם למפרסמים. שאפו
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.