איל עמית
צילום: יח"צ
under40

"כבר בכיתה ה' הגשתי עבודה שעסקה בפרסום - כנראה שזה תמיד היה שם"

Under40 מארח את איל עמית שניהל את הדיגיטל העולמי של AXE, לפני שחזר לנהל את התקשורת השיווקית של יוניליוור בארץ. ועל מה הוא חולם?
אלכסנדר כץ | (16)

חברת יוניליוור ישראל היא אחת מ-5 החברות המובילות בארץ למוצרי צריכה, ובין מותגיה ניתן למצוא את תלמה, קנור, ליפטון, הלמנס, בלו בנד, גלידת שטראוס, DOVE, AXE, בדין, פינוק ועוד. החברה שנמצאת בשליטת קונצרן יוניליוור האנגלו-הולנדי, מעסיקה לא פחות מ-2,500 איש ב-5 אתרי ייצור וגם במטה החברה.

אחד מהם איל עמית, מנהל התקשורת השיווקית של החברה - שמתארח היום (יום ה') במדור Under40. את דרכו בתחום התחיל בשנת 2006 במשרד הפרסום teenk. משנת 2009 ועד סוף 2012 ניהל את קטגוריית הדאודורנטים ביוניליוור ישראל - והיה אחראי על הפעילות של המותגים AXE ו-DOVE, כמו גם ניהול ההשקה של מותג הדאודורנטים REXONA בישראל. ב-2013 ניהל עמית את הדיגיטל העולמי של AXE במטה הגלובלי של יוניליוור בלונדון. רוצים לדבר עם איל עמית? הנה הקישור לדף הפייסבוק שלו.

1. עבודה: תפקידי הנוכחי ביוניליוור מאפשר לי לעשות את כל מה שאני באמת אוהב - פרסום, דיגיטל, הפקות, מדיה ועבודה מול גורמים ביוניליוור העולמית. בנוסף, יתרון עצום מבחינתי הוא הגיוון הנרחב. אני עובד עם למעלה מ-30 מותגים, מה שמאפשר לי לעבוד עם צוותים שונים אצלנו ביוניליוור ועם שותפים אסטרטגיים שונים ומגוונים.

הצוות האיכותי ביוניליוור ישראל, הממשקים השונים והחומרים הרבים שאנחנו מקבלים מחו"ל מספקים סביבת עבודה שמאפשרת לימוד והתנסות. העבודה היא חלק אינטגראלי בחיי היום יום שלי. מזמן הפסקתי להאמין בהפרדה בין "העבודה" ובין "שאר הדברים". רעיונות פורצי דרך ותובנות צרכניות יכולים להגיע בכל סיטואציה.

2. בית: בבית מחכה לי תמיד, בכל שעה ובכל מצב, חתולתי האהובה, הרגישה ומלאת האישיות.

3. הישג: זכיתי להיות חלק מצוות גלובלי של מותג על כמו AXE, להתוות ולהוביל אסטרטגיה שתיושם בכל העולם בשנים הקרובות.

4. מודל לחיקוי: בדרך שעשיתי, היו כמה אנשים שפתחו לי את הדלת ונתנו לי הזדמנות. יניב ויצמן שלקח אותי ל-teenk בלי טיפת ניסיון בתחום, ענת גבריאל כיום מנכ"ל יוניליוור ובזמנו סמנכ"ל השיווק, ומיכל גולדמן - סמנכ"ל השיווק, שקיבלו אותי ליוניליוור, שולי כרמל ואיתי אשר, מנהלי השיווק, שהאמינו בי ונתנו לי הזדמנות. אז אין לי מודל אחד לחיקוי, אבל אני רוצה להיות זה שפותח דלתות לאחרים ונותן להם הזדמנות.

5. חלום: כשהשקנו את מותג הדאודורנטים REXONA בישראל, מאד רציתי לעטוף את המגדל העגול של עזריאלי בעיצוב האריזה של הדאודורנט. יום יבוא וזה עוד יקרה, עדיין לא ויתרתי על החלום.

6. מתחרים: אני מאד אוהב את מה שקוקה-קולה עושים בישראל. הם מצליחים להיות חדשניים, יצירתיים ולשמור על המותגים שלהם רלוונטיים ונחשקים. החבר'ה בנספרסו עושים בישראל עבודה נפלאה ומצליחים לשמור על מותג פרימיום ולספק ערך אמיתי בעולם צרכני שמתמקד במחיר. בדומה ליוניליוור, גם קוקה קולה וגם נספרסו מתייחסות לתחום הקיימות כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית החברה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

7. אנדר רייטד: הסחר האלקטרוני בתחום מוצרי הצריכה (FMCG ECOM) גדל בעולם במהירות. ביוניליוור אנחנו מאמינים שהדרך הנכונה היא לשתף פעולה עם הקמעונאים, לתמוך ולקדם את פלטפורמות הסחר האלקטרוני שלהם כחלק ממערכת יחסים ארוכה. חברות שלא יהיו חלק מהמגמה הזאת, יישארו מאחור ויתקשו להדביק את הפער בהמשך.

8. ילדות: בכיתה ה' הגשתי עבודת "נושא אישי" שעסקה בפרסום. כנראה שזה איפשהו תמיד היה שם.

9. לא יודעים עליי: דובבתי פרסומת של REXONA ביחד עם קובי שטמברג האגדי.

10. טיפ: לחייך, תמיד.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    מצחיק ומוכשר בטירוף !!! (ל"ת)
    ורד 29/11/2014 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    וואו תותח על!!! (ל"ת)
    מפרגנת 28/11/2014 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אקס לשעבר 28/11/2014 15:17
    הגב לתגובה זו
    כולם מבינים שכל התגובות האלה הם שלך.
  • 13.
    תותח! (ל"ת)
    יונתן 27/11/2014 22:49
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    עוד תקציבאית לשעבר.. 27/11/2014 17:43
    הגב לתגובה זו
    בן אדם מקסים לפני הכל, אוהבים אותך
  • 11.
    פותיה 27/11/2014 17:08
    הגב לתגובה זו
    מתים עליך
  • 10.
    איתמר גרייט 27/11/2014 16:53
    הגב לתגובה זו
    מחד גיסא מקצוען, מאידך גיסא מצחיקן. אי אפשר לבקש יותר מזה
  • 9.
    שרון 27/11/2014 16:05
    הגב לתגובה זו
    בחור נחמד, מוכשר ואמין בצורה יוצאת דופן. יישר כח!!
  • 8.
    תקציבאית לשעבר 27/11/2014 15:29
    הגב לתגובה זו
    אין על אייל בעולם! הכי מקצועי ומצחיק שקיים!
  • 7.
    איל בחור כשרוני ומבריק! (ל"ת)
    פילה 27/11/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    פילה 27/11/2014 14:10
    הגב לתגובה זו
    תזכרו את השם הזה, איל עמית,הוא עוד יגיע עוד יותר רחוק,בחור כשרוני ומבריק!
  • 5.
    חסרים עוד אנשים כמו איל בתחום (ל"ת)
    לי 27/11/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בחור כארז (ל"ת)
    עדי 27/11/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זיו 27/11/2014 13:25
    הגב לתגובה זו
    אחד האנשים היותר טובים בתעשייה. מקצוען,ענייני,צנוע. אני בטוח שזו רק תחילת הדרך.בהצלחה איש יקר
  • 2.
    איל אחר 27/11/2014 13:19
    הגב לתגובה זו
    מגיע לו כל הקרדיט!
  • 1.
    תותח על (ל"ת)
    תקציבאי לשעבר 27/11/2014 13:07
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.