דרורי שלומי
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

עסקת 'דרורי שלומי-ארועטי': רבע מעובדי 2 המשרדים יפוטרו לקראת המיזוג

כיום מועסקים ב-2 המשרדים יחד כ-60 איש ו-15 מהם יפוטרו. היעד להשלמת העסקה הוא סוף 2014. חברת הבנות של דרורי שלומי מחוץ לתמונת המיזוג
משה בנימין | (8)

עסקת המיזוג בין משרדי הפרסום דרורי שלומי וארועטי ברמן ממשיכה לשלב הבא וצפויה להיחתם עד ל-31 בדצמבר 2014 - המועד אליו מכוונים בעלי המניות בשני המשרדים: יורם דרורי וטובית שלומי מחד ויוסי ארועטי ודודי ברמן מנגד. עם זאת, בטרם השלמתה של העסקה, לא מעט מכשולים עוד ניצבים בפניה.

נכון לעכשיו, שני הצדדים בעסקת המיזוג משדרים סימנים שהכיוון הוא חיובי ובר ביצוע. בימים אלו בוחנים נציגי המשרדים את הנושא ברמה הרגולטרית-משפטית מול הרשויות, אך המורכבות נעוצה במישור הכלכלי מול רשות המיסוי. התוצאה הסופית של עסקת המיזוג אמורה לייצר ישות ממוזגת שתקרא דרורי-ארועטי-ברמן, כאשר בעלי המניות יהיו יורם דרורי, יוסי ארועטי ודודי ברמן.

הצפי הוא שבשנים הקרובות ובהדרגה טובית שלומי, שותפתו של דרורי תפרוש ותמכור את מניותיה לדרורי. מבנה הבעלות של דרורי שלומי כולל כיום את רשת BBDO שמחזיקה בו 30% כאשר היתרה מחולקת באופן שווה בין דרורי לשלומי. היעד הסופי הוא לחברה ממוזגת שבה דרורי שלומי וארועטי ברמן מחזיקים בחלק שווה של 50%, כאשר חלקה של BBDO יירד ל-15% (באמצעות דרורי שלומי) בחברה הממוזגת.

פקטור חשוב בעסקה: גיתם BBDO

דרורי שלומי מגיע לעסקה כאשר באמתחתו 2 חברות בנות: BRL, הסניף הירושלמי של דרורי שלומי שבו מועסקים כ-30 עובדים, באחזקה של 51% ו-dsay אינטראקטיב, סוכנות הדיגיטל שמעסיקה כ-20 עובדים ובה הוא מחזיק 65% מהמניות לצד המנכ"ל והמייסד תמיר יולביץ'.

לאייס נודע כי עסקת המיזוג תכלול מהלך מתבקש של התייעלות שבמסגרתו צפוי פיטורם של 15 עובדים מתוך 60 המועסקים בדרורי שלומי וארועטי ברמן כיום. נכון לעכשיו אין שינוי במצבת כוח האדם של dsay אינטראקטיב ו/או הסניף בירושלים. ברשימת 45 העובדים שיירשמו תחת החברה הממוזגת נכללים גם המנהלים והבעלים.

משרד נוסף שמשמש כפקטור חשוב בעסקה הוא גיתם BBDO. המשרד שמחזיק במניות בדרורי שלומי ונמצא במגעים עם ארועטי-ברמן לקראת רכישה אפשרית של מניותיו ישמש כאכסנייה למשרד הממוזג שעתיד לקום. ארועטי-ברמן העתיק את מושבו לבניין גיתם ברמת החיל כבר בינואר 2014 וכעת גם דרורי שלומי צפוי לעשות זאת.

2 המשרדים יחלקו יחד את אותה הקומה במהלך שיאפשר להם את ההתייעלות שתוביל לקיצוץ בכח אדם מנהלתי. מהלך זה גם יאפשר לדרורי שלומי הכנסה נוספת שכן המשרד יוכל להשכיר את משרדיו כיום, בנכס שנמצא בבעלותו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

חברות הבנות של דרורי שלומי מחוץ לתמונה

כמו הסניף הירושלמי של דרורי שלומי, גם משרד הדיגיטל שבבעלותו - dsay אינטראקטיב נותר מחוץ לתמונה בשלב זה, ושום נתח ממניותיו לא יועבר לארועטי-ברמן. עם זאת, מטבע הדברים, הרעיון הוא שלקוחות ארועטי-ברמן יחלו לקבל שירותי דיגיטל מהסוכנות של יולביץ'.

הצמרת הניהולית של המשרד הממוזג תכלול את אנשי דרורי שלומי בעדות המפתח. שחר פילר שמשמש כסמנכ"ל הקריאייטיב של המשרד ישאר בתפקידו גם בחברה הממוזגת וינהל תחתיו את הקריאייטיב. אליו יצטרף אורי מרק מארועטי שישמש כמנהל הקריאייטיב, ולירון שכטר מדרורי שלומי שימונה למנהל האסטרטגי של החברה הממוזגת.

מנכ"ל דרורי שלומי, אלה גולדשטיין-וולף שנהנית מהערכתם הרבה של דרורי-שלומי תמונה למנכ"ל של החברה הממוזגת, לצד יוסי ארועטי שישמש כמנכ"ל משותף. ארועטי ילווה את לקוחותיו עד לנקודה שבה גולדשטיין-וולף תקח לידיה את המושכות. דודי ברמן יחלוק עם יורם דרורי את תפקיד יו"ר החברה הממוזגת.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פלנר 26/11/2014 15:55
    הגב לתגובה זו
    לפני שכל אחד מהם נסגר. אז עכשיו יש להם 7 תקציבים ביחד. וואו!
  • 7.
    פרסום ראשון? גלובס כתבו על זה כבר אתמול (ל"ת)
    מה נסגר? 26/11/2014 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כל הכבוד ללירון - חשוב לשמור את האנשים הטובים (ל"ת)
    אורי 26/11/2014 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פרסומאי 26/11/2014 15:15
    הגב לתגובה זו
    מהרבה משרדים גדולים וממותגים למשרדים קטנים וקומפקטים. אין צורך היום במשרדים של 200-300 עובדים ואת זה גם הלקוחות מבינים. כששוק הטלויזיה מדמם והלקוחות נוטשים לטובת פרילאנסים וחברות קטנות של אינטראקטיב ופרסום ממוקד, אין צורך בגדולים וטוב שכך. רק החברות הגדולות במשק באמת יכולות להרשות לעצמם לעבוד עם משרדי פרסום גדולים, השאר הבינוניות שעובדות על תקציבי פרסום בינוניים עד קטנים הולכות לקבל תמורה גבוהה יותר אצל הקטנים. לחברת פרסום קטנה יש הוצאות מופחתות ויש לה יכולת לעבוד בתקציבים נמוכים של עשרות אלפי שקלים ולהרוויח, מה שלגדולים קשה לעשות ולא משתלם.
  • 4.
    לאה 26/11/2014 15:14
    הגב לתגובה זו
    כולה שני משרדים כושלים שמתחברים. מה הדרמה?
  • 3.
    כיף לעבוד בפרסום! (ל"ת)
    יוסי 26/11/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הם בדרך לקבר אחים (ל"ת)
    אני 26/11/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בוקי 26/11/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    הסיכוי שהמיזוג הזה יביא למשהו טוב הוא כמו הסיכוי... אין סיכוי.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.