פרסום ראשון

עסקת 'דרורי שלומי-ארועטי': רבע מעובדי 2 המשרדים יפוטרו לקראת המיזוג

כיום מועסקים ב-2 המשרדים יחד כ-60 איש ו-15 מהם יפוטרו. היעד להשלמת העסקה הוא סוף 2014. חברת הבנות של דרורי שלומי מחוץ לתמונת המיזוג
משה בנימין | (8)

עסקת המיזוג בין משרדי הפרסום דרורי שלומי וארועטי ברמן ממשיכה לשלב הבא וצפויה להיחתם עד ל-31 בדצמבר 2014 - המועד אליו מכוונים בעלי המניות בשני המשרדים: יורם דרורי וטובית שלומי מחד ויוסי ארועטי ודודי ברמן מנגד. עם זאת, בטרם השלמתה של העסקה, לא מעט מכשולים עוד ניצבים בפניה.

נכון לעכשיו, שני הצדדים בעסקת המיזוג משדרים סימנים שהכיוון הוא חיובי ובר ביצוע. בימים אלו בוחנים נציגי המשרדים את הנושא ברמה הרגולטרית-משפטית מול הרשויות, אך המורכבות נעוצה במישור הכלכלי מול רשות המיסוי. התוצאה הסופית של עסקת המיזוג אמורה לייצר ישות ממוזגת שתקרא דרורי-ארועטי-ברמן, כאשר בעלי המניות יהיו יורם דרורי, יוסי ארועטי ודודי ברמן.

הצפי הוא שבשנים הקרובות ובהדרגה טובית שלומי, שותפתו של דרורי תפרוש ותמכור את מניותיה לדרורי. מבנה הבעלות של דרורי שלומי כולל כיום את רשת BBDO שמחזיקה בו 30% כאשר היתרה מחולקת באופן שווה בין דרורי לשלומי. היעד הסופי הוא לחברה ממוזגת שבה דרורי שלומי וארועטי ברמן מחזיקים בחלק שווה של 50%, כאשר חלקה של BBDO יירד ל-15% (באמצעות דרורי שלומי) בחברה הממוזגת.

פקטור חשוב בעסקה: גיתם BBDO

דרורי שלומי מגיע לעסקה כאשר באמתחתו 2 חברות בנות: BRL, הסניף הירושלמי של דרורי שלומי שבו מועסקים כ-30 עובדים, באחזקה של 51% ו-dsay אינטראקטיב, סוכנות הדיגיטל שמעסיקה כ-20 עובדים ובה הוא מחזיק 65% מהמניות לצד המנכ"ל והמייסד תמיר יולביץ'.

לאייס נודע כי עסקת המיזוג תכלול מהלך מתבקש של התייעלות שבמסגרתו צפוי פיטורם של 15 עובדים מתוך 60 המועסקים בדרורי שלומי וארועטי ברמן כיום. נכון לעכשיו אין שינוי במצבת כוח האדם של dsay אינטראקטיב ו/או הסניף בירושלים. ברשימת 45 העובדים שיירשמו תחת החברה הממוזגת נכללים גם המנהלים והבעלים.

משרד נוסף שמשמש כפקטור חשוב בעסקה הוא גיתם BBDO. המשרד שמחזיק במניות בדרורי שלומי ונמצא במגעים עם ארועטי-ברמן לקראת רכישה אפשרית של מניותיו ישמש כאכסנייה למשרד הממוזג שעתיד לקום. ארועטי-ברמן העתיק את מושבו לבניין גיתם ברמת החיל כבר בינואר 2014 וכעת גם דרורי שלומי צפוי לעשות זאת.

2 המשרדים יחלקו יחד את אותה הקומה במהלך שיאפשר להם את ההתייעלות שתוביל לקיצוץ בכח אדם מנהלתי. מהלך זה גם יאפשר לדרורי שלומי הכנסה נוספת שכן המשרד יוכל להשכיר את משרדיו כיום, בנכס שנמצא בבעלותו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

חברות הבנות של דרורי שלומי מחוץ לתמונה

כמו הסניף הירושלמי של דרורי שלומי, גם משרד הדיגיטל שבבעלותו - dsay אינטראקטיב נותר מחוץ לתמונה בשלב זה, ושום נתח ממניותיו לא יועבר לארועטי-ברמן. עם זאת, מטבע הדברים, הרעיון הוא שלקוחות ארועטי-ברמן יחלו לקבל שירותי דיגיטל מהסוכנות של יולביץ'.

הצמרת הניהולית של המשרד הממוזג תכלול את אנשי דרורי שלומי בעדות המפתח. שחר פילר שמשמש כסמנכ"ל הקריאייטיב של המשרד ישאר בתפקידו גם בחברה הממוזגת וינהל תחתיו את הקריאייטיב. אליו יצטרף אורי מרק מארועטי שישמש כמנהל הקריאייטיב, ולירון שכטר מדרורי שלומי שימונה למנהל האסטרטגי של החברה הממוזגת.

מנכ"ל דרורי שלומי, אלה גולדשטיין-וולף שנהנית מהערכתם הרבה של דרורי-שלומי תמונה למנכ"ל של החברה הממוזגת, לצד יוסי ארועטי שישמש כמנכ"ל משותף. ארועטי ילווה את לקוחותיו עד לנקודה שבה גולדשטיין-וולף תקח לידיה את המושכות. דודי ברמן יחלוק עם יורם דרורי את תפקיד יו"ר החברה הממוזגת.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פלנר 26/11/2014 15:55
    הגב לתגובה זו
    לפני שכל אחד מהם נסגר. אז עכשיו יש להם 7 תקציבים ביחד. וואו!
  • 7.
    פרסום ראשון? גלובס כתבו על זה כבר אתמול (ל"ת)
    מה נסגר? 26/11/2014 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כל הכבוד ללירון - חשוב לשמור את האנשים הטובים (ל"ת)
    אורי 26/11/2014 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פרסומאי 26/11/2014 15:15
    הגב לתגובה זו
    מהרבה משרדים גדולים וממותגים למשרדים קטנים וקומפקטים. אין צורך היום במשרדים של 200-300 עובדים ואת זה גם הלקוחות מבינים. כששוק הטלויזיה מדמם והלקוחות נוטשים לטובת פרילאנסים וחברות קטנות של אינטראקטיב ופרסום ממוקד, אין צורך בגדולים וטוב שכך. רק החברות הגדולות במשק באמת יכולות להרשות לעצמם לעבוד עם משרדי פרסום גדולים, השאר הבינוניות שעובדות על תקציבי פרסום בינוניים עד קטנים הולכות לקבל תמורה גבוהה יותר אצל הקטנים. לחברת פרסום קטנה יש הוצאות מופחתות ויש לה יכולת לעבוד בתקציבים נמוכים של עשרות אלפי שקלים ולהרוויח, מה שלגדולים קשה לעשות ולא משתלם.
  • 4.
    לאה 26/11/2014 15:14
    הגב לתגובה זו
    כולה שני משרדים כושלים שמתחברים. מה הדרמה?
  • 3.
    כיף לעבוד בפרסום! (ל"ת)
    יוסי 26/11/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הם בדרך לקבר אחים (ל"ת)
    אני 26/11/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בוקי 26/11/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    הסיכוי שהמיזוג הזה יביא למשהו טוב הוא כמו הסיכוי... אין סיכוי.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.