דורון צברי
צילום: צילום מסך: רשת
פרסום ראשון

סרטם ב'מערכת' של דורון צברי ואילן שיזף על מצוקת הדיור זכה בפרס פרימור

סרטם של השניים שודר בתכנית של מיקי חיימוביץ'. בפרס ה-2 זכה שי גל על תחקיר משכורות החיילים שלא עודכנו שנים. אם פספסתם, צפו בכתבות כעת
אלכסנדר כץ |

דורון צברי ואילן שיזף הם הזוכים בפרס הראשון של שם רחל פרימור, שמוענק על ידי הרשות השנייה - כך נודע לאייס. השניים יצרו את הסרט '7 מדורי גיהנום' על מצוקת הדיור הציבורי, ששודר בחודש מארס בהמערכת של מיקי חיימוביץ', שתחזור הערב (יום ה') לעונה חדשה ברשת.

הפרס שמעניקה הרשות הוא לזכרה של חברת מועצת הרשות השנייה רחל פרימור ז"ל, ומוענק על תחקיר או כתבה עיתונאיים בנושאים חברתיים בשידורי הטלוויזיה המסחריים-ציבוריים. הפרס הראשון מזכה את הזוכים ב-12 אלף שקלים.

ארז בן הרוש, סמנכ"ל התכניות של 'רשת' מסר לאייס כי "המערכת שמה נר לרגלה לטפל בנושאים חברתיים בוערים. זהו סרט חשוב מאוד בעיקר בתקופה זו. הסרט מעביר את הבעיה במדינה, מול האזרחים הנואשים לקבל מענה ממנה. הסרט עשוי בדרכם הייחודית ומלאת הכישרון של דורון צברי ואילן שיזף. משמח לקבל פרס ביום בו בדיוק 'רשת' משיקה את העונה השנייה של 'המערכת'. בהזדמנות זו רצינו להגיד תודה ולהביע הערכתנו הרבה לצוות המערכת, הבמאים, העורכים, חברת ארצה הפקות ומיקי חיימוביץ".

בפרס השני על סך 8,000 שקלים, זכה תחקיר משכורות החיילים של שי גל מאולפן שישי בערוץ 2, ששודר לפני שנה בדיוק. במסגרת הכתבה אותר המסמך שקבע לפני כמעט 30 שנה את שכר החיילים, ולא עודכן מאז.

בשנה שעברה זכתה גל גבאי בפרס הראשון על תחקיר לאן נעלמו הילדים בנושא צמצום הילודה של עולי אתיופיה. היה זה הפרס הראשון בסדרה של פרסים שקיבלה גבאי באותה שנה. במקום השני זכה יוסי מזרחי מ'חדשות 2' על הכתבה 'סמים בחסות החוק' בנושא תופעת הסמים החוקיים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.