דניאל ברק
צילום: יח"צ

בדרך לארה"ב: דניאל ברק מונה למנהל קריאייטיב דיגיטל ב-Deutsch LA

ברק חוזר לסיבוב שני בארה"ב לאחר שהיה באינטרלוד של יוני בלוך בניו יורק. בתפקידו האחרון היה חלק מ-D.TALES לצד נדב סעדיה ואיתי נגלר
משה בנימין |

דניאל ברק, מי שנחשב לאחד הטאלנטים הבולטים של תחום הפרסום בדיגיטל בישראל בדרך לתחנה הבאה בקריירה הקצרה והעמוסה שלו - לוס אנג'לס, ארה"ב - בה יצטרף למשרד הפרסום Deutsch LA כמנהל קריאייטיב דיגיטל.

המעבר של דניאל ברק לארה"ב ייצא לדרכו בשבועיים הקרובים וזאת לאחר מגעים שנמשכו בינו לבין משרד הפרסום במהלך החודשים האחרונים. עוד נודע לאייס כי במקביל ל-Deutsch LA ברק חוזר על ידי משרדים נוספים בארה"ב. זאת לאחר שהפך למטרה מבוקשת בקרב "ציידי הראשים" של הסוכנויות המובילות בעולם. בין המשרדים ניתן לציין את wieden & kennedy פורטלנד שגיששו בגזרת ברק, בנוסף לסוכנות לונדונית, אך הוא כאמור בחר באופציית לוס אנג'לס.

המעבר לארה"ב הוא למעשה הסיבוב השני של ברק בארה"ב, לאחר שב-2013 היה חלק מסוכנות הדיגיטל אינטראקטיב של יוני בלוך 'אינטרלוד' בניו יורק. בגיל 24 בלבד, ברק הספיק להופיע ברשימת הקרדיטים של מהלכים רבים שזכו להכרה בינלאומית ופרסים בתחרויות פרסום מסביב לעולם. הוא היה חלק מצוות "תור הזהב" שעבד יחד במקאן דיגיטל (שם החל את דרכו בענף) וכלל את ניר רפואה, טל שוויגר, דנה בלום סרטורי, ניר הרשטט, אלדד וינברגר ועוד, כשרבים מהם כבר העתיקו את הקריירה לחו"ל. אחד המהלכים הזכורים של המשרד, בו גם כיכב ברק בעצמו בפרונט ומאחורי הקלעים היה מהלך הטיימליין עבור הרשות למלחמה בסמים.

לאחר שסיים את דרכו במקאן הפך ברק לפרילאנס מבוקש בתחומי הדיגיטל ועבד עם משרדים רבים על בסיס פרוייקטלי, כאשר במקביל העניק לאחרים ייעוץ והכשרה דיגיטלית. עם חזרתו מארה"ב, לאחר שסיים את הפרק באינטרלוד הצטרף ברק לחברת D.tales בראשה עומד יוני סער.

בקדנציה שלו ב-D.tales (לצד איתי נגלר ונדב סעדיה) היה ברק אחראי, במסגרת הסוכנות, על ניהול הקריאייטיב וההפקה של סלקום מובייל שואו 2013. לפני מספר חודשים הציגה D.tales את קמפיין "כפתור המהירות של סלקום" (The Speed Reading Banner) שהיה חלק מהחזית התקשורתית הדיגיטלית בהשקת דור 4 בסלולר. כמו כן הפיקה D.tales את גלריית הענק של העבודות המבוססת על תכניות ערוץ yes oh בדיזינגוף סנטר.

Deutsch LA הוא אחד ממשרדי הפרסום המובילים בעולם. בין השאר המשרד עומד מאחורי אחת מהפרסומות המצליחות של השנים האחרונות - The Force עבור וולקסוואגן. הפרסומת שהופיעה בסופרבול 2011 הפכה לנצפית ביותר ביוטיוב אי פעם והחזיקה בתואר זה למשך כ-3 שנים.

העבודה של Deutsch LA לוולקסוואגן - סופרבול 2011

לברק, שמספר כי העובדה שהמשרד עומד מאחורי פרסומת זו תרמה רבות לבחירה שלו להצטרף אליו, הוצעו 3 מסלולים בכניסה לתפקיד: לשמש כמנהל קריאייטיב דיגיטל של לקוח ספציפי במשרד, לשמש כמנהל קריאייטיב "לרוחב" ולהשתתף בפעילות של מספר לקוחות במקביל או לעבור לארה"ב כצוות, בצמוד לפרסומאי שיצטרף אליו מישראל. על קלוחות המשרד ב-LA נמנים 'פיצה האט', 'טאקו בל', 'נינטנדו', 'נטפליקס', 'וולקסוואגן' ועוד.

במעברו לארה"ב ברק יצטרף לרשימה לא קצרה של טאלנטים מקומיים שעושים חיל בחו"ל: רועי כהן (לשעבר שלמור אבנון עמיחי y&r ישראל) בגרמניה, שי אלמגור (לשעבר מקאן אריקסון) בארה"ב, שחר איילון (לשעבר באומן בר ריבנאי) בארה"ב, דנה בלום סרטורי (לשעבר מקאן ורפילנס בארץ) בצ'כיה, ניר רפואה (לשעבר מקאן דיגיטל) במזרח אירופה, רועי ברמן (לשעבר גלר נסיס ואדלר חומסקי) בגרמניה ועוד.

דניאל ברק אמר לאייס: "השנה האחרונה עברה מהר מדי, לא הספקתי להתאקלם לחלוטין וכבר הגיע שוב נובמבר. עדיין, הספקתי לעשות כמה פרויקטים שאני גאה בהם ואפילו ליהנות על הדרך, בעיקר בזכות העבודה המשותפת עם נדב סעדיה ואיתי נגלר. העבודה ב-LA מרגשת ומלחיצה, אני אג נגל בין הלקוחות המגניבים של המשרד כמו פולקסווגן, פיצה האט ונינטנדו ואני מקווה שאצליח לייצר דברים יפים שאהיה מרוצה מהם. וגם הלקוחות. ברור".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.