בדרך לארה"ב: דניאל ברק מונה למנהל קריאייטיב דיגיטל ב-Deutsch LA
דניאל ברק, מי שנחשב לאחד הטאלנטים הבולטים של תחום הפרסום בדיגיטל בישראל בדרך לתחנה הבאה בקריירה הקצרה והעמוסה שלו - לוס אנג'לס, ארה"ב - בה יצטרף למשרד הפרסום
המעבר של דניאל ברק לארה"ב ייצא לדרכו בשבועיים הקרובים וזאת לאחר מגעים שנמשכו בינו לבין משרד הפרסום במהלך החודשים האחרונים. עוד נודע לאייס כי במקביל ל-Deutsch LA ברק חוזר על ידי משרדים נוספים בארה"ב. זאת לאחר שהפך למטרה מבוקשת בקרב "ציידי הראשים" של הסוכנויות המובילות בעולם. בין המשרדים ניתן לציין את wieden & kennedy פורטלנד שגיששו בגזרת ברק, בנוסף לסוכנות לונדונית, אך הוא כאמור בחר באופציית לוס אנג'לס.
המעבר לארה"ב הוא למעשה הסיבוב השני של ברק בארה"ב, לאחר שב-2013 היה חלק מסוכנות הדיגיטל אינטראקטיב של יוני בלוך 'אינטרלוד' בניו יורק. בגיל 24 בלבד, ברק הספיק להופיע ברשימת הקרדיטים של מהלכים רבים שזכו להכרה בינלאומית ופרסים בתחרויות פרסום מסביב לעולם. הוא היה חלק מצוות "תור הזהב" שעבד יחד במקאן דיגיטל (שם החל את דרכו בענף) וכלל את ניר רפואה, טל שוויגר, דנה בלום סרטורי, ניר הרשטט, אלדד וינברגר ועוד, כשרבים מהם כבר העתיקו את הקריירה לחו"ל. אחד המהלכים הזכורים של המשרד, בו גם כיכב ברק בעצמו בפרונט ומאחורי הקלעים היה מהלך הטיימליין עבור הרשות למלחמה בסמים.
לאחר שסיים את דרכו במקאן הפך ברק לפרילאנס מבוקש בתחומי הדיגיטל ועבד עם משרדים רבים על בסיס פרוייקטלי, כאשר במקביל העניק לאחרים ייעוץ והכשרה דיגיטלית. עם חזרתו מארה"ב, לאחר שסיים את הפרק באינטרלוד הצטרף ברק לחברת D.tales בראשה עומד יוני סער.
בקדנציה שלו ב-D.tales (לצד איתי נגלר ונדב סעדיה) היה ברק אחראי, במסגרת הסוכנות, על ניהול הקריאייטיב וההפקה של סלקום מובייל שואו 2013. לפני מספר חודשים הציגה D.tales את קמפיין "כפתור המהירות של סלקום" (The Speed Reading Banner) שהיה חלק מהחזית התקשורתית הדיגיטלית בהשקת דור 4 בסלולר. כמו כן הפיקה D.tales את גלריית הענק של העבודות המבוססת על תכניות ערוץ yes oh בדיזינגוף סנטר.
Deutsch LA הוא אחד ממשרדי הפרסום המובילים בעולם. בין השאר המשרד עומד מאחורי אחת מהפרסומות המצליחות של השנים האחרונות - The Force עבור וולקסוואגן. הפרסומת שהופיעה בסופרבול 2011 הפכה לנצפית ביותר ביוטיוב אי פעם והחזיקה בתואר זה למשך כ-3 שנים.
העבודה של Deutsch LA לוולקסוואגן - סופרבול 2011
לברק, שמספר כי העובדה שהמשרד עומד מאחורי פרסומת זו תרמה רבות לבחירה שלו להצטרף אליו, הוצעו 3 מסלולים בכניסה לתפקיד: לשמש כמנהל קריאייטיב דיגיטל של לקוח ספציפי במשרד, לשמש כמנהל קריאייטיב "לרוחב" ולהשתתף בפעילות של מספר לקוחות במקביל או לעבור לארה"ב כצוות, בצמוד לפרסומאי שיצטרף אליו מישראל. על קלוחות המשרד ב-LA נמנים 'פיצה האט', 'טאקו בל', 'נינטנדו', 'נטפליקס', 'וולקסוואגן' ועוד.
במעברו לארה"ב ברק יצטרף לרשימה לא קצרה של טאלנטים מקומיים שעושים חיל בחו"ל: רועי כהן (לשעבר שלמור אבנון עמיחי y&r ישראל) בגרמניה, שי אלמגור (לשעבר מקאן אריקסון) בארה"ב, שחר איילון (לשעבר באומן בר ריבנאי) בארה"ב, דנה בלום סרטורי (לשעבר מקאן ורפילנס בארץ) בצ'כיה, ניר רפואה (לשעבר מקאן דיגיטל) במזרח אירופה, רועי ברמן (לשעבר גלר נסיס ואדלר חומסקי) בגרמניה ועוד.
דניאל ברק אמר לאייס: "השנה האחרונה עברה מהר מדי, לא הספקתי להתאקלם לחלוטין וכבר הגיע שוב נובמבר. עדיין, הספקתי לעשות כמה פרויקטים שאני גאה בהם ואפילו ליהנות על הדרך, בעיקר בזכות העבודה המשותפת עם נדב סעדיה ואיתי נגלר. העבודה ב-LA מרגשת ומלחיצה, אני אג נגל בין הלקוחות המגניבים של המשרד כמו פולקסווגן, פיצה האט ונינטנדו ואני מקווה שאצליח לייצר דברים יפים שאהיה מרוצה מהם. וגם הלקוחות. ברור".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
