פוסט פרודקשיין חדר עריכה טלוויזיה
צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון

בית הפוסט פרודקשן של JCS נרכש ע"י ברודקאסט: חלק מהעובדים צפויים לעזוב

ברודקאסט ו-JCS הם 2 בתי הפוסט הגדולים בארץ. העסקה כוללת רכישת פעילות החברה והציוד, אבל חלק מהעובדים יעזבו. היום כונסו העובדים לשיחה
נושאים בכתבה JCS ברודקאסט

קבוצת האולפנים והפוסט פרודקשן ברודקאסט רוכשת בית הפוסט פרודקשן JCS מידי קבוצת JCS (אולפני הבירה) - כך נודע לאייס. הרכישה היא של פעילות החברה והציוד, אבל לא את העובדים עצמם, שעל פי הערכות עשויים לסיים את דרכם בחברה.

ברודקאסט של דני שפאר ויואב ברקאי, ו-JCS פוסט פרודקשן הן מתחרות ותיקות עוד משנת 1990, אז הוקמה ברודקאסט, שנתיים לאחר JCS. עתה הופכת קבוצת ברודקאסט, שמפעילה מעבר לבית הפוסט פרודקשן שלה גם את אולפני צילום הפרסומות בחולון ותל אביב, למובילה של תחום הפוסט פרודקשן בישראל.

בברודקאסט, בה העובדים כ-75 עובדים, טרם ידוע כיצד בדיוק תתבצע פעילות המיזוג של JCS לתוכה, והערכות הן כי חלק מכ-30 עובדי JCS יפוטרו ככל הנראה. בכל מקרה, מיזוג כזה יצמצם משמעותית את הוצאות המנהלה הכפולות. היום בצהריים כונסו עובדי JCS לעדכון בנושא.

בלי קשר לעסקה זו, שאר פעילות קבוצת JCS בניהולו של חנני רפופורט, ושכוללת בין היתר את ההפעלה של מרכזי התקשורת הבינ"ל של הקבוצה בתל אביב וירושלים, תישאר ללא שינוי.

אריק גרדוס, מנכ"ל בית הפוסט פרודקשן של JCS מיום הקמתו, החליט לעזוב את החברה, ובודק אופציות. לדבריו, "לאחר 30 שנה ב-JCS, הגעתי לתחושת מיצוי והחלטתי לפנות לדרך חדשה. משנוצר חלון ההזדמנויות להעביר את פעילות החברה לידיים מהימנות, אני עושה זאת בלב שלם. אני מודה לשותפים הרבים שליוו אותי לכל אורך הדרך ומאחל לברודקאסט הצלחה גדולה בדרך החדשה. פגשתי מתחרים לשעבר שהפכו לפרטנרים ראויים, ואני שמח שהפעילות עוברת לידיהם".

דני שפאר, מבעלי ברודקאסט, אישר את הפרטים, ומסר לאייס כי "בראש מעיננו עומד כרגע הביצוע החלק והמקצועי של העברת לקוחות JCS בכל הרבדים, הן הטכניים והן הקריאטיביים, על מנת שלא תיפגע עבודתם וכדי שהם ירגישו בבית וללא שינוי. הקליטה כוללת, בין היתר, העברה של כל היסטוריית הלקוחות, לרבות החומרים הקיימים והארכיוניים שלהם. אנו מודים להנהלת קבוצת JCS על שיתוף הפעולה בעסקה. הם היו פרטנרים מאד הוגנים ואף נעימים לשולחן המשא והמתן. עסקת הרכישה היא צעד נוסף בביסוסה של ברודקאסט כקבוצה המובילה בישראל בתחום שירותי ההפקה לפרסומות וסדרות".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שאפו. בהצלחה לברודקאסט (ל"ת)
    עובדת לשעבר 30/09/2014 23:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מהתחום 30/09/2014 13:01
    הגב לתגובה זו
    אנחנו מגלים שוב ושוב שבציוד ובפאסון נופלים... תוכן. תוכן. תוכן. זה המלך, שימו לב כמה עורכים מסתובבים בשוק כמה אפטרסטים, וכמה חאפרים עובדי תוכנות לא חוקיות ויענו מקצוענים. לא להסתנוור, לא להתבלבל והכי חשוב לא לפתח זהות גבוה מדי עם חברת פוסט כזו או אחרת. היום אתה שכיר עם תנאים טובים, מחר מחזר על פתחים. לברודקאסט זו עיסקה מעולה, ברור שנוצרת שם קבוצה עם מלא כוח וקשרים, החיזוקים האחרונים והמפה שמשתנה מראה שהשנה החדשה תאיר להם פנים. חג שמח
  • 5.
    אריה בללי 30/09/2014 09:18
    הגב לתגובה זו
    כאשר חברה קונה חברה זה בגלל שהחברה שנקנתה רצתה למכור. משמע, אין רווח , משמע , לא מצליחים להתרומם, משמע, בקרוב נסגור את הבסטה לגמרי. זה עוד התחיל לפני 4-5 שנים והגרף רק ירד. כאשר עובדים מפוטרים , עובדים אחרים נכנסים במקומם. כן מעגל הקסם של העבודה. אז אל תחששו , כי יהיו כאן גם די הרבה עובדים שמחים. אני סומך על ברודקאסט שירימו את העסק למעלה, למקום שהיה פעם.
  • 4.
    בהצלחה לאריק בדרכו החדשה (ל"ת)
    שייקה 29/09/2014 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מודאג 29/09/2014 16:01
    הגב לתגובה זו
    הרי הם עכשיו מונופול
  • 2.
    ברודקאסט תהיה חברה מובילה? התכוונת מונופול. (ל"ת)
    נתי 29/09/2014 15:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד פיטורים בתעשייה. שיט (ל"ת)
    שרי 29/09/2014 12:47
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

דני אבדיה צילום: שוקה כהןדני אבדיה צילום: שוקה כהן

דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב בארה"ב

מי עדן משיקה עם כוכב ה-NBA דני אבדיה מהדורה מיוחדת של בקבוקים ממותגים, והגרלה שהזוכים בה יטוסו לארה"ב לשבוע של אירוח ומפגש אישי עם אבדיה, כולל צפייה במשחק ביתי של פורטלנד. הקמפיין יתועד ויעלה בכל הפלטפורמות המרכזיות, , מהטלוויזיה ועד לרשתות החברתיות. מדובר במהלך שמחזק את מעמדו של אבדיה לא רק על הפרקט אלא גם בזירה המסחרית

עוזי גרסטמן |

דני אבדיה, שעד לפני כמה שנים עוד רץ וקפץ על הפרקטים המקומיים, נהפך מאז לאחד השמות החמים ביותר בכדורסל הישראלי והבינלאומי. הוא עשה היסטוריה כבר ב-2020, כשנבחר במקום התשיעי בדראפט ה-NBA - המיקום הגבוה ביותר שאליו הגיע שחקן כדורסל ישראלי. אחרי תקופה בוושינגטון וויזארדס, המעבר האחרון שלו לפורטלנד טרייל בלייזרס נראה כנקודת המפנה בקריירה. בשלושת החודשים האחרונים הוא מציג יציבות ומספרים שלא נראו ממנו בעבר: יותר מ-20 נקודות למשחק, תרומה משמעותית בריבאונדים ובאסיסטים וחלק מרכזי בניצחונות של קבוצתו החדשה. בארה"ב כבר מדברים עליו כאחד הפורוורדים הצעירים המסקרנים בליגה, ואת העובדה הזו מי עדן בוחרת לתרגם לקמפיין גדול היקף.

הקמפיין החדש מציג בקבוקי חצי ליטר ממותגים עם דמותו של אבדיה ופקק ספורט שמותאם לאורח חיים פעיל. על כל בקבוק מופיע קוד שניתן לסריקה דרך QR, שמוביל להרשמה להגרלה שתתקיים בין 17 בנובמבר ל-18 בינואר 2026. הפרס הגדול כולל טיסה זוגית לארה"ב, שבעה ימי אירוח מלאים, מפגש אישי עם אבדיה וצפייה במשחק של פורטלנד - חוויה המשלבת בין הקרבה לכוכב הישראלי לבין ביקור באחד מהאולמות המרשימים של ה-NBA. זוכים נוספים יקבלו גופיות רשמיות וכדורי סל ממותגים וחתומים על ידי אבדיה עצמו. מי עדן מתכננת לפרסם את המהלך בטלוויזיה, ברשתות החברתיות, בסרטוני תוכן ובשלטים ברחבי הארץ, תוך תיעוד המפגשים, ההגרלות והחוויות של הזוכים.

הקריירה הנוסקת של אבדיה מרגישה טבעית למי שמכיר את הרקע שלו. אביו, זופר אבדיה, היה כדורסלן בולט ביוגוסלביה ובישראל, ולדני היה ברור מגיל צעיר שהכדורסל הוא חלק מהבית. ועדיין, מה שמגדיר אותו היום פחות קשור לגנים ויותר לאופי השקט ולעבודה הקבועה שהוא משקיע. בפורטלנד הוא מציג יכולת מקיפה: חדירות לסל, קליעות משלוש, הובלת התקפות וגם הגנה על שחקנים גדולים ממנו. המאמן נותן בו אמון בדקות החשובות, והקהל המקומי מתחיל לאמץ אותו כשחקן שעושה כמעט הכל על המגרש.

גם בזירה הבינלאומית אבדיה ממשיך לבלוט. בקיץ האחרון הוא היה הכוכב של נבחרת ישראל באליפות אירופה, שם סיפק הופעות גדולות, כולל משחק זכור במיוחד עם 34 נקודות מול סלובניה של לוקה דונצ’יץ’. התרוממותו במדי הנבחרת הפכה אותו לפנים החדשות של הכדורסל הישראלי, דמות שמצליחה לחבר בין הדור הצעיר לבין אוהדים ותיקים שמביטים בו כסמל למשהו חדש ובטוח יותר.