מקאן תל אביב
צילום: צילום מסך
TV

עכשיו כבר מותר לצחוק על "האריקסון": צפו בסרטון מקאן להשקת המיתוג מחדש

בשורת המיתוג מחדש הפכה להזדמנות טובה לכתוב תסריט ולצלם סרט שיזכיר לאנשי מקאן כמה הם אוהבים הומור פנימי-ציני, ממש כמו בימים הטובים
משה בנימין | (15)

לפני מספר חודשים הוחלט בקבוצת מקאן אריקסון ישראל לוותר על השם המזוהה איתם מזה שנים "אריקסון" ולצאת לדרך חדשה, כנהוג בסניפים אחרים בעולם תחת השם "מקאן תל אביב".

כמו כל משרד פרסום שמכבד את עצמו, קל וחומר במשרד הגדול בישראל, הבשורה הזו הפכה להזדמנות טובה לכתוב תסריט ולצלם סרט שיזכיר לאנשי מקאן כמה הם אוהבים הומור פנימי-ציני, ממש כמו בימים הטובים. בסרטון (שנדחה בעקבות מבצע 'צוק איתן') המכריז על המיתוג מחדש של המשרד (זוכרים את מקאן 3.0?) מככבים ריצ'י הנטר, חנה ראדו ועובדי המשרד, כולל אנשי התחזוקה.

הקבוצה הישראלית, שהוקמה ב-1979, החלה לפעול תחת השם קשר-בראל, וב-1998 מקאן העולמית הצטרפה לשותפות אסטרטגית בקבוצה והקבוצה עברה מהלך של מיתוג מחודש והפכה למקאן אריקסון. במהלך שנים אלה תחת הנהגתו של אילן שילוח גדל נפח הפעילות של הקבוצה והיא הפכה לקבוצת הפרסום הגדולה בישראל.

במישור הבינלאומי, מקור השם 'מקאן אריקסון' הוא במיזוג של סוכנות הפרסום מקאן עם סוכנות הפרסום של אלפרד אריקסון בשנת 1930. מאז המיזוג בין הסוכנויות, התחזק המותג והפך לקבוצה גלובלית: McCann Worldgroup. המותג הגלובלי מונה כיום יותר מ-160 משרדים ב-130 מדינות.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    פאק, את מי זה מעניין (ל"ת)
    שניצל 22/09/2014 20:11
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    (ל"ת)
    לא לשידור 21/09/2014 16:39
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אורן 20/09/2014 00:58
    הגב לתגובה זו
    זאת המראה הטובה ביותר לאיך שנראה שוק הפרסום היום. משעמם תחת
  • 10.
    יואב 19/09/2014 14:10
    הגב לתגובה זו
    לא נשאר כלום מהשרש המצויין של לפני עשור. מביך ועצוב כאחד
  • 9.
    אלכס התותח 19/09/2014 13:07
    הגב לתגובה זו
    המשרד מתדרדר
  • 8.
    פתטי!!! (ל"ת)
    פתטי 18/09/2014 18:35
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ההוא משם 18/09/2014 17:09
    הגב לתגובה זו
    ועוד דבר אחד...אויי
  • 6.
    תת רמה 18/09/2014 17:08
    הגב לתגובה זו
    פשוט תת
  • 5.
    אייל 18/09/2014 16:48
    הגב לתגובה זו
    תתקדמו
  • 4.
    לא טוב (ל"ת)
    :( 18/09/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עולם ישן (ל"ת)
    גל 18/09/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
  • לא אתה בטח (ל"ת)
    אני 18/09/2014 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קורע כמה שזה מגוחך.... (ל"ת)
    been there 18/09/2014 13:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מקאניסט 18/09/2014 13:02
    הגב לתגובה זו
    ההומור לא כמו בימים הטובים
  • מקאניסט 18/09/2014 13:40
    הגב לתגובה זו
    זה חייב להיות אחד הסרטים הפחות מוצלחים שיצאו ממקאן, וזאת תחרות קשה מול הפרסומות של השנה האחרונה. יוני, אתה מלך
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.