הרכבת יוצאת: חברת 'נתיבי ישראל' מוציאה את תקציב הפרסום למכרז
נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה (לשעבר מע"צ) יוצאת למכרז על תקציב הפרסום שלה - כך נודע לאייס. בשנים האחרונות מחזיק בתקציב הפרסום של נתיבי ישראל משרד הפרסום אשכנזי זלצמן.
בין תנאי הסף אותם מציינת חברת נתיבי ישראל להתמודדות במכרז היא דורשת כי המציע יהיה משרד פרסום המפעיל באופן פעיל במשרדו (in house) כל אחד מבעלי התפקידים/מחלקות פנימיות המפורטים: מחלקת קריאייטיב פנימית הכוללת לפחות ארט דירקטור אחד וקופירייטר אחד. מחלקת אסטרטגיה פנימית העוסקת בביצוע מחקרי שוק שבה לפחות פלנר בעל שלוש שונות ניסיון בתחום זה. מחלקת תקציבאות פנימית המקשרת בין המשרד לבין הלקוח הכוללת לפחות, סופרווייזר אחד בעל שלוש שנות נסיון ובנוסף שני תקציבאים נוספים. מחלקת סטודיו וקדם דפוס פנימית, המספקת שירותי הפקה בפרינט, שילוט ודיגיטל.
עוד נדרש כי המתמודד יהיה גוף שמעניק שירותי פרסום לפחות החל משנת 2011 (ברציפות). היקף רכישת הפרסום השנתי בעיתונות המודפסת של המשרד בין השנים 2011-2013 היוא לכל הפחות 4 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ) לשנה, כאשר מתוכם לפחות מיליון שקל (לא כולל מע"מ) בפעילות עבור לקוח אחד.
עוד בתנאים: היקף פעילות פרסומית ו/או שיווקית בדיגיטל, בשלטי חוצות וברדיו של המציע, בין השנים 2011-2013, לפי ממוצע שנתי, הוא לכל הפחות עומד על מיליון שקלים לשנה בממוצע, עבור כל אחד מערוצי הפרסום בנפרד. המתמודדים מוגבלים גם לפי היקף גודלו של המשרד - מחזור ההכנסות השנתי הממוצע של המציע, בשנים 2011-2013 יהיה לכל הפחות 12 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) לשנה, בהתאם לדו"חות הכספיים המבוקרים לשנים הרלוונטיות.
על פי יפעת בקרת פרסום תקציב 'נתיבי ישראל' עמד ב-2013 על כ-2.3 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2012 עמד התקציב על כ-1.4 מיליון דולר (מ.מחירון). ב-2014 נכון לעכשיו עומד התקציב על כ-2 מיליון דולר במחירי מחירון.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.