אור לביא
צילום: יח"צ
פרופיל אישי

"הפרסום הוא מקצוע נפלא וארור; אין חיים - תעצרו הכל, אני רוצה להמשיך"

UNDER40 של אייס בפורמט חדש ואישי יותר. והשבוע: סמנכ"ל הקריאייטיב של זרמון DDB אור לביא, על האשה והתאומים, העבודה, מאיר אריאל והחלום

לא מעט תהפוכות עברו על משרד הפרסום זרמון גולדמן בשנים האחרונות. הפרידה בין השותפים הדר גולדמן ואילון זרמון הציגה את הגרסה החדשה כזרמון DDB תחת בעלותו של אילון זרמון ובמקום חדש ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. את המושכות לתפקיד החשוב במשרד - כסמנכ"ל הקריאייטיב קיבל לידיו אור לביא, ונראה כי המשרד מצא מחדש את תנופת היצירה, העשייה וגיוס הלקוחות.

אור לביא נמצא בענף כבר 6 שנים. ב-3 השנים האחרונות הוא עובד בזרמון DDB, כסמנכ"ל קריאייטיב. בעבר היה גם קופירייטר ב-GPS ובזרמון DDB.

1. עבודה: דו קוטבית. מתישה, מספקת, מקצוע ארור, מקצוע נפלא, רכבת הרים, צניחה בעמקים, כיף חיים, אין חיים - תעצרו הכל, אני רוצה להמשיך!

2. בית: עלמה, האישה של החיים שלי, היא הבית בשבילי. איתה, בכל מקום אני מרגיש בבית.

3. ילדות: לשמחתי גדלתי בשכונה כמו השכונות היו פעם. מלא חבר'ה, מלא משחקים מתחת לבית, מלא חוויות. המון פעמים רעיונות נולדים אצלי מתוך זיכרונות ילדות, מאיזה משפט שדני המשוגע זרק או ממחשבה שעברה לי בראש בזמן שהתחבאתי על הגג של קולנוע תפארת.

4. הישג: הקמת צוות קריאייטיב מהדור החדש, הנשען על ציר הון אנושי- קריאייטיב-טכנולוגיה. אין אצלנו הפרדה בין און-ליין לאוף-ליין, מחלקת הקריאייטיב שלנו מורכבת מאנשים ששולטים בכל המדיות. קופירייטרים לצד מתכנתים, מנהלי רשתות חברתיות לצד ארט דיירקטורים וכולם חושבים יחד. רעיונות שונים מגיעים מאנשים שונים. אנחנו יודעים לכתוב תסריט, לייצר אתר או אפליקציה, תוך כדי פעילות גרילה שמשלבת ביניהם. אנו נותנים מענה קריאייטיבי מכל סוג ללקוחות שלנו. מצד אחד העלנו קמפיין פרינט ל'בית בכפר' שקיבל תגובות מצוינות, ומצד שני יצרנו סרטון אינטראקטיבי לרשת אפריל שהגיע לחדשות. אנחנו creative & tech hub, שלא רק אומר שהוא כזה - הוא באמת כזה. גיוס הלקוחות החדשים בשנה האחרונה מוכיח שאנחנו מציעים משהו איכותי וייחודי לנו, שעונה על צורך אמיתי ומתכתב עם העולם החדש.

סרטון פרסומת של זרמון DDB עם קרן פלס

מעבר לזה, יש כאן חבורה של אנשים מוכשרים שאוהבים מאד את מה שהם עושים, שחקני נשמה אמיתיים שעובדים כצוות, כאלה שאני יכול לסמוך עליהם בעיניים עצומות. הידיעה שהם יותר טובים מקצועית היום מאיך שהם נכנסו לכאן, מחממת לי את הלב.

5. רגע מכונן: לפני 100 ימים נולדו לי תאומים, בן ובת, שחר וזוהר, הכי מכונן שהיה לי בחיים עד עכשיו.

6. רגע מביך: הרגע הזה שאראה את הטור הזה יוצא לאור.

7. מודל לחיקוי: מאיר אריאל זצ"ל, הרעיונאי העברי הגדול ביותר בעיניי. הלוואי והייתה לי עשירית מהיכולת הוורבאלית והטקסטואלית שלו ופרומיל מהידע שלו בשפה העברית. גם את זה הוא בטוח היה מנסח הרבה יותר יפה ולירי.

אור, זה במיוחד בשבילך

8. חלום: אני כובש שער לחיבורים בגמר המונדיאל בדקה ה-90 מול איראן או דעאש... אבל זה כבר לא יקרה, כי אין שום סיכוי שישראל תעפיל אי פעם. בתכל'ס, אני לא בנאדם של חלומות גדולים, אני אוהב את הדברים הפשוטים בחיים. יש לי כל מה שאני רוצה: אהבה, משפחה, חברים, אני מקבל כמה לייקים על סטטוסים שאני מעלה בפייסוש', מה אני צריך יותר מזה? מודה אני.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

9. מתחרים: פאק, יש אנשים מוכשרים בענף הזה, וטוב שכך. הצוות שלי ואני משתפרים כל הזמן גם בזכותם.

10. לא יודעים עליי ש... אני מגלגל לאפות הכי טוב בענף, פלוס מדריך קייקים מוסמך!

ולטיפ השבוע: תעסיקו אנשים יותר מוכשרים מכם, כולם אומרים את זה, הרוב מפחדים מזה. תנו להם קרדיט, תנו להם אחריות, תנו להם לעשות את מה שהם אוהבים, תעצימו את מי שסביבכם, זה יהפוך דווקא אתכם לטובים יותר.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אור אוהבים אותך! (ל"ת)
    החברים בבית בכפר 14/09/2014 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    איתי 14/09/2014 11:37
    הגב לתגובה זו
    מהאנשים המוכשרים שיצא לי לעבוד איתם
  • 11.
    פרסומאי ותיק 14/09/2014 10:31
    הגב לתגובה זו
    תעזוב עכשיו את התחום.
  • 10.
    BIG Hilush 11/09/2014 21:13
    הגב לתגובה זו
    כלקוחה של המשרד הזה ידעתי סמנכ"לי קריאטיב נפלאים. האיש הזה שכתוב עליו כאן הוא הרבה יותר מקריאיטיב. כשמו כן הוא: האור של זרמון. מחזיק את המשרד מהמקום הכי פשוט, הכי כן והכי מקצועי. גאה ואוהבת את האיש הזה. ועכשיו... מה עם פיצוח לבריף שלי? עוד מעט שבת ;)
  • 9.
    מענטש אמיתי (ל"ת)
    יגאל 11/09/2014 19:39
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    קולגה לשעבר 11/09/2014 15:56
    הגב לתגובה זו
    הדבר הטוב היחיד שקיים בזרמון צא, תפרח, מגיע לך יא מלך.
  • 7.
    דניס 11/09/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    אור הוא בן אדם שצריך לקבל את כל הקרדיט על הרמה הקריאייטיבית שרואים לאחרונה במשרד הזה. הוא מצליח לאזן את אילון והרעיונות העלאק פרובוקטיביים שלו עם רוח רעננה וצעירה. אור, תמשיך בעשייה הנהדרת שלך ובהובלה כשרונית של צוות הקריאייטיב!
  • 6.
    ג׳יזס 11/09/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
    מאוד מאוד.
  • 5.
    מעבר לכישרון בנאדם מדהים! אישיות נדירה. (ל"ת)
    מישהו שיודע 11/09/2014 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איתמר 11/09/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
    זה היה יום סגרירי בבצפר. יורם באומן הגיע לשפוט את המודעות שלנו לגריל מהיר, וקטל הכל. עד שהוא הגיע למודעה של אור. "כרמלה, אורחים נוספים הגיעו", זעק הטקסט מהדף. יורם עמד שם, מחא כפיים, ואנחנו ידענו שגאון פרסומי נולד.
  • 3.
    רן 11/09/2014 13:58
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף פרסומאי שהוא לא דוש
  • 2.
    מפרגן מכל הלב אחי! (ל"ת)
    לב 11/09/2014 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיכל 11/09/2014 13:41
    הגב לתגובה זו
    מי שעובד איתו זוכה לפרטנר אמיתי. בחשיבה, ביצירה, בחברות. אין כמוך!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.