לפמ ומשרד הקליטה סופסוף הבינו איך להביא עולים צעירים לארץ: צפו בקמפיין
זה לקח להם קצת זמן אבל נראה שמישהו בלפמ סופסוף הבין שקמפיין לעידוד עלייה לא חייב להיות "דרמטי-קיומי-עכשיו או לעולם לא". זה, או שפשוט המסגרת הקונספטואלית וקהל היעד שהוגדר - צעירים יהודים לפני לימודים - העניקה להם את ההזדמנות לצאת בסרטון קליל, מחויך וכנראה גם אפקטיבי ומשכנע.
בסרטון המכוון לקהל האמריקאי (הופקה גרסה לצפון אמריקה וגרסה לרוסיה) מופיע (שוב) השחקן שלומי ברטונוב שהופיע בעבר בקמפיינים של לפמ (וגם בסרטון הסקס המדובר של הארץ).
הסרטון בקריינות באנגלית נפתח עם המשפט: Ever stop and wonder - how did you get here? כאשר על המסך מופיעה דמות בטייפקאסט שמייצג את בורגנות הפרברים של ארה"ב - באמצע סופרמרקט כשהוא מתלבט בין 2 מותגי משחות שיניים ועל פניו מבט מבולבל ומיואש.
לאחר שאלת הפתיחה - הסרטון סוקר את חייו של אותו מבולבל-מיואש וחוזר לתחנות כמו סיום התיכון, ההיכרות עם אשתו לעתיד, עבודות הקיץ, סיום הלימודים במכללה, האמא הגאה ועוד, ומשם הסרט קופץ לעתיד שם הוא מנסה לשער מה מחכה לגיבור עם עבודה משרדית, בית בפרברים, אשה וילדים, קניות עם ההורים...כאשר הפריימים רצים בקצב מהיר - כמעט כמו לראות את כל חייך חולפים על פניך ברגע שהבנת שהגעת לנקודת האל-חזור, ואז הכל עוצר.
כאן נכנס לתמונה המושיע - משרד הקליטה הישראלי או המושיעה - מדינת ישראל. הסרטון שכאמור מיועד לאותם יהודים צעירים, בנים ובנות שניצבים לקראת בחירת המכללה, מציע להם לחשוב על הכל שנית ולהגיע למקום שבו "התסריט עדיין בתהליך הכתיבה" לארץ זבת חלב ודבש שבו תוכל לגלות את הצבר האמיתי שבך - שזה אומר לפתוח את החולצה בעוז ולתת לשיער החזה שלך לפרוץ החוצה ולהגיע למזרח התיכון החם והמגניב שבו תוכל להגשים את עצמך.
הסרטון כמעט ועושה חשק לקפל הכל ולעבור לישראל, למי שכמובן לא נמצא פה, ומעולם לא צעד פנימה לתוך מוסד אקדמי שלא עולה 30 אלף שקל לשנה. הוא מסתיים, לפני רפרנס חמוד לקמפיין אולד ספייס המיתולוגי - כמובן במקרה שלנו על גמל, בהזמנה להקליק ו"ללמוד עוד על הזדמנויות הלימודים שמוצעות לעולים חדשים לישראל".
קרדיטים : פרסומאית בכירה: איריס בראל, פרסומאית: אליאן גרמן, מפיקת סרטים: שרית יפה, חברות הפקה וצוותי הקריאייטיב לגרסה הרוסית: עומרי-פז, במאית: דפנה לוין, צוות קריאייטיב: חברת ווב ווייז. סרטון צפון אמריקה: we do production, במאי: גל מוג'ה, צוות קריאייטיב: טל מנקס ודנה מוסקוביץ, תסריטאי: מארק גריי, מנהלת מח' דיגיטל: מורן באליק, תקציבאית דיגיטל: הדס מימון, פלנינג מדיה דיגיטל: שמרית לוקסמבורג.
- 18.רן 15/09/2014 14:24הגב לתגובה זו"הצבר האמיתי שבך - שזה אומר לפתוח את החולצה בעוז ולתת לשיער החזה שלך לפרוץ החוצה" - לא ממש לצערי, עדיין מעדיפים פה גברים חלקים
- 17.מיכל 11/09/2014 19:26הגב לתגובה זושהסרטון מציג בחורות כעוד ׳פרס׳/אובייקט חצי ערום למי שמגיע לארץ. ועוד שרוב הקרדיטים היו לנשים, אפשר היה להציג צברית קיבוצניקית או היפסטרית עם אישיות אולי במקום דוגמנית בקיני
- 16.ישראלי 11/09/2014 13:31הגב לתגובה זולארץ אוכלת יושביה הזאת.
- 15.ארז 10/09/2014 20:46הגב לתגובה זוכולם מסכימים שהקמפיין מעולה, אני שמח לראות איך לפ"ם באמת פורצים גבולות ומעסיקים עצמאיים שיודעים לעשות את העבודה, אני גם בטוח שהתקציב פה היה נמוך בהרבה ממה שהיה עולה להפיק דבר כזה עם משרד פרסום שמן וחזירי. כל הכבוד! סחטיין לכל לוקחי החלק במהלך
- 14.דני 10/09/2014 12:08הגב לתגובה זוסרט פשוט מדהים וקורע
- 13.יפה מאוד! ריספקט (ל"ת)גיא 10/09/2014 10:27הגב לתגובה זו
- 12.סחבק 10/09/2014 10:24הגב לתגובה זוחלש מאוד.
- 11.טטיאנה 10/09/2014 08:29הגב לתגובה זואיפה אפשר לראות את הגסה רוסית?
- 10.שאפו ענק, פשוט מעולה! (ל"ת)צפונית 10/09/2014 07:15הגב לתגובה זו
- 9.סרט מעולה, קריין נוראי. חבל. (ל"ת)ש 09/09/2014 19:51הגב לתגובה זו
- 8.שלי ליבוביץ 09/09/2014 19:27הגב לתגובה זומשעשע ומדויק אסטרטגית. פירגון לכל השותפים בקריאייטיב ובהפקה .
- 7.איפה גירסה לרוסיה? (ל"ת)טטיאנה 09/09/2014 18:34הגב לתגובה זו
- 6.גונזו 09/09/2014 17:59הגב לתגובה זווכמה לא מפתיע שטל מנקס מעורב בזה
- 5.גמל פרילנס? (ל"ת)09/09/2014 17:53הגב לתגובה זו
- 4.אוי זה נהדר (ל"ת)פירס 09/09/2014 17:46הגב לתגובה זו
- 3.יפה (ל"ת)ג׳יזס 09/09/2014 17:40הגב לתגובה זו
- 2.הייתי מת להוציא כזה 09/09/2014 16:40הגב לתגובה זומפרגן
- 1.מי אני 09/09/2014 16:36הגב לתגובה זויכול להיות שטל מנקס המוכשר עובר משרד יותר מהר מאשר יתוש עובר גויאבות?
- לפמ עובדים רק עם פרילאנסרים (ל"ת)פרילאנס 09/09/2014 17:10הגב לתגובה זו

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.