מקאן ו'ספר האוכל' בשת"פ: הזמינו אוכל ותרמו מזון לזקנים עם השליח שהגיע

מקאן שמטפל בהתנדבות בעמותת 'שורשים' נרתם לעזרה יחד עם אתר המשלוחים. הרעיון: נותנים לשליח שהביא הזמנה מזון יבש שיש לכם בבית
משה בנימין | (1)

לקראת עונת החגים, משרד הפרסום מקאן תל אביב יצא בפעילות השיווקית השנתית לטובת עמותת 'שורשים' - בהתנדבות. העמותה שמסייעת לזקנים נעזרת בגופים כגון מקאן למען גיוס תרומות ומזון והגברת המודעות לקשיים היומיומיים של אוכלוסיית הדור השלישי.

במטרה לעודד תרומות מזון עבור הזקנים הנזקקים פנה משרד הפרסום לפורטל ההזמנות 'ספר האוכל' עם הצעה מעניינת לשיתוף פעולה. ברעיון שחברה בו גם דנה בלום סרטורי ומשרד הפרסום הוצע למשתמשי הפורטל לתרום מזון לזקנים מבלי לצאת מהבית, וזאת באמצעות השליח שמגיע לבתיהם עם האוכל אותו הזמינו.

במשרד הפרסום הסבירו כי התובנה יושבת למעשה על העובדה שבבתים רבים בישראל המדפים עמוסים במוצרי מזון טובים שאינם בשימוש. הפרויקט נקרא "תחושת שליחות - מזמינים ארוחה תורמים ארוחה". לאייס נמסר כי הרעיו המקורי עלה כבר לפני שנה אך משרד הפרסום לא הצליח לאתר פרטנר בקרב אתרי המשלוחים כדי להוציאו לפועל, עד שהגיעו אנשי 'ספר האוכל' ובראשם אילן אזולאי המנכ"ל. אזולאי ניאות לגייס את מחסן החברה לטובת איסוף האוכל וכן רתם את שליחי החברה למען איסוף המזון מהבתים והסעתו.

עמי אלוש, סמנכ"ל קריאייטיב מקאן תל אביב אמר לאייס: "כמו בכל שנה לפני החגים, חיפשנו דרך מקורית ויצירתית לאיסוף תרומות שתבלוט בנוף הפרו בונו המאפיין את התקופה הזאת בשנה, ואני שמח שהצלחנו למצוא רעיון כזה שנשען על תובנה אמיתית והופך את כל הליך התרומה לקל יותר".

יצוין כי, משרד הפרסום מלווה את עמותת שורשים בפעילויות פרסום התנדבותיות מזה מספר שנים. אחד המהלכים האחרונים המוצלחים היה הקמת מותג האופנה ROOTS שבמסגרתו בגדי וינטאג' של זקנים נזקקים הוצעו למכירה כמותג אופנה כאשר ההכנסות נתרמו לעמותה. המהלך כלל תצוגת אופנה, הקמת אתר אינטרנט בו הוצגה קולקציית הבגדים המוצעת וגיוס דוגמנים לטובת צילומים. כמו כן, הוא זכה להכרה בינלאומית ופרסים מסביב לעולם.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נייס (ל"ת)
    יולי 04/09/2014 18:52
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.