הישג למקאן בתחרות Cresta: היחיד מישראל שעולה לגמר - עם 2 פיינליסטים
תחרות הפרסום הבינלאומית
מקאן אריקסון עושה זאת בקטגוריית הטלוויזיה/קולנוע/סרטים אונליין של התחרות, עם שני סרטים שעלו בשנה החולפת לאוויר - שניהם עבור חברת הלווין yes. האחד לשירות ה-Multiroom של החברה והשני הוא "yes Emotions" עבור ערוץ yes oh.
קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב: רונה יעקבי. קופירייטרים: עידו בן דור; הילה מויאל. ארט: גל פורת. חברת הפקה: POV. במאי: שחר סגל.
קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב: רונה יעקבי. קופירייטרים: עידו בן דור; עידן קרביץ. ארט: מל כספי. חברת הפקה: POV. במאי: שחר סגל.
תחרות Cresta יצאה לדרכה בשנת 1993 ומציינת את השנה ה-22 לקיומה ב-2014. התחרות כוללת 12 קטגוריות: קולנוע-סרטים, אינטגרייטד, עיתונות-פרינט, חוצות, עיצוב, פרומו, תוכן ממותג, אמביינט, דיירקט, רדיו, קראפט ואינטראקטיב. מארגני התחרות מציינים כי שני הפרמטרים המרכזיים בהחלטת השופטים הם מקוריות הרעיון ויכולת הביצוע - ההוצאה לפועל של הרעיון.
למרות שהיא לא נחשבת לאחת מתחרויות ה-A ליסט בעולם, אין זה אומר שהזכייה בה היא עניין של מה בכך. מתוך 52 מדינות שמהן הוגשו עבודות לתחרות רק 33 ממשיכות לשלב הבא עם פיינליסטים. בסך הכל רק 276 עבודות יתחרו על מדליות לאחר שלב השיפוט של פאנל השופטים המקדים שכולל מעל ל-100 אנשי קריאייטיב בכירים מסביב לעולם.
בשיפוט הראשוני לקחו חלק אנשי קריאייטיב מ-8 מדינות: ברצלונה, בודפשט, אדינבורו, פרנקפורט, מוסקבה, סנטיאגו, סנטה ברברה - קליפורניה ושנגחאי. בשלב הבא ייכנס לפעולה פאנל השופטים הבכיר שכולל גם את גדעון עמיחי, ובסך הכל 73 שופטים בינלאומיים. כנשיא סל השופטים הבכיר מכהן השנה Andreas Dahlqvist (אנדראס דלקוויסט) נשיא Commonwealth - McCann Worldgroup, New York מקבוצת מקאן העולמית. ההודעה על הזוכים בתחרות תצא ב-20 באוקטובר.
- 2.הוט יש לכם לאן לשאוף.. רדו מהפרסום הנמוך שלכם (ל"ת)אלירן 17/07/2014 15:22הגב לתגובה זו
- 1.17/07/2014 14:37הגב לתגובה זומקאן תמיד טובים בתחרויות הזניחות. גולדאן דראם ודומיהם. בקאן ובתחרויות החשובות הם לא מדגדגים את הגמר.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
