פסטיבל קאן
צילום: יח"צ

ממשיך לשבור שיאים: יותר מ-37 אלף עבודות הוגשו לפסטיבל קאן לפרסום

ארה"ב מובילה בהיקף ההגשות עם 6,213. על פי חישוב שנעשה באתר Ad Age, מארגני הפסטיבל יגלגלו לכיסם הכנסה של לא פחות מ-28.2 מיליון דולר
משה בנימין |
נושאים בכתבה פסטיבל קאן

פסטיבל קאן לפרסום שייצא לדרכו בעוד פחות משבוע (בין ה-15 ל-21 ביוני) ממשיך לשבור שיאים. בשנתו ה-61, אירוע הענק של תעשיית הפרסום העולמית סיכם את שלב ההגשות עם יותר מ-37,400 עבודות שהוגשו על ידי 97 מדינות ל-17 הקטגוריות הנכללות בו.

כדרכה בקודש ובהתאם לסדר גודלה, ארה"ב מובילה בהיקף ההגשות לתחרות עם 6,213 עבודות. אחריה ברזיל שרושמת בעקביות עלייה בהיקפי ההגשות מדי שנה, בהתאם לצמיחה הכלכלית שהפגינה בעשור האחרון, עם 3,321 עבודות. שלישית בריטניה עם 2,757 הגשות. מגרמניה הוגשו 2,376 עבודות מצרפת 1,838, מאוסטרליה 1,543, מיפן 1,146, מקנדה 995, מהודו 976 ומסין 952. 3 מדינות נוספות הצטרפו השנה לראשונה לתחרות: אלבניה, גאנה וסאן מרינו.

הקטגוריה המובילה במספר ההגשות היא חוצות עם 5,660. קטגוריות בולטות נוספות הן העיתונות (מודעות/פרינט) עם 5,007, סייבר (דיגיטל) עם 3,660, פרומו עם 3,241 ודיירקט עם 2,676. הפילוח הכמותי של ההגשת מלמד על המגמות העולמיות בענף הפרסום.

קטגוריית ה-FILM שבעבר הייתה הדומיננטית ביותר רשמה ירידה של 9% בהגשות, קטגוריות הרדיו והעיתונות רשמו ירידה של 7%, כשבמקביל קטגורייה הסייבר/דיגיטל רשמה עלייה של 39% בהגשות.

על פי חישוב שנעשה באתר Ad Age, מארגני הפסטיבל יגלגלו לכיסם הכנסה של כ-28.2 מיליון דולר - עלות ההגשות. הקטגוריה היקרה ביותר להגשה היא ה-Titanium עם תג מחיר של 1,838 דולר לכל עבודה. קטגוריה זו הסתכמה ב-378 הגשות שהכניסו לפסטיבל כ-694 אלף דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה