חמודי כללית
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

גמר מכרז קופת חולים כללית: 'גליקמן', 'ראובני פרידן' ו'פובליסיס' בשלב הבא

במכרז התמודדו 8 משרדים. הבחירה של הכללית טומנת בחובה הפתעה - בחוץ נותרו באומן, גיתם BBDO, אדלר חומסקי ומקאן, שטיפל עד כה בתקציב
משה בנימין | (3)
נושאים בכתבה מכרז כללית

מכרז הפרסום של קופת חולים כללית ממשיך לשלב הגמר עם בחירה מעניינת של קופת החולים. לאייס נודע כי 3 המשרדים שממשיכים לשלב הבא הם ראובני פרידן, גליקמן נטלר סמסונוב ופובליסיס מקבוצת פובליסיס ישראל.

בשלב הבא של המכרז שהחל עם 8 משרדים, יגישו גליקמן, ראובני פרידן ופובליסיס את ההצעה המסחרית ולאחריה תקבל ועדת המכרזים של הקופה את ההחלטה על המשרד הזוכה בתקציב המיליונים, הגדול מבין קופות החולים בישראל.

ההחלטה המפתיעה של הכללית השאירה מחוץ למכרז את מקאן אריקסון, שמטפל נכון להיום בתקציב, ואת אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, וברוקנר נטע יער. למעשה אף משרד מבין החמישייה המובילה בישראל לא ממשיך הלאה לשלב הסופי של המכרז.

כזכור, בכללית הציבו תנאי סף להתמודדות במכרז הנוכחי - לפיו הוזמנו להשתתף רק משרדים שמחזור הפעילות שלהם עמד בשנים האחרונות על 90 מיליון דולר ומעלה בכל שנה, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. המשמעות היא שרק מעט משרדים - והגדולים ביותר שאינם מטפלים בתקציבי קופות חולים אחרות, יכולים היו להשתתף, ורבים נותרים בחוץ.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב קופת חולים כללית עמד במהלך שנת 2013 על כ-14 מיליון דולר, סכום שנגזר על פי חוק מכמות החברים בקופה. בפועל, במחירים ריאליים, מדובר בתקציב של יותר מ-20 מיליון שקלים. מטבע הדברים מדובר במכרז שהכניס את כל המשרדים הגדולים בישראל לקרב איתנים שהזוכה בו משדרג את מעמדו, הן במישור הכלכלי הברור והן במעמדו בענף.

מסיבות מסיבות, שכולם על כולם

במקביל למכרז על תקציב הפרסום של כללית, מתנהל בימים אלו המכרז על תקציב הפרסום של לאומית. במצב העניינים הביזארי למדי שנוצר כעת ישנם משרדים שנמצאים בהליך מכרזי כפול, באותה הקטגוריה. במכרז של לאומית מתמודדים גליקמן נטלר סמסונוב, שטיפל בו בשנים האחרונות ומתמודד גם על כללית, באומן בר ריבנאי שנפלט ממכרז כללית, ראובני פרידן שמתמודד בעת ובעונה אחת על 2 התקציבים ו-y&r ישראל שבחר שלא להתמודד על תקציב הכללית. בשורה התחתונה, במירוץ הכפול נמצאים גליקמן נטלר סמסונוב וראובני פרידן.

יש לציין כי "מרק האינטרסים" הסמיך נוצר בעקבות ההחלטה של קופת חולים לאומית להתיר למשרדים שמתמודדים על מכרז כללית להתמודד גם במכרז של לאומית. מבחינת גליקמן וראובני פרידן מיותר לציין שההעדפה היא תקציב הפרסום של כללית ששווה כספית פי שלושה מזה של לאומית. עם זאת, 2 המשרדי ישמחו להתנחם בתקציב לאומית במידה והכללית יחליטו ללכת עם ההצעה של פובליסיס.

על רקע מכרז הכללית, בימים האחרונים התקבלה בלאומית ההחלטה לפסול את המועמדות של מקאן אריקסון במכרז לאור העובדה שהמשרד עדיין משמש כמשרד של הכללית - מצב שאינו עומד בקנה אחד עם אחד מסעיפי המכרז של לאומית - לפיו משרד שמטפל בתקציב של קופה מתחרה מנוע מלהשתתף.

במקאן לא הרימו דגל לבן והגישו לקופה ערעור שנידון בימים אלו בלאומית. לאייס נודע כי ישנו סיכוי יותר מסביר שלאומית תחליט בסופו של יום לשנות את ההחלטה.

גליקמן צומח, הקבלות של חורש וקורן, ונקודת המפנה של פובליסיס

זכייה של גליקמן בתקציב הפרסום של קופת חולים כללית תסיים עבורו את הפרק עם קופת חולים לאומית ותעזור לו לעלות מדרגה נוספת במסלול הצמיחה המרשים שלו בשנים האחרונות.

זכייה של ראובני פרידן במכרז הכללית תקבע עובדה ברורה בשטח - צמד המנהלים הצעירים ניב חורש וזיו קורן (לצד אודי פרידן ומשה ראובני שהעבירו אליהם את המושכות) עושים את העבודה ומציגים קבלות. עבורם זה יהיה ללא ספק הנצחון הגדול והמשמעותי ביותר.

במקרה של פובליסיס, היחיד מקבוצת פובליסיס ישראל שנותר עם סיכוי לקחת לידיו את המכרז, מדובר בצומת דרכים חשובה מאין כמוה. זכייה במכרז תהיה נקודת המפנה הטובה ביותר עבור ארי מלמוד, מנכ"ל המשרד שהצליח לייצב את הספינה, אך טרם רשם את ההישג הגדול שלו מצפים בקבוצה בראשותו של יורם באומן והבעלים מצרפת. יש להניח כי כעת, משבאומן נותר מחוץ למירוץ, מלמוד יזכה לתמיכת יורם באומן שיעזור לו לגבש הצעה מסחרית תחרותית במטרה לגלגל את התקציב לקבוצה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יואב 20/05/2014 18:16
    הגב לתגובה זו
    והפריירים ממשיכים להתמודד...
  • 2.
    אלון 20/05/2014 17:58
    הגב לתגובה זו
    הכל מתנהל עפ"י שיקולי עמלות.
  • 1.
    ג'ורג'י 20/05/2014 14:59
    הגב לתגובה זו
    ריטיינר של שקל וחצי להפקות שכללית יזמברו אתכם ואתם תזמברו אותו בחזרה בעמלת מדיה של 50% אחוז .הגיע הזמן לשינוי מהותי ואמיתי
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.