גמר מכרז קופת חולים כללית: 'גליקמן', 'ראובני פרידן' ו'פובליסיס' בשלב הבא
מכרז הפרסום של קופת חולים כללית ממשיך לשלב הגמר עם בחירה מעניינת של קופת החולים. לאייס נודע כי 3 המשרדים שממשיכים לשלב הבא הם ראובני פרידן, גליקמן נטלר סמסונוב ופובליסיס מקבוצת פובליסיס ישראל.
בשלב הבא של המכרז שהחל עם 8 משרדים, יגישו גליקמן, ראובני פרידן ופובליסיס את ההצעה המסחרית ולאחריה תקבל ועדת המכרזים של הקופה את ההחלטה על המשרד הזוכה בתקציב המיליונים, הגדול מבין קופות החולים בישראל.
ההחלטה המפתיעה של הכללית השאירה מחוץ למכרז את מקאן אריקסון, שמטפל נכון להיום בתקציב, ואת אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, וברוקנר נטע יער. למעשה אף משרד מבין החמישייה המובילה בישראל לא ממשיך הלאה לשלב הסופי של המכרז.
כזכור, בכללית הציבו תנאי סף להתמודדות במכרז הנוכחי - לפיו הוזמנו להשתתף רק משרדים שמחזור הפעילות שלהם עמד בשנים האחרונות על 90 מיליון דולר ומעלה בכל שנה, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. המשמעות היא שרק מעט משרדים - והגדולים ביותר שאינם מטפלים בתקציבי קופות חולים אחרות, יכולים היו להשתתף, ורבים נותרים בחוץ.
על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב קופת חולים כללית עמד במהלך שנת 2013 על כ-14 מיליון דולר, סכום שנגזר על פי חוק מכמות החברים בקופה. בפועל, במחירים ריאליים, מדובר בתקציב של יותר מ-20 מיליון שקלים. מטבע הדברים מדובר במכרז שהכניס את כל המשרדים הגדולים בישראל לקרב איתנים שהזוכה בו משדרג את מעמדו, הן במישור הכלכלי הברור והן במעמדו בענף.
מסיבות מסיבות, שכולם על כולם
במקביל למכרז על תקציב הפרסום של כללית, מתנהל בימים אלו המכרז על תקציב הפרסום של לאומית. במצב העניינים הביזארי למדי שנוצר כעת ישנם משרדים שנמצאים בהליך מכרזי כפול, באותה הקטגוריה. במכרז של לאומית מתמודדים גליקמן נטלר סמסונוב, שטיפל בו בשנים האחרונות ומתמודד גם על כללית, באומן בר ריבנאי שנפלט ממכרז כללית, ראובני פרידן שמתמודד בעת ובעונה אחת על 2 התקציבים ו-y&r ישראל שבחר שלא להתמודד על תקציב הכללית. בשורה התחתונה, במירוץ הכפול נמצאים גליקמן נטלר סמסונוב וראובני פרידן.
יש לציין כי "מרק האינטרסים" הסמיך נוצר בעקבות ההחלטה של קופת חולים לאומית להתיר למשרדים שמתמודדים על מכרז כללית להתמודד גם במכרז של לאומית. מבחינת גליקמן וראובני פרידן מיותר לציין שההעדפה היא תקציב הפרסום של כללית ששווה כספית פי שלושה מזה של לאומית. עם זאת, 2 המשרדי ישמחו להתנחם בתקציב לאומית במידה והכללית יחליטו ללכת עם ההצעה של פובליסיס.
על רקע מכרז הכללית, בימים האחרונים התקבלה בלאומית ההחלטה לפסול את המועמדות של מקאן אריקסון במכרז לאור העובדה שהמשרד עדיין משמש כמשרד של הכללית - מצב שאינו עומד בקנה אחד עם אחד מסעיפי המכרז של לאומית - לפיו משרד שמטפל בתקציב של קופה מתחרה מנוע מלהשתתף.
במקאן לא הרימו דגל לבן והגישו לקופה ערעור שנידון בימים אלו בלאומית. לאייס נודע כי ישנו סיכוי יותר מסביר שלאומית תחליט בסופו של יום לשנות את ההחלטה.
גליקמן צומח, הקבלות של חורש וקורן, ונקודת המפנה של פובליסיס
זכייה של גליקמן בתקציב הפרסום של קופת חולים כללית תסיים עבורו את הפרק עם קופת חולים לאומית ותעזור לו לעלות מדרגה נוספת במסלול הצמיחה המרשים שלו בשנים האחרונות.
זכייה של ראובני פרידן במכרז הכללית תקבע עובדה ברורה בשטח - צמד המנהלים הצעירים ניב חורש וזיו קורן (לצד אודי פרידן ומשה ראובני שהעבירו אליהם את המושכות) עושים את העבודה ומציגים קבלות. עבורם זה יהיה ללא ספק הנצחון הגדול והמשמעותי ביותר.
במקרה של פובליסיס, היחיד מקבוצת פובליסיס ישראל שנותר עם סיכוי לקחת לידיו את המכרז, מדובר בצומת דרכים חשובה מאין כמוה. זכייה במכרז תהיה נקודת המפנה הטובה ביותר עבור ארי מלמוד, מנכ"ל המשרד שהצליח לייצב את הספינה, אך טרם רשם את ההישג הגדול שלו מצפים בקבוצה בראשותו של יורם באומן והבעלים מצרפת. יש להניח כי כעת, משבאומן נותר מחוץ למירוץ, מלמוד יזכה לתמיכת יורם באומן שיעזור לו לגבש הצעה מסחרית תחרותית במטרה לגלגל את התקציב לקבוצה.
- 3.יואב 20/05/2014 18:16הגב לתגובה זווהפריירים ממשיכים להתמודד...
- 2.אלון 20/05/2014 17:58הגב לתגובה זוהכל מתנהל עפ"י שיקולי עמלות.
- 1.ג'ורג'י 20/05/2014 14:59הגב לתגובה זוריטיינר של שקל וחצי להפקות שכללית יזמברו אתכם ואתם תזמברו אותו בחזרה בעמלת מדיה של 50% אחוז .הגיע הזמן לשינוי מהותי ואמיתי

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.