הדבר הבא? אורי לברון, אייל לינור, עדי אורזל וחגי שחר השיקו את Warlock

ארבעת השותפים שמגיעים מעולם הפרסום, שיווק וטכנולוגיה חברו יחד להקמת Warlock, חברת טכנולוגיה לתחום הקריאייטיב בשימוש מודלים אנליטיים
משה בנימין | (1)

שיתוף פעולה מעניין שנרקם בשנה החולפת בין 4 בכירים מתחומי השיווק, הפרסום והטכנולוגיה הביא לאחרונה להקמת Warlock - The creative DNA company - חברת טכנולוגיה שתתמקד בתהליכי קריאייטיב, הבנת ה-DNA של חברות ומפרסמים, מקסום תוצאות על בסיס ניתוח מתמטי אנליטי ועוד. מאחורי החברה שיצאה רשמית לדרכה לפני 3 ימים עומדים אורי לברון, אייל לינור, עדי אורזל וחגי שחר.

שניים מהשותפים, אורי לברון ואייל לינור, מגיעים מעולמות השיווק והפרסום ואילו עדי אורזל וחגי שחר מגיעים מהתחום הטכנולוגי המשיק לזירת הפרסום.

לברון (50) הוא מוותיקי תעשיית הפרסום ושותף מלא לעובדת היותו של אדלר חומסקי אחד מ-3 המשרדים המובילים בישראל, ממנו הוא פרש לפני שנתים. הוא נכנס לענף הפרסום ב-1988 כקופירייטר במשרד קטן. התחנה הבאה שלו הייתה בליניאל DDB שם כיהן כמנהל קריאיטיב. לאדלר-חומסקי הוא הגיע ב-1997 והצטרף אליו כשותף מייסד. לברון כיהן במספר תפקידים במחלקת הקריאייטיב, כמנכ"ל משותף בזרוע הדיגיטל של המשרד Grey אינטראקטיב ובתפקידו האחרון שימש כמנהל מחלקת האסטרטגיה. בנוסף, במהלך שנותיו במשרד לקח חלק פעיל בקמפיינים פוליטיים לצידו של ראובן אדלר.

אייל לינור נחשב לאחד מיועצי הפרסום/מיתוג/שיווק/אסטרטגיה המובילים בישראל בשנים האחרונות. בעבר שימש לינור כסמנכ"ל הקריאייטיב פלנינג של מקאן אריקסון ולקח חלק פעיל בבניית מותגים רבים בישראל כגון בזק, ישראכרט, סלקום, פלאפון, יופלה, האגיס ועוד.

מימין: חגי שחר, אורי לברון, אייל לינור ועדי אורזל

עדי אורזל מגיע מתחום הפרסום בדגש על טכנולוגיות וחדשנות בתחום הדיגיטל. אורזל היה ממקימי 'אדסמרקט' יחד עם עופר דרוקר שבחלוף השנים הפכה לחברת הפרפורמנס המוצלחת ביותר שקמה בישראל 'מטומי'.

חגי שחר מגיע מתחום הביג דאטה. הוא היה אחד ממייסדי NuConomy - חברה טכנולוגיה ופרסום דיגיטלית שמאוחר יותר נרכשה על ידי לייבפרסון (בשנת 2010). לאחר הרכישה שימש שחר כדירקטור בחברה.

לפני 3 ימים פורסם בבלוג שנמצא באתר החברה הפוסט הראשון ובו ההכרזה על תחילת העבודה הרשמית. בפוסט מסבירים השותפים על הקו שמנחה את פעילותה של Warlock (מכשף; קוסם, ידעוני על פי מורפיקס) ובו מצוין כי "המטרה שלנו היא פשוטה. נהפוך את הלקוחות שלנו לחכמים ביותר שיש לגבי הקריאייטיב שלהם. נעשה זאת בדרך שתבהיר מהם מרכיבי הקריאייטיב שמניעים מעורבות ותגובה, ומשנים את הדרך בה פרסומות וקמפיינים נוצרים ומבוצעים".

עוד נכתב בפוסט: "באמצעות פלטפורמת הניתוח המתמטי שלנו אנחנו יכולים לעזור ללקוחות שלנו להבין מה מניע הצלחה, ולהגדיר מתודולוגיה חדשה לבניית מהלך פרסום המבוסס על מידע מוכוון פרפורמנס ומודל הקריאייטיב DNA הייחודי שלנו".

אכן, מילים גדולות נכתבו ונזרקו לאוויר, אך לזכותן של הנפשות הפועלות ניתן לומר שהקבלות כבר הוצגו על ידם בלא מעט הזדמנויות ומבחנים. אתר החברה מופיע נכון לעכשיו בגרסה אנגלית בלבד, מה שמרמז לשוק הבינלאומי אליו פונה החברה שממוקמת ברחוב הברזל 31 בתל אביב. לא ברור, עם זאת, באיזו קטגוריה תתחרה החברה, האם כמשרד פרסום לכל דבר, האם כחברת ייעוץ אסטרטגית שתלווה חברות, מפרסמים או אפילו משרדי פרסום, או כחברה שתתמקד בבניית מותגים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אייל 15/05/2014 18:32
    הגב לתגובה זו
    אני מקווה שאתם מבינים את המוצר שלכם, כי כרגע, לפחות משה בנימין לא מבין מה זה הדבר הזה, ואם העיתונאי לא מבין, אז גם הקוראים לא. הרבה מילים גבוהות וסיסמאות. מזכיר לכם להתמקד במוצר ולא ביח"צ. תזכרו את ערן גפן שתמיד שלפני שהיה לו איזה רעיון, הוא כבר רץ לעיתונים ושיווק וייחצ"ן ובסוף חזר עם הזנב בין הרגליים. ושיהיה בהצלחה. כי לפחות לברון הוא איש טוב :)
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.