תמיר יולביץ'
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של תמיר יולביץ'

שנה לאחר השינוי ב'עכבר העיר': האתר עבר מיתוג בהשקעה של כ-300 אלף ש'

עם כניסתו של איש הפרסום תמיר יולביץ' כשותף של הארץ-TheMarker, החלו באתר להכין תכנית אסטרטגית, ששיאה - מיתוג מחדש ומדורים חדשים
אלכסנדר כץ | (3)

שנה פחות שבוע מאז שנכנס איש הפרסום תמיר יולביץ' כשותף של קבוצת הארץ-TheMarker, ואתר עכבר העיר חשף היום (יום ד') את העיצוב והמיתוג החדש שלו. לאייס נודע כי במהלך הושקעו כ-300 אלף שקלים.

מלבד השינוי העיצובי, באתר החדש עמוד בית חדש ובו תכנים ממגוון ערוצי האתר, ערוץ רכילות חדש שאמור לתת פייט למדורי הרכילות המתחרים, מגזין סוף שבוע, מדריך מסעדות, ברים ואטרקציות - שמאפשר חיפוש, סינון, והתמצאות נוחה; שיתופי פעולה עם אפליקציות Askem ו-Hearmeout, ופיצ'ר חדש "מה מחפשים עכשיו" שמציג את רשימת החיפושים החמים באתר נכון לאותו הרגע.

'עכבר העיר' הוא הפורמט הדיגיטלי של עיתון 'עכבר העיר' שנסגר בחודש מארס שעבר. חודש לאחר מכן הושלמה כניסתו של יולביץ', כשהחל להחזיק 40% ממנו. שאר 60% נותרו בידי קבוצת הארץ-TheMarker, שנתנה ליולביץ' את המושכות להוביל את 'העכבר'.

בחצי השנה האחרונה גובשה תכנית אסטרטגית לשינוי מהותי באתר, ובניסיון להביא אותו לרווח. הלוגו הישן שונה, והאתר זכה לצורה גרפית שונה, לצד שינויים גם בתחום התוכן. על פי הערכות, באתר גולשים כ-100 אלף איש ביום. על פי נתוני הוועדה למדרוג באינטרנט, שהתפרקה בקיץ הקודם, גלשו בו מדי חודש כ-400-500 אלף איש.

"מטרת מהלך המיתוג היא למצב את 'עכבר העיר' כמותג תוכן דיגיטלי המחובר להרגלי צריכת התוכן החדשים וכבחירה הראשונה של צרכני התרבות והפנאי בישראל", מסר אייל ברילנט, מנכ"ל 'עכבר העיר'. "עבדנו קשה בחודשים האחרונים כדי לייצר מוצר מדויק ואיכותי. בשבועות הקרובים נמשיך ונשיק מגוון מוצרים על מנת להשיג בידול וחדשנות ולהעמיק את המובילות של העכבר בעולמות התוכן הרלוונטיים".

עורכת 'העכבר' טל לוין, הוסיפה כי "עולם התרבות והבילוי הוא לא רק עולם של נתונים, תאריכים, שמות ומחירים, אלא קודם כל של סיפורים על אנשים, מקומות וחוויות. השינוי שעובר העכבר עוסק הן בשיפור ושכלול המדריך, והן בחיבור בין האנשים שעושים תרבות לאלה שצורכים אותה, דרך שיח חי, דינמי, ביקורתי ולא קונבנציונלי. זהו שיאו של תהליך שיאפשר לגולשים ליהנות יותר, לדעת יותר, להיות תמיד מעודכנים ולקבל את ההמלצות הנכונות עבורם".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נעמי שמר 24/04/2014 18:35
    הגב לתגובה זו
    קחו 10 מעצבים מתכנתים ארטים קופירייטרים מנהל פרויקט פלצן ותקציבאית, תשלמו להם פי 2 ממה שהם רגילים להרוויח, תושיבו אותם חצי שנה לעבוד... ועדיין לא מגיעים ל300 אלף שקל. עבדו עליכם
  • 2.
    כל הכבוד והמון בהצלחה, נראה ממש טוב. (ל"ת)
    יוני 24/04/2014 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לוגו מכוער וילדותי (ל"ת)
    לא מעצב 24/04/2014 11:45
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.