מהלך ה"אנטי סטיגמה" של y&r ישראל בפיינליסטים של ניו יורק ו-ONE SHOW
המתח גובר בקרב תעשיית הפרסום העולמית (וישראל) לפני פסטיבל קאן בסוף יוני, והאינדיקטורים הראשונים מתחילים לפזר סימנים לקראת התחרות. על אלו ניתן למנות את פסטיבל ניו יורק לפרסום ותחרות ה-One Show, גם היא בניו יורק.
משרד הפרסום y&r ישראל העביר את חג הפסח באווירה מחויכת לאחר שהתבשר על 3 פיינליסטים למהלך הרדיו "אנטי סטיגמה" של הוועד למלחמה באיידס: שני פיינליסטים בפסטיבל ניו יורק בקטגוריית הפרו-בונו לעמותות וקטגוריית הסאונד דיזיין, ופיינליסט ב-One Show בקטגוריית החדשנות ברדיו.
תחת הכותרת "HIV - פתאום זה נשמע אחרת" שודר במהלך יום האירוע בחודש דצמבר האחרון קמפיין רדיו, במסגרתו הג'ינגלים - האותות המוזיקליים המזוהים עם תחנות הרדיו הוחלפו בשירים המבוססים על אותו הלחן המוכר, אך עם מילים אחרות. לדוגמא: במקום לשיר 'fm88 - המוזיקה הכי טובה ברדיו', שודר בתחנה הג'ינגל: 'HIV - לא עובר בנשיקה'. באותו האופן, במקום לשיר 'fm102 המוזיקה הכי טובה ברדיו', שודר הג'ינגל: 'HIV - לא עובר בלחיצת יד', וכך הלאה עם תחנות נוספות. התחנות שהשתתפו במהלך הן: fm88, רדיו 102fm, רדיו ירושלים, רדיו חיפה, רדיו הים האדום ורדיו אמצע הדרך.
גיא בר, מנכ"ל משותף ב-y&r ומנהל הקריאייטיב הראשי: "אנחנו שמחים וגאים על ההעפלה לגמר בשתי תחרויות קריאייטיב חשובות אלו. מבחינתנו זו חזרה של y&r ישראל למקומה הטבעי בזירה הבינלאומית. תודה גדולה מגיעה לכל תחנות הרדיו בישראל ששיתפו פעולה עם הוועד למלחמה באיידס והעזו לשנות את אותות התחנה המוכרים לטובת מטרה חשובה ביותר".
קרדיטים :גיא בר - מנכ"ל ומנהל קריאייטיב ראשי; דרור נחומי - מנהל קראייטיב; צוות קריאייטיב - אורן בן נאים, דניאל פוגל; הפקה - שירה רובס, לירונה ספיבק, רותם גל; הפקה מוסיקלית - רועי שן - צור מונסטר מיוזיק; שירה -פאולה ולשטיין; ניהול לקוח - יובל ויינגסט, מורן דרזי, הלית קראוס. מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס - ד"ר יובל לבנת; דובר הוועד למלחמה באיידס - ניסן שטראוכלר.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
