מהלך ה"אנטי סטיגמה" של y&r ישראל בפיינליסטים של ניו יורק ו-ONE SHOW
המתח גובר בקרב תעשיית הפרסום העולמית (וישראל) לפני פסטיבל קאן בסוף יוני, והאינדיקטורים הראשונים מתחילים לפזר סימנים לקראת התחרות. על אלו ניתן למנות את פסטיבל ניו יורק לפרסום ותחרות ה-One Show, גם היא בניו יורק.
משרד הפרסום y&r ישראל העביר את חג הפסח באווירה מחויכת לאחר שהתבשר על 3 פיינליסטים למהלך הרדיו "אנטי סטיגמה" של הוועד למלחמה באיידס: שני פיינליסטים בפסטיבל ניו יורק בקטגוריית הפרו-בונו לעמותות וקטגוריית הסאונד דיזיין, ופיינליסט ב-One Show בקטגוריית החדשנות ברדיו.
תחת הכותרת "HIV - פתאום זה נשמע אחרת" שודר במהלך יום האירוע בחודש דצמבר האחרון קמפיין רדיו, במסגרתו הג'ינגלים - האותות המוזיקליים המזוהים עם תחנות הרדיו הוחלפו בשירים המבוססים על אותו הלחן המוכר, אך עם מילים אחרות. לדוגמא: במקום לשיר 'fm88 - המוזיקה הכי טובה ברדיו', שודר בתחנה הג'ינגל: 'HIV - לא עובר בנשיקה'. באותו האופן, במקום לשיר 'fm102 המוזיקה הכי טובה ברדיו', שודר הג'ינגל: 'HIV - לא עובר בלחיצת יד', וכך הלאה עם תחנות נוספות. התחנות שהשתתפו במהלך הן: fm88, רדיו 102fm, רדיו ירושלים, רדיו חיפה, רדיו הים האדום ורדיו אמצע הדרך.
גיא בר, מנכ"ל משותף ב-y&r ומנהל הקריאייטיב הראשי: "אנחנו שמחים וגאים על ההעפלה לגמר בשתי תחרויות קריאייטיב חשובות אלו. מבחינתנו זו חזרה של y&r ישראל למקומה הטבעי בזירה הבינלאומית. תודה גדולה מגיעה לכל תחנות הרדיו בישראל ששיתפו פעולה עם הוועד למלחמה באיידס והעזו לשנות את אותות התחנה המוכרים לטובת מטרה חשובה ביותר".
קרדיטים :גיא בר - מנכ"ל ומנהל קריאייטיב ראשי; דרור נחומי - מנהל קראייטיב; צוות קריאייטיב - אורן בן נאים, דניאל פוגל; הפקה - שירה רובס, לירונה ספיבק, רותם גל; הפקה מוסיקלית - רועי שן - צור מונסטר מיוזיק; שירה -פאולה ולשטיין; ניהול לקוח - יובל ויינגסט, מורן דרזי, הלית קראוס. מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס - ד"ר יובל לבנת; דובר הוועד למלחמה באיידס - ניסן שטראוכלר.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
