מהלך ה"אנטי סטיגמה" של y&r ישראל בפיינליסטים של ניו יורק ו-ONE SHOW
המתח גובר בקרב תעשיית הפרסום העולמית (וישראל) לפני פסטיבל קאן בסוף יוני, והאינדיקטורים הראשונים מתחילים לפזר סימנים לקראת התחרות. על אלו ניתן למנות את פסטיבל ניו יורק לפרסום ותחרות ה-One Show, גם היא בניו יורק.
משרד הפרסום y&r ישראל העביר את חג הפסח באווירה מחויכת לאחר שהתבשר על 3 פיינליסטים למהלך הרדיו "אנטי סטיגמה" של הוועד למלחמה באיידס: שני פיינליסטים בפסטיבל ניו יורק בקטגוריית הפרו-בונו לעמותות וקטגוריית הסאונד דיזיין, ופיינליסט ב-One Show בקטגוריית החדשנות ברדיו.
תחת הכותרת "HIV - פתאום זה נשמע אחרת" שודר במהלך יום האירוע בחודש דצמבר האחרון קמפיין רדיו, במסגרתו הג'ינגלים - האותות המוזיקליים המזוהים עם תחנות הרדיו הוחלפו בשירים המבוססים על אותו הלחן המוכר, אך עם מילים אחרות. לדוגמא: במקום לשיר 'fm88 - המוזיקה הכי טובה ברדיו', שודר בתחנה הג'ינגל: 'HIV - לא עובר בנשיקה'. באותו האופן, במקום לשיר 'fm102 המוזיקה הכי טובה ברדיו', שודר הג'ינגל: 'HIV - לא עובר בלחיצת יד', וכך הלאה עם תחנות נוספות. התחנות שהשתתפו במהלך הן: fm88, רדיו 102fm, רדיו ירושלים, רדיו חיפה, רדיו הים האדום ורדיו אמצע הדרך.
גיא בר, מנכ"ל משותף ב-y&r ומנהל הקריאייטיב הראשי: "אנחנו שמחים וגאים על ההעפלה לגמר בשתי תחרויות קריאייטיב חשובות אלו. מבחינתנו זו חזרה של y&r ישראל למקומה הטבעי בזירה הבינלאומית. תודה גדולה מגיעה לכל תחנות הרדיו בישראל ששיתפו פעולה עם הוועד למלחמה באיידס והעזו לשנות את אותות התחנה המוכרים לטובת מטרה חשובה ביותר".
קרדיטים :גיא בר - מנכ"ל ומנהל קריאייטיב ראשי; דרור נחומי - מנהל קראייטיב; צוות קריאייטיב - אורן בן נאים, דניאל פוגל; הפקה - שירה רובס, לירונה ספיבק, רותם גל; הפקה מוסיקלית - רועי שן - צור מונסטר מיוזיק; שירה -פאולה ולשטיין; ניהול לקוח - יובל ויינגסט, מורן דרזי, הלית קראוס. מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס - ד"ר יובל לבנת; דובר הוועד למלחמה באיידס - ניסן שטראוכלר.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.