המכרז על תקציב מגדל: 3 פיינליסטים בשלב הבא; האם 'מגדל שוקי הון' ישולב?
המכרז על תקציב הפרסום של חברת הביטוח 'מגדל' עובר לשלב הבא עם 3 פיינליסטים, שמסתמן כי יהיו אלה שיתמודדו על התקציב: 'יהושע TBWA', 'ענבר מרחב ניסן' ו'ברוקנר נטע יער'. נתון נוסף שעשוי לשנות את תמונת המכרז הוא סימן שאלה בנוגע לתקציב הפרסום של בית ההשקעות 'מגדל שוקי הון'.
המכרז שבמסגרתו בוחנת קבוצת 'מגדל' לערוך שינוי במערך הפרסום שלה מגיע על רקע שינויי הבעלות על החברה, לאחר רכישת השליטה (יחזיק כ-69%) על ידי שלמה אליהו מ'ג'נרלי' האיטלקית וכניסתו הרשמית לעניינים לפני כחצי שנה.
נתון נוסף שעשוי לטרוף את הקלפים בכל הקשור למכרז הפרסום של 'מגדל' נוגע לתקציב הפרסום של 'מגדל שוקי הון'. התקציב שמוחזק כיום על ידי 'מקאן אריקסון' עשוי לחפש לו אכסנייה חדשה לאחר שקבוצת מקאן קיבלה לידיה את תקציב הפרסום של בית ההשקעות 'ילין לפידות'. תקציב זה ישב ב'מקאן אריקסון' מכיוון ש'יהושע TBWA' היה מנוע מלטפל בו לאור העובדה שטיפל ב'אלטשולר שחם'. מאוחר יותר 'אלטשולר שחם' עבר לידיו של LEAD וכעת ב'יהושע' ערוכים ומוכנים, במידת הצורך, לטפל גם ב'מגדל שוקי הון'.
נכון לעכשיו טרם ידועות כוונותיה של קבוצת מגדל תחת הבעלים החדשים. המכרז שיצא לדרכו כלל בתוכו בריף שנגע רק לענייני חברת הביטוח, עם דגש על עולם הבריאות עליו החברה מעוניינת לשים את הפוקוס, ללא התייחסות ל'מגדל שוקי הון'. בין התסריטים שייתכנו - האפשרות ש'מגדל' תעביר את 'מגדל שוקי הון' במידת הצורך מ'מקאן' לידי 'יהושע' שיוכל להחזיק הכל, או רק את בית ההשקעות כשתקציב חברת הביטוח ייצא לידיים חדשות. סצנריו נוסף כולל העברה של מגדל שוקי הון למשרד אחר שלא נמנה על אחד מהשמות המצויינים כאן, אך בשורה התחתונה קשה לראות כיצד 'מגדל שוקי הון' ו'ילין לפידות' יישבו יחד באותו המשרד.
- המבחן של רולדין: קמפיין חדש מציג את אפליקציית ה'רולדין-מטר' של אלישע הנגר
- ברוקנר נטע יער בסרטון הסברה ומסר לאובמה: מעדיפים גינוי על התנחומים שלך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטבע הדברים, צירוף של 'מגדל שוקי הון' לתקציב מגדל המטופל ב'יהושע TBWA', יגדיל את נפח הפעילות במשרד, מה שמוביל את החברה למו"מ מסחרי חדש מול משרד הפרסום וכן, למכרז הנערך כעת. לאייס נודע עוד כי הפרזנטציות בהן יציגו המשרדים פתרונות אסטרטגיה וקריאייטיב מתוכננות לתחילת חודש מאי.
שני המשרדים שינסו לקחת מ'יהושע' את תקציב מגדל לאחר יותר מעשור: 'ענבר מרחב ניסן' ו'ברוקנר נטע יער' מעורים בעולמות הביטוח/פיננסים. 'ענבר מרחב ניסן' מטפל מזה שנים בתקציב 'אקסלנס נשואה' ואילו 'ברוקנר נטע יער' מטפל בחברת 'מימון ישיר' מקבוצת 'אי.די.איי'.
מ'יהושע TBWA', 'ברוקנר נטע יער', 'ענבר מרחב ניסן' ו'מגדל' לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.