שלמה אליהו
צילום: יח"צ

המכרז על תקציב מגדל: 3 פיינליסטים בשלב הבא; האם 'מגדל שוקי הון' ישולב?

המכרז של חברת הביטוח ממשיך לשלב הבא עם 3 פיינליסטים. נתון נוסף שעשוי לשנות את התמונה קשור בתקציב מגדל שוקי הון שמטופל כיום בקבוצת מקאן ועשוי לסיים את דרכו במשרד לאחר שמקאן קיבל לידיו את ילין לפידות
משה בנימין |

המכרז על תקציב הפרסום של חברת הביטוח 'מגדל' עובר לשלב הבא עם 3 פיינליסטים, שמסתמן כי יהיו אלה שיתמודדו על התקציב: 'יהושע TBWA', 'ענבר מרחב ניסן' ו'ברוקנר נטע יער'. נתון נוסף שעשוי לשנות את תמונת המכרז הוא סימן שאלה בנוגע לתקציב הפרסום של בית ההשקעות 'מגדל שוקי הון'.

המכרז שבמסגרתו בוחנת קבוצת 'מגדל' לערוך שינוי במערך הפרסום שלה מגיע על רקע שינויי הבעלות על החברה, לאחר רכישת השליטה (יחזיק כ-69%) על ידי שלמה אליהו מ'ג'נרלי' האיטלקית וכניסתו הרשמית לעניינים לפני כחצי שנה.

נתון נוסף שעשוי לטרוף את הקלפים בכל הקשור למכרז הפרסום של 'מגדל' נוגע לתקציב הפרסום של 'מגדל שוקי הון'. התקציב שמוחזק כיום על ידי 'מקאן אריקסון' עשוי לחפש לו אכסנייה חדשה לאחר שקבוצת מקאן קיבלה לידיה את תקציב הפרסום של בית ההשקעות 'ילין לפידות'. תקציב זה ישב ב'מקאן אריקסון' מכיוון ש'יהושע TBWA' היה מנוע מלטפל בו לאור העובדה שטיפל ב'אלטשולר שחם'. מאוחר יותר 'אלטשולר שחם' עבר לידיו של LEAD וכעת ב'יהושע' ערוכים ומוכנים, במידת הצורך, לטפל גם ב'מגדל שוקי הון'.

נכון לעכשיו טרם ידועות כוונותיה של קבוצת מגדל תחת הבעלים החדשים. המכרז שיצא לדרכו כלל בתוכו בריף שנגע רק לענייני חברת הביטוח, עם דגש על עולם הבריאות עליו החברה מעוניינת לשים את הפוקוס, ללא התייחסות ל'מגדל שוקי הון'. בין התסריטים שייתכנו - האפשרות ש'מגדל' תעביר את 'מגדל שוקי הון' במידת הצורך מ'מקאן' לידי 'יהושע' שיוכל להחזיק הכל, או רק את בית ההשקעות כשתקציב חברת הביטוח ייצא לידיים חדשות. סצנריו נוסף כולל העברה של מגדל שוקי הון למשרד אחר שלא נמנה על אחד מהשמות המצויינים כאן, אך בשורה התחתונה קשה לראות כיצד 'מגדל שוקי הון' ו'ילין לפידות' יישבו יחד באותו המשרד.

מטבע הדברים, צירוף של 'מגדל שוקי הון' לתקציב מגדל המטופל ב'יהושע TBWA', יגדיל את נפח הפעילות במשרד, מה שמוביל את החברה למו"מ מסחרי חדש מול משרד הפרסום וכן, למכרז הנערך כעת. לאייס נודע עוד כי הפרזנטציות בהן יציגו המשרדים פתרונות אסטרטגיה וקריאייטיב מתוכננות לתחילת חודש מאי.

שני המשרדים שינסו לקחת מ'יהושע' את תקציב מגדל לאחר יותר מעשור: 'ענבר מרחב ניסן' ו'ברוקנר נטע יער' מעורים בעולמות הביטוח/פיננסים. 'ענבר מרחב ניסן' מטפל מזה שנים בתקציב 'אקסלנס נשואה' ואילו 'ברוקנר נטע יער' מטפל בחברת 'מימון ישיר' מקבוצת 'אי.די.איי'.

מ'יהושע TBWA', 'ברוקנר נטע יער', 'ענבר מרחב ניסן' ו'מגדל' לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.