הכנה לקאן: המהלך 'בוקרשט, לא בודפשט' זכה בתחרות ה-ONE SHOW
כ-9 חודשים לאחר שעלה לראשונה לאוויר ובמהלכן הספיק לזכות גם בתחרות הגולדן דראם, מהלך הפרסום הרומני-ישראלי "בוקרשט, לא בודפשט" זכה בפרס החשוב ביותר שלו עד כה: "עפרון" בתחרות ה-ONE SHOW הניו יורקית.
המהלך, קמפיין פרסום למותג השוקולד הרומני ROM הוא למעשה שיתוף פעולה חוצה יבשות בין אנשי מקאן אריקסון ישראל לדורותיו: ניר רפואה ששימש בעבר כסמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל במקאן דיגיטל ודנה בלום סרטורי לשעבר באותו המשרד וכיום פרילנסרית.
מותג השוקולד שעובד אסטרטגית על פמפום ערך הגאווה והפטריוטיות של אזרחי רומניה (סוג של 'טורטית' במונחי ישראל) שהצליח לסחוף אחריו את הקהל הרומני ולהחזיר עטרה ליושנה במהלכים מוצלחים אחרים חיפש את הצעד הבא בחיזוק הקשר עם הקהל. הפתרון הוא מהלך מצחיק שדוהר על אחת הטעויות הנפוצות והמביכות ביותר שקשורות בבוקרשט, או בבודפשט - טוב זאת הבעיה בעצם: חוץ מאזרחי רומניה והונגריה אף אחד לא מצליח להבדיל בין 2 הבירות האירופאיות.
כדי לפתור אחת ולתמיד את הבלבול העלה המותג קמפיין חוצות ברומניה, וכן בבודפשט, בעזרתו מותגו מחדש שמות הערים. לבוקרשט נוסף השם "לא בודפשט" ובאותו האופן לבודפשט נוסף השם "לא בוקרשט". פתרון זה נהגה על ידי בלום סרטורי, בשיתוף MRM WORLDWIDE, מקאן רומניה, ואנשי הקריאייטיב המקומיים אדריאן קונסטנטין וסבסטיאן אולר.
הזכייה בתחרות הפרסום הניו יורקית מגיה לאחר גראנד פרי בגולדן דראם וארד ביורובסט, ואינה דבר של מה בכך. כמות הפרסים אותה מחלקת התחרות היא מהקטנות בסבב העולמי. המהלך זכה ב"עפרון" עבור חלק הדיגיטל שבו, במסגרתו הגולשים הרומנים הוזמנו להוריד תוסף ייחודי לדפדפן הגוגל כרום שלאחר הטמעתו יופיעו צמד המילים Not Budapest בכל מקום ברשת בו כתובה המילה Bucharest.
סמיכות הזמנים של התחרות, לזו שמתקיימת בקאן (בסוף יוני) הופכת את ה-ONE SHOW לאחד מהאינדיקטורים לקראת אירוע הפרסום הענק שמתקיים בצרפת, ומדי שנה מרכז לשבוע את מיטב המוחות ואנשי הקריאייטיב של תעשיית הפרסום העולמית. לרוב, יש הלימה בין זוכי ה-ONE SHOW לאלו שחוזרים מצרפת עם האריה הנכסף בידיים.
- 2.ג׳יזס 08/04/2014 17:48הגב לתגובה זו3>
- 1.רפואה, לא רפואי! (ל"ת)הדוקטור 08/04/2014 17:36הגב לתגובה זו
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותהתאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.