לירון בן יעקב מצטרף ל-GNS Digital: ימונה למנהל קריאייטיב תחת רועי גפן

בן יעקב החל את דרכו בשלמור אבנון עמיחי y&r אינטראקטיב לפני כ-6 שנים. לאחר מכן עבר לתחום המוביל ב-Moblin ובתפקידו האחרון היה ב-LEAD
משה בנימין | (9)

GNS Digital, זרוע האינטראקטיב של משרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב מצרפת לשורותיה את לירון בן יעקב שימונה למנהל קריאייטיב דיגיטל.

בן יעקב החל את דרכו בענף הפרסום לפני כ-6 שנים. התחנה הראשונה שלו היתה בשלמור אבנון עמיחי/y&r interactive ובמסגרת זו הוא היה שותף למהלכים כמו "מודעה מבוססת מקום" ל'קפה ג'ו', SABON Google street view וקמפיין "נשים למכירה" עבור עצו"מ, שזכה בפרסים בינלאומיים.

מ-y&r המשיך בן יעקב להתמחות בתחום המובייל, ושימש כמנהל קריאייטיב במשרד הפרסום למובייל Moblin. כעת לאחר כשנה וחצי במשרד הפרסום LEAD הוא מגיע ל GNS Digital בו ינהל את מחלקת הקריאייטיב דיגיטל תחת רועי גפן, מנכ"ל המשרד.

לדברי בן יעקב: "במהלך שנותיי בתעשייה צברתי ניסיון עשיר ומקיף בעולמות הדיגיטל, מובייל ואופליין ולמדתי המון מאנשים מוכשרים, ביניהם רועי כהן ושגיא בלומברג. אני מודה לכל אותם אנשים ומתרגש להתחיל בגליקמן נטלר סמסונוב, זה מרגיש לכולנו כמו הרגע הנכון במקום הנכון".

רועי גפן, מנכ"ל המשרד אמר: "אנחנו שמחים על הצטרפותו של לירון למערך הקריאייטיב הדיגיטלי במשרד. גם השנה נמשיך לשים דגש על מהלכי "אפקטיב-קריאייטיב", תוך חשיבה נכונה על כל ערוצי המדיה הדיגיטליים הנכונים והיעילים עבור לקוחותינו".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    איך זה לעבוד מתחת לתחת? (ל"ת)
    X 07/04/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    Gil 07/04/2014 07:49
    הגב לתגובה זו
    Good luck
  • 7.
    בהצלחה! (ל"ת)
    עמרי 06/04/2014 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    זה בטוח עדיף על המועמדת השנייה שריאיינו שם.. (ל"ת)
    ליעד קליין מברוקנר 06/04/2014 17:36
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בטוח יותר טוב מהמועמדת הנוספת שריאינתם.. (ל"ת)
    ליעד קליין 06/04/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בהצלחה (ל"ת)
    ר 06/04/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    06/04/2014 15:44
    הגב לתגובה זו
    אנשים בתעשיה אוהבים להשתמש במילים מפוצצות שאין בתוכן כלום. שמעתם פעם על משרד שמתמחה ב"קריאייטיב נון-אפקטיב"?
  • 2.
    כריך מוכשר מאד!! (ל"ת)
    ג 06/04/2014 15:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גרופית 06/04/2014 14:50
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד!! שיחקו אותה gns digital!!!
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

עדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסוןעדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסון

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?

עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?

בן פלמון |
נושאים בכתבה עדן חסון

עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע,  אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.

בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה. הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות. 

יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.

כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.

אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.

בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.