ריצ'י הנטר ריצ'י האנטר
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

עוד שורה למאזן: תקציב הפרסום של בית ההשקעות 'ילין לפידות' עובר למקאן

ב-7 השנים האחרונות טופל תקציב הפרסום על ידי Expert בבעלות אייל בר ויסמין מרחב. על פי יפעת בקרת פרסום עמד התקציב על 3 מיליון דולר ב-2013
משה בנימין |
נושאים בכתבה מקאן אריקסון

לאחר רומן ארוך בן כ-7 שנים, בית ההשקעות 'ילין לפידות' יעביר את תקציב הפרסום שלו ממשרד הפרסום Expert לידי מקאן אריקסון - כך נודע לאייס.

בחודשים האחרונים החלו המגעים בין משרד הפרסום הגדול בישראל לאנשי בית ההשקעות. בתחילה נראה היה כי אנשי 'ילין לפידות' לא ייענו לחיזורי מקאן אך לאחרונה, כפי שנודע לאייס, הפנייה והמגעים נשאו פרי ותקציב הפרסום יעשה את דרכו לראול ולנברג 2, לידי ריצ'י הנטר.

בית ההשקעות הוקם לפני כעשור על ידי רואי החשבון דב ילין ויאיר לפידות. ילין ולפידות מחזיקים כל אחד ב-25% ממניות החברה ומנהלים אותו יחד בפועל. השותף השלישי (והשקט) שמחזיק ביתרת המניות בהיקף של 50% הוא בית ההשקעות 'לידר שוקי הון'. כאמור ב-7 השנים האחרונות טופל תקציב הפרסום של בית ההשקעות על ידי Expert בבעלות אייל בר ויסמין מרחב, מקבוצת באומן בר ריבנאי כאשר בגזרת הדיגיטל נתמך המשרד על ידי אידיאולוג'יק מבית פובליסיס. לפני כן, עם הקמת בית ההשקעות, הוחזק התקציב על ידי ערמוני BATES.

למרות שבית ההשקעות אינו מחזיק בתקציב הפרסום הגדול בקטגוריה, הוא נחשב למחוזר על ידי משרדי הפרסום מעצם העובדה שיחד עם 'אלטשולר שחם' אלו שני בתי ההשקעות היחידים שמפגינים צמיחה בשנים האחרונות. עם זאת, תקציב הפרסום של 'ילין לפידות' עמד בשנת 2013 על היקף לא מבוטל של 3 מיליון דולר במחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום. בפועל מדובר בכ-5 מיליון שקלים.

'ילין לפידות' מנהל כיום סכום של כ-40 מיליארד שקלים. להבדיל מ'אלטשולר שחם' שנחשב לבעל קו פרסום נועז ואמיץ, גישת 'ילין לפידות' התאפיינה לאורך השנים בפרסום מתון וסולידי יותר.

משרד הפרסום Expert ובית ההשקעות 'ילין לפידות' לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה