חצי שנה לאחר שסיים את דרכו ב-y&r: גיא וינברגר מצטרף לשטרית מדיה גרופ
חצי שנה לאחר שסיים את דרכו במשרד הפרסום y&r ישראל, בו שימש בתפקיד המשנה למנכ"ל ומנהל האסטרטגיה הראשי, הפרסומאי גיא וינברגר נוחת בתחנה החדשה שלו בענף הפרסום - שטרית מדיה גרופ.
מאז שסיים את דרכו ב-y&r ישראל, שימש וינברגר כיועץ פרסום חיצוני למספר חברות וגופי פרסום. במסגרת זו הוא סיפק לשטרית מדיה גרופ שירותים שכאלו על בסיס ייעוץ חיצוני. שיתוף הפעולה בין וינברגר למשרד הכין את הקרקע למגעים בינו לבין רותי שטרית בעלת משר הפרסום שמפעיל גם מחלקת יחסי ציבור. לבסוף מגעים אלו הבשילו לכדי צירופו למשרד כשותף שיחזיק ב-10% מהמניות.
במהלך דרכו בענף הספיק וינברגר לעבור גם במקאן אריקסון וזרמון גולדמן, בו רשם את שנותיו היפות, כמנכ"ל המשרד לצד הבעלים אילון זרמון והדר גולדמן, בתקופה בה המשרד שגשג וכיכב בכותרות.
סיום דרכו ב-y&r ישראל היה על רקע העובדה שבשורה התחתונה, אדם אבנון וגיא בר בחרו לרוץ קדימה עם אנשים אחרים. מינויו של בר למנכ"ל משותף קיצץ בסמכויות הניהול של וינברגר ומטבע הדברים השפיע על הדומיננטיות שלו במשרד. החיבור בין אבנון לבר דחק את וינברגר לפינה והותיר לו 2 ברירות בלבד - לסור למרותם וליישר קו או לחפש את עתידו במקום אחר. וינברגר, שלא ראה עם בר ואבנון עין בעין, את עתידו המקצועי של המשרד, בחר באופציה השנייה.
המנכ"ל הקודם של 'שטרית מדיה גרופ' גיל ליבר, לא השלים שנה בתפקידו וסיים את דרכו במשרד לאחר 9 חודשים בלבד. ליבר הגיע לשטרית מדיה גרופ במטרה להוציא את המשרד לדרך חדשה ולגייס תקציבים שיעזרו למשרד (שניצב בשלהי העשירייה השנייה של הענף לפי היקפי פעילות) לנטרל את התלות הגבוהה שיש לו בעסקי דודי וייסמן. למרות שלא נרשמה מהפכה משמעותית בקדנציה שלו - בשנת 2013, שטרית מדיה גרופ הצליח לשמור על כוחו.
עם סיום דרכו במשרד אמר ליבר בזמנו כי "רותי אישה טובה ומיוחדת ולמדתי לחבב אותה. יחד עם זאת, רותי היא אשה דומיננטית ומי שמכיר אותי יודע שגם אני אוהב להיות דומיננטי ולהוביל את הדרך של המשרד אותו אני מנהל. לאור זאת הגעתי למסקנה שאין לי מקום בארגון במתכונתו הנוכחית".
יוזכר כי בתווך, בין סיום דרכו של ליבר להצטרפות של וינברגר, הגיע למשרד מתי ויינברג כמחליף לליבר. ויינברג היה אחד מהשותפים המייסדים של משרד הפרסום ויינברג קרסו שמיר שהתמזג ב-2001 עם סימבול פרס ושינה את שמו ל-WKSP ונסגר ב-2003 עם פרישתו של ויינברג ומעברו לאקספרט מבית באומן בר ריבנאי בו שימש כמנכ"ל משותף. הנסיון עם ויינברג לא החזיק מעמד חודשים רבים והסתיים זמן קצר לאחר שהתחיל.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
המשימה שניצבת בפני וינברגר ברורה ובהירה אך כלל לא פשוטה. הניסיונות הקודמים של שטרית לצאת ממטריית העסקים של דודי ויסמן ולהביא לצמיחת המשרד באמצעות גיוס תקציבים חדשים לא עלה יפה, והתלות של המשרד בעסקי ויסמן, למרות מיקומו בעשירייה השנייה של הענף, אינו בריא. כך לדוגמא, באוגוסט האחרון צירף המשרד לשורותיו את תקציב הפרסום של 'יקבי כרמל' במה שהסתמן כצעד חיובי בדרך הנכונה, אך חצי שנה בלבד לאחר מכן, נודע לאייס כי התקציב עושה את דרכו בדרך לבאומן בר ריבנאי.
- 10.איש ממורמר שאין כמותו (ל"ת)רועי 24/03/2014 15:06הגב לתגובה זו
- 9.מסכן... מרחמת עליו אחד המשרדים ה"לא פשוטים" (ל"ת)אחת שיודעת 23/03/2014 17:40הגב לתגובה זו
- 8.עוד אחד לרשימה (ל"ת)21/03/2014 18:55הגב לתגובה זו
- 7.קשה 21/03/2014 17:54הגב לתגובה זוהמשרד או המנכ"ל?
- 6.הוא לא ישרוד שם חצי שנה (ל"ת)שאק אטאק 21/03/2014 14:14הגב לתגובה זו
- 5.קרולינה 20/03/2014 20:34הגב לתגובה זויאללה בוא נראה תוך כמה זמן תוכל לרסק הפעם את המשרד
- 4.ליבר עשנ מהם משרד. חבל שנזרק (ל"ת)שי 20/03/2014 19:17הגב לתגובה זו
- 3.מני 20/03/2014 19:15הגב לתגובה זוסתם... :-)
- 2.יאללה ויינברגר, עוד משרד שתוכל להרוס (ל"ת)20/03/2014 17:16הגב לתגובה זו
- 1.מסכן. הוא לא יודע מה מחכה לו (ל"ת)רותי 20/03/2014 16:33הגב לתגובה זו

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.