קופירייטר באזיקים: אסירים בארה"ב קיבלו בריף ממשרד ושימשו כפרסומאים

שני מתמחים ממשרד DigitasLBi בסן פרנסיסקו הציגו יוזמה מקורית, יצרו קשר עם אסירים באמריקה, ועבדו איתם על בריפים. התוצאה לא רעה בכלל
משה בנימין |

נכון, כל פרסומאי שכיר שתתקלו בו, יוכל לספר לכם על תחושותיו הקשות בעבודה השוחקת מסביב לשעון, עד שבקושי "רואים בית". להבדיל, תכנית חדשה שיצאה לדרכה בסן פרנסיסקו, ארה"ב, מחברת בין אסירים שבאמת לא "רואים בית" וכלואים בבתי הכלא לבין משרד הפרסום DigitasLBi כאשר האסירים משמשים כקופירייטרים, מנהלי קריאייטיב וארט דיירקטורים.

התכנית הייחודית היא יוזמה שהוצעה על ידי שני מתמחים במשרד הפרסום: Ben Pfutzenreuter ו-Pat Davis. בן ופאט עומדים מאחורי הפרויקט שנקרא Concepting With Convicts (בתרגום חופשי "חושבים עם אסירים") שבמסגרתו הם יצרו קשר עם אסירים המרצים את עונשם ברשות בתי הכלא הפדרלית בארה"ב, באמצעות אתרי "חבר לעט" למינהם, בהם הם גולשים.

באתר שבו מועלות העבודות של האסירים מציינים יוזמי הפרויקט: "אנחנו משתמשים במערכת ה"חבר לעט" כדי לשתף פעולה עם אסירים ולעשות פרסומות. הם משמשים כקופירייטרים או ארט דיירקטורים בזמן שאנחנו מבצעים את שאר התפקידים. אנחנו מקווים שזה יוכיח שני דברים: שיצירתיות יכולה להיות קריירה ושרעינות טובים יכולים להגיע מכל מקום".

מודעות ורעיונות שהוצעו על ידי האסירים

קדילאק: "תנהג בה, כאילו גנבת אותה"

להשאיר את הנוער בבתי הספר: "זה שנשרת מהלימודים, לא אומר שיהיה לך הרבה זמן פנוי"

עזרה לאלכוהוליסטים בגמילה. האסירים הציעו אפליקציה שתקשר בין אלכוהוליסטים בגמילה, ברגעי משבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.