"עוד דבר מגעיל שהתחיל בכיל": עובדי כיל השובתים יוצאים נגד קמפיין הפרסום
מחאת עובדי כיל כנגד כוונת ההנהלה לפטר 1,000 עובדים נכנסה ליומה השני, ובמסגרתה, גם קמפיין הפרסום של באומן בר ריבנאי שנמצא בשיאו בימים אלו הפך לסלע מחלוקת בין העובדים להנהלה.
מוקדם יותר היום (יום ב') גילו עובדי החברה כי הנהלת כיל הציבה את שלטי הקמפיין בלובי הכניסה לבנייני ההנהלה - בניין מקלף, המוכרים לעובדים כבנייני הברום. העובדים המוחים טענו בפני ההנהלה כי מעשה זה "עובר כל גבול" שכן בעיניהם הקמפיין נתפס כ"מעשה הונאה" שבסופו הם אלו שישלמו את המחיר בדמות הפיטורים של 1,000 מחבריהם.
בתגובה, העבודים דרשו בפני ההנהלה להסיר את שלטי הקמפיין שהוצבו בלובי הבניין, ומשזו סירבה החליטו העובדים לחסום את הכניסה לבנייני ההנהלה בצעד שמחריף את המאבק בין הצדדים. נציגי העובדים טענו כי "ההנהלה יכולה לספר לקהל הרחב מה שהיא רוצה עם קמפיין הפרסום, אבל לא לנו".
במקביל למאבק על השלטים שהוצבו בלובי בניין ההנהלה, יצא ועד העובדים של כיל בספין על הקמפיין המקורי שבו הם מנסים להעביר את הצד שלהם בסיפור. בעוד שהקמפיין המקורי עלה תחת הקונספט של "עוד דבר טוב שהתחיל בכיל" - כשעל השלטים מופיעים ההישגים השונים של כיל, הקמפיין הנגדי של העובדים מציג את קורותיהם עם הסיומת: "עוד דבר מגעיל שהתחיל בכיל".
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראשי ועדי העובדים של כיל, המאוגדים יחד לטובת המאבק בהנהלה אמרו עוד: "הנהלת כיל שופכת מיליונים על קמפיין פרסומי על מוצר שאיננו נמכר בישראל וזאת כהכנת דעת הקהל לפיטורים המוניים בנגב. עידן עופר אשר ברח ללונדון מנסה להבריח את החברה יחד אתו לחו"ל. בעוד החברה מציגה כביכול הפסדים חייב הציבור לדעת כי כיל הרוויחה בשנת 2013 כ-800 מיליון דולר מתוכם גרפו מר עופר ומנהליו כ- 500 מליון דולר לכיסם הפרטי".
אתמול (יום א') פנו ראשי הוועדים, בקריאה למנכ"ל כיל להתעשת, להפסיק עם הצעדים החד צדדיים ולשבת למשא ומתן רציני על כל התוכנית. כמו כן הבהירו הוועדים שכל ניסיון להפריד בין הוועדים המאוחדים על ידי פעולות והפחדות במפעל זה או אחר, כל פעילות של ההנהלה באחד המפעלים תוביל לפעולה נגדית של כל הוועדים כולם.
יצוין כי, הצעדים לקראת פיטורי העובדים, הם פועל יוצא של טענת המדינה כלפי כיל, לפיה זו נדרשת להעביר אליה תמלוגים גבוהים לאין שיעור מאלו שהועברו בשנים האחרונות. למעשה, בין מה שכיל שילמה עד כה לסכום שהמדינה ציינה מפרידים כ-150 מיליון דולר.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
לדברי ועד העובדים: "מר עופר ומנהליו אשר נעלבו מיחס המדינה ומהבקשה להגדלת התמלוגים המגיעים למדינה. החליטו להוכיח לממשלת ישראל מי יותר חזק ע"י פיטורי 1,000 עובדים והרס חייהם של אלפי משפחות בנגב. אם ההנהלה תמשיך להתעלם מהעובדים ולבצע צעדים חד צדדים קרי פיטורים. אנו נחריף את המאבק ואת העיצומים עד השבתה מלאה של כל המפעלים, הוועד לא ייתן ידו לפיטורי מאות עובדים ובקריסה של אלפי משפחות בנגב".
מכיל נמסר בתגובה: "הנהלת כיל מאוכזבת נוכח התנהגות לא אחראית של הוועדים שבוחרים לפגוע בכלל העובדים ובחברה כולה. ההנהלה חוזרת ומזמינה את נציגי העובדים לדיאלוג רציני לקראת גיבוש תוכנית ההתייעלות ומימושה, אך העובדים נמנעים מלהגיע לפגישות ובוחרים לנהוג בחוסר אחריות".
עוד נמסר מכיל: "ההתנהגות המתלהמת של הוועדים לא תמנע מההנהלה לפעול בשקיפות מול הציבור הרחב ושאר בעלי העניין, הזכאים לקבל מענה לשאלה מה כיל עושה וכיצד פעילותה משרתת את הצרכים החיוניים לאדם ואת האינטרס הציבורי בישראל. ביחס לעלות הקמפיין נציין כי תקציב הוועדים בכיל מגיע לעשרות מיליוני שקלים בשנה, גבוה בעשרות מונים מהעלות הכוללת של הקמפיין. כך למשל, תקציב הוועדים מופנה גם לטיולים למקומות אקזוטיים בחו"ל מספר פעמים בשנה לכל עובד, ואף למתנות חג יקרות במיוחד. עלות המתנות לעובדים בחג הפסח לבדו עולה בודאי על העלות הכוללת של הקמפיין".
- 9.אחד שזוכר 12/03/2014 09:32הגב לתגובה זומעניין שהטוקבקים הארסיים בשם בעלי המניות חוזרים על עצמם בכל כתבה על כיל, בדיוק אותו דבר רק עם שינוי סדר (את הכתבות האחרות צרפתי שתראו בעצמכם). זה נראה שההנהלה שלהם שותלת אותם נגד העובדים בשם בעלי המניות. ממש טפשי וגם חוצפה. אבל הציבור יודע את האמת, הוא לא מטומטם. אני בעל מניות ומבחינתי - שירוויחו טוב, למה לא? עלי זה לא ישפיע כלום. למה שכל הכסף ילך לבעלים? הוא גם ככה כבר העשיר מספר 2 בישראל. שהכסף ילך לעובדים שגרים בנגב, מוציאים את הכסף בדרום ומשלמים מסים גבוהים בארץ, ולא ברחו למקלט מס באנגליה. שיהיה להם לבריאות! http://www.themarker.com/career/1.2265758 http://www.themarker.com/career/1.2266746
- 8.עובר אורח 11/03/2014 13:56הגב לתגובה זומי הדיגיטל שגוזר קופון שמן?
- 7.קמפיין כיל מתחיל בדביל (ל"ת)11/03/2014 09:06הגב לתגובה זו
- 6.יעקב 10/03/2014 20:14הגב לתגובה זולא יקרא כלום אם לא תרוויחו 30000 ו 40000 ש"ח ותרוויחו משכורות נורמליות ומה אתם רוצים שהממשלה תשלים לכם את השכר ל40000 ש"ח אל תהיו חוצפנים
- 5.יוגב 10/03/2014 18:27הגב לתגובה זוחזירים נמאסתם עידן עופר לא טוב לך תעוף אנחנו לא צריכים אותך
- 4.למכור מניות כיל דחוף החברה קורסת (ל"ת)אבי 10/03/2014 18:25הגב לתגובה זו
- 3.בממשלת הסחטנים (ל"ת)עוד דבר מגעיל שהתחיל 10/03/2014 17:28הגב לתגובה זו
- 2.בעלי מניות 10/03/2014 17:27הגב לתגובה זוהאחרון היה עלוב. העובדים בכיל מקבלים חופשות בחול . יש להם תנאים יותר טובים ממהנדסים ורופאים. בושה וחרפה .למה העובדים לא פונים לשלי יחימוביץ ורוזנטל ולפיד?
- 1.בעל מניות! 10/03/2014 16:57הגב לתגובה זויש עודף כושר ייצור - אפשר לספוג אפילו חודשים של שביתה. שכר העובדים הותיקים מוגזם ביותר. יש מספיק קופצים על העבודה גם ב10,000 ש"ח משכורת חודשית. ממש לא צריך לשלם 30,000+ לעובד שחוק ותיק. צריך לפטר עם פיצויים רגילים כחוק (לא מוגדלים). את העובדים היותר יצרניים יש להשאיר אך עם הורדת תנאים למקובל בשוק.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
