אור לגוים: חטיבת 'אינטרנשיונל' תוקם במקאן - יעד של 50 מיליון דולר בשנה
מספר חודשים לאחר מינויו לתפקיד, בשלהי 2012, ריצ'י הנטר הציג את משנתו המקצועית על מנוע הצמיחה הבא של קבוצת מקאן, כשגייס לשורותיו את שגית צור להב, אז מנכ"ל מקאן רומניה. עם גיוסה אמר הנטר כי צור להב "תאפשר לנו להמשיך ולהוביל את השוק הישראלי ולהתפתח לשווקים בינלאומיים חדשים". למרות שמינוי זה לא צלח וצור להב פרשה זמן קצר לאחר מכן, הצהרת הכוונות של הנטר נותרה על כנה - הפנים לשוק הבינלאומי.
כעת, שנה מאז שהמערך הבינלאומי עמד על רגליו באופן רשמי, מסכמים הנטר ומקאן אריקסון את הפעילות עבור 30 לקוחותיו הגלובליים בהיקף לא מבוטל של 40 מיליון שקלים, כך על פי נתוני המשרד.
בשורה נוספת שמעניקה לפעילות זו, ולכוונותיו של הנטר משנה תוקף, היא הכרזה על שינוי ארגוני במסגרתו תושק חטיבה חדשה שתחל לפעול תחת משרד הפרסום בשם 'מקאן אינטרנשיונל'. החטיבה החדשה כוללת אתגר מקצועי לא קל, עם יעד של 50 מיליון דולר בשנה, דהיינו בערך פי 4 מהשנה האחרונה.
'מקאן אינטרנשיונל' תעבוד במתכונת של משרד פרסום גלובאלי, המנוהל מתל-אביב ונהנה משירותי הקבוצה. החטיבה תספק ללקוחותיה שירותי אסטרטגיה, קריאייטיב, מיתוג, תכנון ורכש מדיה, שיווק דיגיטלי אפקטיבי, ניהול נכסים דיגיטליים, ניהול ערוצי סחר אלקטרוני ועוד. בנוסף ללקוחות גלובאליים היא תעבוד עם חברות סטארט אפ מובילות.
'אינטרנשיונל' מונה מעל עשרה מומחים בעלי ניסיון בינלאומי בעבודה ופיתוח של לקוחות בתחומי השיווק והפרסום הגלובלי ובהם: דן גולדסטון, בעל 20 שנות ניסיון ביעוץ אסטרטגי באירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק, קליפטון פלק, מומחה שיווק דיגיטלי בעל 15 שנות ניסיון בניהול לקוחות בינלאומיים, איילת אביב, ארט דיירקטורית לשעבר במקאן ניו יורק, אלון זייפרט, איש קריאייטיב בכיר, לשעבר במקאן אריקסון ומזה שנים עובד בארה"ב, סמנכ"ל האסטרטגיה רן פלד, המתמחה בשיווק B2B בינלאומי ובן מוסקל, סמנכ"ל לקוחות בעל ניסיון עשיר בניהול ושיווק, ועוד.
ריצ'י הנטר, מנכ"ל מקאן אריקסון: "בהמשך ישיר ליעד שהצבנו בשנה שעברה, הרחבנו את מאגר הלקוחות הבינלאומיים שמחזיקים בפעילות עסקית ענפה ברחבי העולם ובכוונתנו להמשיך ולהעניק להם שירותי ייעוץ מיתוגי ושיווקי בדגש על שיווק דיגיטלי פורץ דרך. בהתבסס על הניסיון הבינ"ל של מקאן בעולם, יצרנו פלטפורמה לעבודה עם סטרטאפים מובילים וכלים ייעודיים לעולם ההיי טק".
עוד אמר הנטר: "החטיבה החדשה בולטת ביתרון משמעותי, בכך שהיא מעניקה שירותי פרסום באמצעות מטה החברה בישראל ולא בצורה מפוזרת בין השווקים השונים ברחבי העולם וזה נעשה באמצעות הרכב ייחודי של יכולות ומומחים בינלאומיים בשילוב טכנולוגיות שיווק ישראליות, המשלב את יכולותיה הרחבות של קבוצת מקאן העולמית בפריסתה הגלובאלית".
בין לקוחות החטיבה החדשה של מקאן ניתן לציין את 'אבן קיסר' הנסחרת בבורסת הנאסד"ק בניו יורק לפי שווי שוק של יותר ממיליארד דולר; 'סודה סטרים' (המטופלת באמצעות סוכנות LOWE של התאגיד העולמי של מקאן); חברת הטכנולוגיות IDE מתחום המים וחברות נוספות מתחומי הטכנולוגיה ומוצרי הצריכה.
- 1.באמת 02/03/2014 18:47הגב לתגובה זומצורפת בכתבה זו רשימת העוזבים והמפוטרים הבאים. פשוט איחדו אותם ליחידה עסקית
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
