TV

מי עבר את הגבול? צפו ב-10 הפרסומות הכי סקסיסטיות ב-2013 על פי ויצו

מצעד הקלון של ויצו יוצא לדרך ויקבע מי הפרסומת הכי סקסיסיטית. ברשימה: קמפיין "תשמרי על הכוס שלך", 'דואר ישראל', סרטון הסקס של 'הארץ' ועוד
משה בנימין | (6)

בשבוע הבא ייערך יום האישה הבינלאומי, המשמש גם כאות השנתי למצעד "אות הקלון" למפרסם הפוגעני, מאחוריו עומד ארגון ויצו. כמדי שנה (זו השנה השישית ברציפות) מפרסם הארגון את רשימת 10 הפרסומות הסקסיסטיות מתוכו בוחרת ועדה מקצועית את הפרסומת הפוגענית ביותר.

זהות הפרסומת שתקבל את אות הקלון ודירוג חמש הפוגעניות ביותר, ייחשפו באירוע מיוחד של ויצו ליום האישה ביום רביעי הקרוב ה-5 במארס. האירוע השנתי יעסוק בהשפעה של הייצוגים הסקסיסטיים של נשים במדיה על בני הנוער.

בין 10 המפרסמים שהגיעו השנה לישורת האחרונה ניתן למצוא את 'דואר ישראל' (גליקמן נטלר סמסונוב) ובה קשישה מעודדת שודד לערוך חיפוש על גופה, תוך כדי גילויי "הנאה" מהפעולה הפולשנית והאלימה כלפיה; קמפיין לקידום קניון 'דיזיין סנטר' (ברוקנר נטע יער) בכיכובו של אסי עזר, אשר מציג ריב בין בני זוג אשר חמותיהן דואגות ללבות אותו תוך הצגת סטראוטיפים פוגעניים על נשים; מודעת שמן זית של 'חלוצה' (ארואטי ברמן GPS) המציגה אישה לבושה בבגדי חאקי חושפניים. סגנון לבושה, האופן שבו היא קוטפת זייתים וסוחטת בתשוקה שמן, מיני ופוגעני. האישה המפתה את הצופה;

בגזרת מותגי הפרינט היו אלה הקמפיינים הפרובוקטיביים של מגזין 'טיים אאוט' (זניט מדיה) להעלאת המודעות לסם האונס, עם הסיסמא "תשמרי על הכוס שלך", המופנית כלפי נשים וצעירות בלבד. אם תשמרי על הכוס שלך, לא תאנסי. השני הוא של עיתון 'הארץ' בו מוצג זוג צעיר המקיים יחסי מין בתנוחות שונות ובמהלכם האישה מושווית למוצר צריכה. היא אובייקט מיני, אין לה מה לומר ואינה חשובה. בודקים את "הביצועים שלה" כמו כל מוצר.

המודעה של 'אלדו' (פרסום עצמי)

המודעה של 'ניו פארם' (מקאן אריקסון)

מודעת 'זניט מדיה'

קמפיינים נוספים ש"זכו" להיכנס לרשימה המפוקפקת הם: 'נורופן' (יורו ישראל); 'סנו' (דרורי שלומי); 'קרולינה למקה' (ראובני פרידן IPG); נעלי 'אלדו' (פרסום עצמי); רשת 'ניו פארם' (מקאן אריקסון).

בשנה שעברה הוענק האות לראשונה למפרסם ממשלתי - לקמפיין "כל אחד מביא אחד" של לשכת הפרסום הממשלתית, עבור משרד התיירות בכיכובה של נעה תשבי, שקרא לישראלים להזמין אנשים מכל העולם לביקור בישראל. בשנים קודמות הוענק האות לקמפיין החזיות של FIX גיבור סברינה של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, קמפיין השקה לקניון 'ארנה', לפרסומת של 'מי עדן' בהשתתפות בר רפאלי ולפרסומת לסבון כלים Fairy בהשתתפות ישראל אהרוני וגברי בנאי.

לדברי שרון צ'רקסקי, מנהלת קמפיין אות הקלון של ויצו: "הקמפיין רלוונטי מתמיד לאור פרשיות המין שהתרחשו בשנה האחרונה. היום אנו רואים בכל מקום ייצוגיים פורנוגרפיים, שפעם הנגישות אליהם היתה מוגבלת. קמפיינים שבמרכזם עומדת תנועת ה"טוורקינג", צילומים עצמיים (סלפי) פרובוקטיביים ברשת, קליפים פוגעניים שאנו רואים ב-MTV - הפכו להיות חלק נורמטיבי מהחיים שלנו ואין ספק שהדבר מחלל אלינו כחברה ומעוות את תפיסת המיניות בקרב בני הנוער".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ועדת השיפוט שתבחר את הפרסומת הסקסיסטית כוללת את ח"כ מיכל רוזין (מרצ), מנהלת לשעבר של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית; פרופ' חנה הרצוג, ראש התכנית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת תל אביב, ד"ר רוני הלפרן, ראש התכנית ללימודי מיגדר במכללת בית ברל, שלומית ליר, יו"ר פועלות ברשת, בילי מוסקונה לרמן, עיתונאית, אורית סוליציאנו, מנכ"לית מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, נורית חג'ג', מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית לשעבר, שרון צ'רקסקי, מנהלת קמפיין "אות הקלון" ומנהלת קשרי ממשל של ויצו ועו"ד עירית גזית, מנהלת מערך הסיוע המשפטי של ויצו.

דואר ישראל - גליקמן נטלר סמסונוב

חלוצה - ארועטי ברמן GPS

נורופן (יורו ישראל)

סנו JET (דרורי שלומי)

הארץ

קרולינה למקה (ראובני פרידן)

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    פדרגרופר 27/02/2014 02:41
    הגב לתגובה זו
    הייתי בטוח שניכנס
  • 4.
    דפנה, תל-אביב 26/02/2014 18:46
    הגב לתגובה זו
    כל הפרסומות די חמודות. הדודות האלה מויצו ממש מטומטמות. אני גם מבקשת שלא ידברו בשמי כאישה, לא רוצה להיות מזוהה עם המשוגעות האלה. שידברו רק בשם עצמן.
  • בחורה 27/02/2014 19:54
    הגב לתגובה זו
    אבל נראה לי שהכתב שם בטעות את הפרסומת הלא נכונה של נורופן כאן בכתבה.
  • 3.
    26/02/2014 18:40
    הגב לתגובה זו
    ומה עם הקמפיין למיניכריות?! הייתי בטוח שניכנס. שיט.
  • 2.
    עמית 26/02/2014 16:36
    הגב לתגובה זו
    הכי גרוע זו המשתמטת שרוקדת עם האזניים של השפן בשביל לפרסם משקפיים מסין שכתוב עליהם ברלין משהו. איכס
  • 1.
    עמית 26/02/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    הכי גרוע זו המשתמטת שרוקדת עם האוזניים של השפן. הבלה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.