פרסום ראשון

בודקים אופציות: 'מרכנתיל' בוחן שינויים במערך הפרסום - נפגש עם משרדים

הבנק מקבוצת דיסקונט עובד בשנים האחרונות עם 'פוגל' במגזר הכללי ו'מזאוי', 'בולטון' ו'אשחר ותקין' במגזרים. תקציב הפרסום מוערך בכ-2.5 מ' דולר
משה בנימין | (8)

מערך הפרסום של בנק 'מרכנתיל דיסקונט', שכולל כיום 4 משרדי פרסום עשוי להשתנות בזמן הקרוב. לאייס נודע כי בבנק שוקלים לערוך שינויים ובימים אלו מוצגים בפניו פרזנטציות מטעם מספר משרדי פרסום.

כאמור, נכון לעכשיו הבנק עובד בצמוד ל-4 משרדי פרסום. במגזר הכללי הוא מקבל שירותי פרסום מ'פוגל אוגילבי', כאשר מערכת היחסים בין המשרד לבנק היא מהוותיקות שיש ונפרשת על פני 2 עשורים. במגזר החרדי משמש 'בולטון פוטנציאל' כמשרד הפרסום, במגזר הדתי לאומי מאייש את המשבצת משרד הפרסום 'אשחר ותקין', ובמגזר הערבי מחזיק 'מזאוי' בתקציב. תקציב הפרסום של הבנק נאמד בכ-2.5 מיליון דולר בפועל, דהיינו כ-9 מיליון שקלים.

בראש חטיבת הקמעונאות של הבנק, שאליה כפוף מערך הפרסום עומד אלון בירון. בבנק מציינים כי מדי תקופה, בהתאם למדיניות של שקיפות ונהלי העבודה, מערך הפרסום נבחן מחדש במטרה לעמוד על טיבן של החלופות השונות שיש לשוק הפרסום להציע. עם זאת, מהלך זה, כפי שהיה בעבר, אינו מעיד בהכרח על החלטה שתתקבל ובעקבותיה מי מהמשרדים יוחלף במשרד אחר.

הבנק שפועל כחברת בת של בנק דיסקונט, מתמחה בפריפריה ובמגזרים למיניהם. הוא מפעיל בישראל כ-80 סניפים ומטפל ביותר מ-300 אלף לקוחות. מרבית לקוחותיו מגיעים מהתחום המגזרי, מה שמסביר את הדגש שהבנק שם על קבלת שירותי פרסום ממשרדים מתמחים. באותו האופן נכון להניח שסדר העדיפויות של הבנק בבחינת מערך הפרסום מציב את התחום המגזרי מעל לכללי.

נכון לעכשיו, ובהתאם לעובדה שהבנק נעזר ב-4 משרדי פרסום, יש כ-12 משרדים שנמצאים בתמונה, מהמגזר הכללי, הערבי, החרדי והדתי לאומי. המשרדים קיבלו ממרכנתיל בריף ממוקד לעבודה על מוצר בנקאי שאותו הבנק בוחן, ובימים אלו המשרדים מציגים בפניו מצגת קריאייטיב ואסטרטגיה. למרות העובדה שמדובר במתמודדים רבים, נראה כי בבנק לא סתמו את הגולל על פניות נוספות שייחשבו בעיניו לראויות ומתאימות.

אלון בירון, סמנכ"ל החטיבה הקמעונאית של מרכנתיל אמר לאייס: "כמדי תקופה אנחנו בוחנים את מערך הפרסום שיש לנו, וכרגע אנו בודקים את החלופות השונות במגזרים השונים".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בהמשך לדיון 26/02/2014 17:44
    הגב לתגובה זו
    כמה גרוע צריך להיות כדי להיות מפוטר מפוגל? ללא ספק אחד המשרדים הכי מסריחים שיצא לי לראות. גולמים את שכר הנסיעות וההבראה, כחלק מהברוטו של העובד. גרועים בכל אספקט.
  • 3.
    מרחם 26/02/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
    אפילו לא משנים הנוסח. "פוטרת השבוע" הפאתטי. מה לעשות שהעובדות מראות שפוגל פוטר מרוב התקציבים וכרגע הוא לא ב- 20 הגדולים בכלל. האמת כואבת וגם העובדות
  • גם בתגובות 26/02/2014 16:59
    הגב לתגובה זו
    תמיד האשמת המגיב בכך שפוטר מפוגל. מי שישמע. כאילו זה מקאן או באומן. חברה, תחדשו קצת
  • 2.
    פוגל מי? (ל"ת)
    יוס 26/02/2014 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פוגל פאסה. גם בבנק הבינו (ל"ת)
    שניידר 26/02/2014 14:10
    הגב לתגובה זו
  • אלקסיס 26/02/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
    קשה להיות מובטל מריר אה? כל שנותר הוא להשמיץ בעילום שם
  • לאה 26/02/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    קח כדור נגד מרירות שלא יהיה לך אולקוס.
  • האמת, פוגל באמת פאסה בלי קשר לכלום (ל"ת)
    amit 26/02/2014 20:25
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים. 

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.