"פרסום מסורתי? במשחק של עלות מול תועלת - המדיה הדיגיטלית מנצחת"
גם היום, נתח גדול מידי של תקציבי פרסום מושקע במדיה מסורתית, כדי להצליח בשיווק בדיגיטל צריך לקחת בחשבון את הצרכן וגם להקשיב לו.
השבוע האורחת של מדור under40 של אתר אייס, היא טלי כהן, מנהלת השיווק של קבוצת zap group, ויזמית מגיל 10. קבוצת הצרכנות הדיגיטאלית zap group מאגדת למעלה מ-20 פלטפורמות דיגיטליות שונות (zap rest, zap השוואת מחירים, zap דפי זהב, zap דוקטורס, zap מתחתנים ועוד.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
קשה היום למצוא בתחום השיווק ובשיווק דיגיטלי בפרט נושאים שהם אנדר רייטד. אני חושבת שכל מי שעוסק כיום בשיווק בדיגיטל, מבין שתוכן, קשר עם גולשים, קמפיינים ממוקדים, מדיה חברתית, חווית משתמש מצוינת, גיימיפיקציה, מועדוני גולשים, שיתופי פעולה דיגיטאליים ועוד, הם מרכיבים חשובים ומשמעותיים בתמהיל השיווק, ואם עושים את זה נכון ובכל הערוצים המתאימים,מגיעים לתוצאות הרצויות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
המשקל הרב שנותנים לקמפיינים במדיה המסורתית. למרות שחברות משקיעות כיום יותר בפרסום בדיגיטל מבעבר, הן עדיין שמות את עיקר התקציבים שלהן במדיה המסורתית. אין ספק שההבנה משתנה, יחד אם זאת, אני חושבת שעדיין נוטים להעריך יותר את המדיה המסורתית מבלי להכיר בכך שהמדיה הדיגיטלית מאפשרת לי לטרגט את קהל היעד בצורה ממוקדת, ליצר קמפיין שמנהל דיאלוג עם הצרכן בכמה ערוצים, ולהגיע לתוצאות אפקטיביות בעלויות יותר נמוכות. בעיני, במשחק של עלות מול תועלת - המדיה הדיגיטלית מנצחת.
3. מה ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך?
אין ספק שאחד המשמעותיים היה תהליך ההשקה והמיתוג מחדש של קבוצת דפי זהב ל- zap group שנעשה בשיתוף משרד הפרסום מקאן אריקסון והארט הנדיר מעין פרוינד.
4. מה היה האתגר במיתוג החדש של zap group?
לשנות זהות של מותג חזק ומושרש כמו דפי זהב, המבוסס על 40 שנות פעילות, ולגרום לו להיות רלוונטי גם בעידן הדיגיטלי - מדובר לא רק בשינוי חיצוני אלא בשינוי תפיסתי: מדפי זהב לזאפ, מפרינט לדיגיטל, מתפיסה ששמה את הלקוח במרכז לחשיבה המתמקדת בגולש. אתגרים מהסוג הזה לא נפתרים ביום או בשנה, אלא דורשים דבקות במטרה והמון סבלנות.
5. מה חשיבות הקמת מועדון גולשים לקבוצה
תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן הדיגיטלי שונה מבעבר. היום, הודות לאפשרויות המידע הבלתי מוגבלות, הוא מבסס את החלטותיו בעזרת כלים צרכנים שונים: השוואה, סינון, פורומים ובעיקר על בסיס חוות דעת של גולשים אחרים. אלו נתפסים כשיקוף של האמת יותר מאשר הבטחות נוצצות של מותגים. המועדון הוקם בראש ובראשונה על מנת לעודד את הגולשים להיות מעורבים, להיעזר כמה שיותר בחוות דעת ולכתוב מחוויותיהם האישיות, ויחד איתם ליצר קהילה צרכנית עם ערך מוסף. המועדון מאפשר לנו לקיים קשר אישי ומותאם עם כל גולש, ולנהל מערכת יחסים לטווח ארוך בה כל הצדדים מרוויחים.
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- שובו של הפריים טיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
6. מה השורה הכי מפתיעה בקורות חיים שלך?
ה"מיזם" הראשון שלי היה בגיל 10. זיהיתי פוטנציאל עסקי בטראפיק של תיכוניסטים שחוזרים הביתה דרך השכונה בה גדלתי, שיתפתי 2 חברות וביחד פתחנו חנות ממתקים קטנה. כמובן שהעסק לא שרד, אבל לימד אותי שאפשר פשוט לעשות.
7. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה
אז מה השורה התחתונה?
8. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
אדריכלית. יש לי חולשה לעיצוב בתים מבפנים ומבחוץ.
9. מי פתח לך דלת?
את הדלת הראשונה פתחו אריק קרטן וירון סלע, הבעלים של רשת GREAT-SHAPE שהסכימו לתת לי את ההזדמנות לנהל את השיווק של הרשת. הגעתי אליהם עם מעט ניסיון ובגיל מאד צעיר, אבל עם רעל בעיניים. אמרתי להם שהם עושים החלטה מצוינת והבטחתי שהם לא יתחרטו עליה. 6 שנים לא שמעתי תלונות.
10. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
לשמוע ללמוד ולחקור את התחום שבו אני עוסקת. במסגרת העבודה שלי אני מקבלת פניות רבות מחברות, סטארטפים ויזמים, שמבקשים להציג את המיזם או המוצר שלהם. אני מקפידה שהפגישות האלה יהיו חלק אינטגראלי וחשוב בלו"ז השבועי שלי. אני מאמינה שכל מפגש כזה הוא הזדמנות אמיתית ללמוד ולהחכים וכמובן דרך מצוינת להישאר הכי אפ טו דייט בעידן הדיגיטלי, שהפך כמעט את הכול לאפשרי.
11. כשהיית קטנה מה רצית לעשות?
הייתי ילדה נאיבית שגדלה במרחבים הפתוחים של פארן. חשבתי שכל חיי אסתובב במדבר ואטפל בבעלי חיים. מצחיק איך לחיים יש תכניות משלהם.
- 8.אהוד 09/06/2014 21:24הגב לתגובה זובהצלחה בהמשך!
- 7.מופתע 21/02/2014 12:42הגב לתגובה זופסבדונים? חנפנים? או סתם אנשים נחמדים (יש כאלה?)
- 6.טלי היא מלכה בתחומה! (ל"ת)שירלי גולדשטיין 17/02/2014 15:42הגב לתגובה זו
- 5.יפה 17/02/2014 14:33הגב לתגובה זואת גדולה מהחיים , תותחית אמיתית. אהבתי
- 4.מלכה (ל"ת)יעלי 16/02/2014 17:18הגב לתגובה זו
- 3.מדהימה (ל"ת)אייל 16/02/2014 16:20הגב לתגובה זו
- 2.תותחית אמיתית (ל"ת)גלית 16/02/2014 15:53הגב לתגובה זו
- 1.הבחורה שאקלית!! (ל"ת)דנה 16/02/2014 15:49הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.