"פרסום מסורתי? במשחק של עלות מול תועלת - המדיה הדיגיטלית מנצחת"
גם היום, נתח גדול מידי של תקציבי פרסום מושקע במדיה מסורתית, כדי להצליח בשיווק בדיגיטל צריך לקחת בחשבון את הצרכן וגם להקשיב לו.
השבוע האורחת של מדור under40 של אתר אייס, היא טלי כהן, מנהלת השיווק של קבוצת zap group, ויזמית מגיל 10. קבוצת הצרכנות הדיגיטאלית zap group מאגדת למעלה מ-20 פלטפורמות דיגיטליות שונות (zap rest, zap השוואת מחירים, zap דפי זהב, zap דוקטורס, zap מתחתנים ועוד.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
קשה היום למצוא בתחום השיווק ובשיווק דיגיטלי בפרט נושאים שהם אנדר רייטד. אני חושבת שכל מי שעוסק כיום בשיווק בדיגיטל, מבין שתוכן, קשר עם גולשים, קמפיינים ממוקדים, מדיה חברתית, חווית משתמש מצוינת, גיימיפיקציה, מועדוני גולשים, שיתופי פעולה דיגיטאליים ועוד, הם מרכיבים חשובים ומשמעותיים בתמהיל השיווק, ואם עושים את זה נכון ובכל הערוצים המתאימים,מגיעים לתוצאות הרצויות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
המשקל הרב שנותנים לקמפיינים במדיה המסורתית. למרות שחברות משקיעות כיום יותר בפרסום בדיגיטל מבעבר, הן עדיין שמות את עיקר התקציבים שלהן במדיה המסורתית. אין ספק שההבנה משתנה, יחד אם זאת, אני חושבת שעדיין נוטים להעריך יותר את המדיה המסורתית מבלי להכיר בכך שהמדיה הדיגיטלית מאפשרת לי לטרגט את קהל היעד בצורה ממוקדת, ליצר קמפיין שמנהל דיאלוג עם הצרכן בכמה ערוצים, ולהגיע לתוצאות אפקטיביות בעלויות יותר נמוכות. בעיני, במשחק של עלות מול תועלת - המדיה הדיגיטלית מנצחת.
3. מה ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך?
אין ספק שאחד המשמעותיים היה תהליך ההשקה והמיתוג מחדש של קבוצת דפי זהב ל- zap group שנעשה בשיתוף משרד הפרסום מקאן אריקסון והארט הנדיר מעין פרוינד.
4. מה היה האתגר במיתוג החדש של zap group?
לשנות זהות של מותג חזק ומושרש כמו דפי זהב, המבוסס על 40 שנות פעילות, ולגרום לו להיות רלוונטי גם בעידן הדיגיטלי - מדובר לא רק בשינוי חיצוני אלא בשינוי תפיסתי: מדפי זהב לזאפ, מפרינט לדיגיטל, מתפיסה ששמה את הלקוח במרכז לחשיבה המתמקדת בגולש. אתגרים מהסוג הזה לא נפתרים ביום או בשנה, אלא דורשים דבקות במטרה והמון סבלנות.
5. מה חשיבות הקמת מועדון גולשים לקבוצה
תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן הדיגיטלי שונה מבעבר. היום, הודות לאפשרויות המידע הבלתי מוגבלות, הוא מבסס את החלטותיו בעזרת כלים צרכנים שונים: השוואה, סינון, פורומים ובעיקר על בסיס חוות דעת של גולשים אחרים. אלו נתפסים כשיקוף של האמת יותר מאשר הבטחות נוצצות של מותגים. המועדון הוקם בראש ובראשונה על מנת לעודד את הגולשים להיות מעורבים, להיעזר כמה שיותר בחוות דעת ולכתוב מחוויותיהם האישיות, ויחד איתם ליצר קהילה צרכנית עם ערך מוסף. המועדון מאפשר לנו לקיים קשר אישי ומותאם עם כל גולש, ולנהל מערכת יחסים לטווח ארוך בה כל הצדדים מרוויחים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
6. מה השורה הכי מפתיעה בקורות חיים שלך?
ה"מיזם" הראשון שלי היה בגיל 10. זיהיתי פוטנציאל עסקי בטראפיק של תיכוניסטים שחוזרים הביתה דרך השכונה בה גדלתי, שיתפתי 2 חברות וביחד פתחנו חנות ממתקים קטנה. כמובן שהעסק לא שרד, אבל לימד אותי שאפשר פשוט לעשות.
7. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה
אז מה השורה התחתונה?
8. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
אדריכלית. יש לי חולשה לעיצוב בתים מבפנים ומבחוץ.
9. מי פתח לך דלת?
את הדלת הראשונה פתחו אריק קרטן וירון סלע, הבעלים של רשת GREAT-SHAPE שהסכימו לתת לי את ההזדמנות לנהל את השיווק של הרשת. הגעתי אליהם עם מעט ניסיון ובגיל מאד צעיר, אבל עם רעל בעיניים. אמרתי להם שהם עושים החלטה מצוינת והבטחתי שהם לא יתחרטו עליה. 6 שנים לא שמעתי תלונות.
10. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
לשמוע ללמוד ולחקור את התחום שבו אני עוסקת. במסגרת העבודה שלי אני מקבלת פניות רבות מחברות, סטארטפים ויזמים, שמבקשים להציג את המיזם או המוצר שלהם. אני מקפידה שהפגישות האלה יהיו חלק אינטגראלי וחשוב בלו"ז השבועי שלי. אני מאמינה שכל מפגש כזה הוא הזדמנות אמיתית ללמוד ולהחכים וכמובן דרך מצוינת להישאר הכי אפ טו דייט בעידן הדיגיטלי, שהפך כמעט את הכול לאפשרי.
11. כשהיית קטנה מה רצית לעשות?
הייתי ילדה נאיבית שגדלה במרחבים הפתוחים של פארן. חשבתי שכל חיי אסתובב במדבר ואטפל בבעלי חיים. מצחיק איך לחיים יש תכניות משלהם.
- 8.אהוד 09/06/2014 21:24הגב לתגובה זובהצלחה בהמשך!
- 7.מופתע 21/02/2014 12:42הגב לתגובה זופסבדונים? חנפנים? או סתם אנשים נחמדים (יש כאלה?)
- 6.טלי היא מלכה בתחומה! (ל"ת)שירלי גולדשטיין 17/02/2014 15:42הגב לתגובה זו
- 5.יפה 17/02/2014 14:33הגב לתגובה זואת גדולה מהחיים , תותחית אמיתית. אהבתי
- 4.מלכה (ל"ת)יעלי 16/02/2014 17:18הגב לתגובה זו
- 3.מדהימה (ל"ת)אייל 16/02/2014 16:20הגב לתגובה זו
- 2.תותחית אמיתית (ל"ת)גלית 16/02/2014 15:53הגב לתגובה זו
- 1.הבחורה שאקלית!! (ל"ת)דנה 16/02/2014 15:49הגב לתגובה זו

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.