הקרב על הספורט בערב: רדיו גלי ישראל מחליף את אופירה אסייג במאיר איינשטיין
תחנת הרדיו 'גלי ישראל' החליטה להחליף את תכנית הספורט של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', בזו של מאיר איינשטיין ורון קופמן - כך נודע לאייס. החלפת התכניות תתבצע כבר היום (יום א') בערב ב-18:00.
'גלי ישראל' שייכת לקבוצת תחנות אזוריות בשם 'רדיו ישראל', המאגדת את תחנת רדיו תל אביב, רדיו חיפה, רדיו דרום. בתחנות אלו משודרת התכנית של אסייג בסינדיקציה, אותה מפיקה התחנה התל אביב. מנגד, רדיו ללא הפסקה משדר את 'ספורט ללא הפסקה', ובסינדיקציה ב'צפון ללא הפסקה' וברדיו קול הים האדום. 2 התכניות משודרות באותה משבצת - בין 18:00 ל-20:00, ונלחמות על אותו קהל יעד.
כך נוצר מצב בו אחת מתחנות קבוצת 'רדיו ישראל' (הזוכה להאזנה של 1.7% בחצי השנה האחרונה, על פי סקר TGI) תתחיל לשדר תכנית סינדיקציה מתחרה, וזאת ככל הנראה למורת רוחם של אנשי קבוצת 'רדיו ישראל', שבין בכיריה נמצא דני נישליס. ברצועת השידור שבין 18:00 ל-19:00, נהנתה התכנית של אסייג וברקוביץ' מ-4,000 מאזינים בגלי ישראל.
על פי פילוח לפי שעות של סקר TGI האחרון, שהגיע לידי אייס, עולה כי באזור המרכז (אזור הכיסוי של רדיו ללא הפסקה ורדיו תל אביב), נהנתה תכנית הספורט של רדיו ללא הפסקה מ-86 אלף מאזינים בשעה הראשונה, ו-46 אלף בשנייה (ממוצע של 66 אלף בשעתיים), ואילו לתכנית של רדיו תל אביב האזינו בשעה הראשונה 28 אלף מאזינים ובשעה השנייה 32 אלף (ממוצע של 30 אלף).
אגב, הקרב בין התחנות אינו נחלתה של רצועת הספורט בערב. הרצועה הבוערת ביותר היא זאת של הבוקר: רדיו תל אביב משדרת בסינדיקציה את תכנית הבוקר של סלוצקי ודומינגז, המתחרה בזאת של שי ודרור ב'רדיו ללא הפסקה', ו'טל ואביעד' ב-99FM.
מרדיו תל אביב טרם התקבלה תגובה. לא ניתן היה להשיג את תגובת רדיו ללא הפסקה. מנכ"ל רדיו גלי ישראל, ישראל פריד, אישר את הפרטים לאייס: "אני מודה לרדיו תל אביב, לאופירה אסייג ולאייל ברקוביץ', על הזכות שהם נתנו לי להעביר ב-3 השנים האחרונות את תכנית הספורט המצוינת שהם עושים. קיבלנו החלטה לרענן ולהביא למאזיני רדיו גלי ישראל תכנית חדשה שאותה מגישים אגדות ספורט כמו מאיר איישנטיין ומשה פרימו. תכנית שאני בטוח שכל חובב ספורט ישמח להאזין לה".
- 5.ד 25/02/2014 22:52הגב לתגובה זושאלי גוטמן יעזור לה כמו שהיה בבאר שבע
- 4.פרימו אגדת ספורט ??? 11/02/2014 12:06הגב לתגובה זוהבעיה, שהוא לא קולט שזה התפקיד שתפר לו איינשטיין...
- 3.יוסי 10/02/2014 14:23הגב לתגובה זותכנית הרבה יותר מקצועית נטו ספורטיבית ולא גליצ'ם על כל מיני שיר אלמליח למינהם ושיר אייל גולן אלא נטו ספורט ישר כח ישראל פריד
- 2.יקי 10/02/2014 13:58הגב לתגובה זומתפכח מההתבהמות.
- 1.ירון לוי 10/02/2014 10:11הגב לתגובה זוישראל-יש לך ביצים של פיל! אבל אני מבין אותך בהחלט...

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.