זיו שיינפלד
צילום: זיו שיינפלד
טור

לינקדאין בעברית? ההתרחבות תגדיל מאד את הפרסום בשוק הישראלי

לינקדאין הפכה למובילת השוק העולמי בסקטור העסקי. זיו שיינפלד מסביר על השינויים שהרשת החברתית עברה בשנה האחרונה, לקראת השנה הקרובה
זיו שיינפלד | (5)
נושאים בכתבה זיו שיינפלד

אין ספק שהרשת החברתית העסקית לינקדאין תתבסס בשנה הקרובה לכיוון של מובילת פרסום לקהל העסקי וכמדיה מרכזית בתחרות על נתח השוק העסקי למגייסים ומחפשי עבודה. מנהלי הרשת מבצעים זאת באמצעות שיפור אדיר בפיתוח פיצ'רים לקהלים מגוונים וצעירים יותר ועד פיתוח כלי הפרסום ואפליקציות חדשות אותן אסקור במאמר.

לינקדאין, המונה כיום למעלה מ-300 מיליון חברים, היא הרשת העסקית בעלת ההשפעה הגדולה ביותר בעולם. בישראל חברים כבר כמיליון גולשים, מהם כ-300 אלף מוגדרים כמנהלים. בשונה מהתפיסה הרווחת של השנים הקודמות, לינקדאין אינה רק פלטפורמה למפגש בין "עסקים" ו"חיפוש עבודה", אלא רשת חברתית לכל דבר עם הזדמנויות עסקיות והזדמנויות קריירה מגוונות ויש לה מטרה אחת גדולה והיא להתבסס כפלטפורמה המובילה בעולם לקהל העסקי.

בשנת 2013, לינקדאין ביססה את עצמה כרשת העסקית הבלעדית בעולם, כאשר בשנה החולפת התמקדה ב-2 כיוונים עיקריים:

1. פיתוח אלגוריתמים וממשקים שיסייעו לאנשים לייצר נטוורקינג ובמימוש המטרות העסקיות חברתיות שלהם כמו הנגשת ההמלצות על ידי הממליצים והמומלצים הרלוונטיים, שיפור מנוע החיפוש והתאמתו לסוגי חיפושים: חברות, אנשים, קבוצות. שיפור ממשק הקבוצות כדי להראות על רלוונטיות וקידום אורגני פנימי של מושגי מפתח (כמו מילות המפתח שהמשתמש רושם ועד ה-endorsment skills שגולשים שולחים לחבריהם וגם מגדירים באופן עצמי.

2. הוספת מוצרים ופיצ'רים חדשים: התפתחות נוספת לכיוון פייסבוק כרשת חברתית עם הוספת הפוסטים הממומנים כפרסום של דפים עסקיים, שיפור הדף העסקי, ויצירת רלוונטיות לקהלים כגון מתחם ה-education לסטודנטים, ה-pulse כחדר חדשות שמייצר רלוונטיות אקטואלית למשתמש, במקביל להתפתחות בממשק המשתמש הידידותי יותר ובהיצע תוכן ונטוורקינג לקהל צעיר ורחב יותר.

עם התרחבות הקהלים, המוצרים והעמקת ההיצע שלינקדאין סיפקה לעוגנים החלוציים שביססו את הרשת, למשל חברות ההשמה ומחלקות כוח האדם הגדולות בחברות המסחריות, עלו מספר המצטרפים באופן משמעותי.

ללינקדאין העולמית התווספו ב-2013 מעל 75 מיליון משתמשים. בישראל התווספו יותר מ-100 אלף איש וכרגע המספר האנשים בלינקדאין עומד כאמור על כמיליון.

אולם לינקדאין הבינה שלא מספיק שהגולשים יהיו רשומים, ואף לא מספיק שישקיעו בפרופיל איכותי ואטרקטיבי, אלא שיש צורך - בדומה לפייסבוק - שאותם גולשים יישארו באתר וייצרו קשרים יומיומיים אחד עם השני. מסיבה זו, פיתחה לינקדאין את מתחם ה-pulse, מעין חדר חדשות חברתי המספק עדכונים חמים מעולם העסקים/צרכנות/רשתות החברתיות ומותאם לפרופיל הספציפי של המשתמש. כמו כן שיפרו את האפשרויות בניוז פיד לשתף, לעשות לייק ואף להבליט סטטוס עבודה או לימודים מעודכן.

אלו הפיצ'רים שמאפיינים את לינקדאין של 2014, והדרכים בהם מנהלי השיווק והמנכ"לים יכולים להשתמש בהם כדי להבליט את המותג שלהם:

1. שירות חיפוש עבודות: עוצב מחדש, האלגוריתם של חיפוש העבודות השתפר ומציג לכל משתמש, בהתאם לסוג החיפוש שלו ובהתאם לפרטי הפרופיל שלו משרות רלוונטיות. חברות גדולות יכולות למנף את שירות זה ואף בתשלום להציע מגוון תפקידים ולפלח אותן למתעניינים לפי מילות מפתח בשדה החיפוש.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

2. אפליקציית לינקדאין contacts: הוקמה ב-2013 ומאפשרת להתעדכן בצורה מרוכזת ומנוהלת ממסרים, קשרים חדשים, אירועים ועוד. עוד דריסת רגל שרק תמשיך להשאיר לגולש את השימוש בלינקדאין באמצעות הסלולארי.

3. מיתוג אישי: בשנה האחרונה שכללו בלינקדאין את האפשרות להציג פרופיל מיתוגי של כל פרופיל. כיום בפרופיל האישי שלנו ניתן לקשר מצגות, כתבות ומאמרים שפירסמנו, לינק לווידאו ולאתר רלוונטי, תמונות מכנסים, תעודות הצטיינות, פרסים ואף פרסומים או מאמרים שהוצאנו לאור.

4. שינוי נראות ועיצוב סרגל הכלים לניווט טוב יותר: סרגל הכלים החדש הוא רזה יותר, ממוקד יותר ומאפשר בצורה אינטואיטיבית יותר למצוא את העבודות, חברים, חברות וקבוצות אותם היינו מחפשים.

5. עדכוני מדיה עשירה ופרסום: לינקדאין אפשרה השנה לצרף מסמכים ותמונות, אך יותר מכול עדכנה את ממשק הפרסום. בלינקדאין הפרידו בין לקוחות פרימיום הקונים את המדיה ממנהלי הלקוח באתר, ולבין מפרסמים קטנים הקונים את המדיה לבדם ולומדים את מערכת הפרסום באופן עצמאי. בין הפיצ'רים שהוספו בפרסום, לכל המפרסמים יש את היכולת להוסיף גם נגני וידאו. ממפרסמים של 10,000 דולר ומעלה ניתן לפרסם בפורמט של באנרים בפלאש ובוידאו.

6. פוסטים ממומנים: לינקדאין עדכנה השנה למפרסמים את היכולת - הן לדפים עסקיים והן לפרופילים אישיים - לפרסם, בדומה לפייסבוק, את הפוסטים שלהם בתשלום לקהל ייעודי אותו הם מפלחים בממשק הפרסום. זו הייתה הצהרה חדשה לגבי החשיבות שלינקדאין תפנה ב-2014 למינוף הדפים העסקיים.

7. לינקדאין education: בשנים האחרונות הבינו המנהלים בלינקדאין שהקהל הרחב הנמצא באתר, אינו נמנה כבר רק על אנשי עסקים ומחפשי קריירה. דם צעיר וגידול משמעותי, מביאים מדי יום אלפי צעירים להשתמש בלינקדאין לצרכים חברתיים, לימודיים ואף עסקיים. לצורך כך השיקה לינקדאין השנה את הלינקדאין education, איזור בלינקדאין המציג את כל האוניברסיטאות והמכללות הרלוונטיות הקיימות כיום. כל משתמש שנכנס, יכול לנסות ולמצוא קשרים חדשים וישנים בהתאם לקטלוג של האקדמיה בה הוא ציין שלמד. כרגע יש מעל 1,500 אוניברסיטאות ומעל 60 מדינות הרשומות בשירות זה.

8. שיפור ממשק הקבוצות בלינקדאין: שינוי בממשק הקבוצות - כגון הצגת המשפיעים החזקים בקבוצה ופיצ'רים חדשים - מגדילים בממוצע פי 4 את הצפיות של המשתמש.

9. אפליקציות: אפליקציית אייפד חדשה ואינטואיטיבית וגרסה חדשה לסלולאר במערכות אנדרואיד וios

10. פיצ'ר ה-pulse: מעין חדר חדשות המותאם לפי תחומי העניין של הגולשים בלינקדאין ומסביבו לא מעט פוסטים אישיים של מיטב המוחות העסקיים הקיימים היום, כגון ריצ'רד ברנסון, הבעלים של וירגי'ן, מנכ"ל אתר ה-e commerce המצליח zappos ועוד.

11. API: לינקדאין ייצרו חיבורי API לאתרים של חברות השמה שרצו לפרסם באתר שלהם דרך לינקדאין.

***

מראיונות עם בכירים בלינקדאין, נראה שבשנת 2014 יושקע רבות בפיתוח ממשקי הפרסום ואפשרות לפרסום בשפות נוספות, כגון עברית, שינוי שיגדיל משמעותית את הפרסום לשוק הישראלי.

כסף רב גם מושקע במובייל, כמו עדכון גרסאות של אפליקציית הלינקדאין הקיימת, אפליקציית הלינקדאין contact וכמובן עדכוני גרסאות באפליקציית הטאבלטים. צוות פיתוח עובד בקדחתנות על פיתוחיAPI נוספים גם כן, כדי לאפשר לחברות להציג את פרופילי הבכירים שלהם הלינקדאינים באתר הבית שלהם.

עם השינויים החדשים, מנהלי חברות ומנהלי שיווק יכולים באמצעות לינקדאין לחזק את הפיתוח העסקי ולהגיע לאנשים רלוונטיים בצורה אינטואיטיבית יותר, ממוקדת יותר וזולה יחסית. גם חברות כוח האדם, נמצאות שם ופוטנציאל ניהול הגיוס רק מתגבר ומשתכלל.

לינקדאין הלכה רחוק מאד עם האפשרות לקשר בין אנשים, לטעמי בצורה לא פחות יעילה מפייסבוק, בהקבלה של עניין עסקי, מקצועי ואף חברותי. לא בכדי הפרמטר שקיבל את הדירוג הגבוה ביותר מבין השירותים הניתנים בלינקדאין (לפי אתר social media today), הוא השירות "מי צפה בי בשבוע האחרון". עכשיו נותר לבחון כיצד שנת 2014 תבסס את מעמדה של לינדקאין כמדיה הגדולה בעולם לסקטור העסקי.

זיו שיינפלד הוא מנכ"ל חברת Z Digital House בית לשיווק דיגיטלי וחברתי. שיינפלד מייעץ ומרצה לחברות בתחום השיווק בזירות הדיגיטל ומתמחה בניהול מדיה חברתית, כתיבה שיווקית, וניתוח אסטרטגיות בערוצי תוכן, אינטרנט וסלולארי. הוא בעל MBA מהקריה האקדמית אונו. לדף הפייסבוק - לחצו כאן

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לינקדאין 23/01/2014 09:32
    הגב לתגובה זו
    עד שהפיצ'ר של הפרסום לא יתיר שימוש בעברית - הכלי הזה יהיה פחות משמעותי בארץ
  • זיו שיינפלד 23/01/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    זה נכון שכרגע אין עוד פרסום בעברית במודעות הרגילות אבל: אפשר היום לייצר מודעת וידאו עם סרטון בעברית. קישור ליוטיוב. אפשר גם להרקים באנר ואז הגראפיקה תהיה בעברית. ארק הטקסט טכנית לא מתקיים בעברית. וגם זה משיחה עם מנהלי הלקוחות בלינקדאין, זה ייפתר. תודה
  • 2.
    מבין עניין הבחור ! (ל"ת)
    מעריצה 22/01/2014 18:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תודה (ל"ת)
    מאיר 22/01/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
  • תודה על הסקירה. מקיף ביותר. סחתיין (ל"ת)
    חני 22/01/2014 22:36
    הגב לתגובה זו
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.