פרופיל אישי

"דברים שאנחנו מפרסמים הופכים לשיחת היום במגזר. אנו מודעים לכוח הזה"

1.7 מיליון קוראים ו-1.6 מיליון חברים בפייסבוק, הופכים את 'פאנט' למפלצת מדיה. אז למה המפרסם הישראלי לא מזהה את פוטנציאל הקנייה של המגזר הערבי? מנהל הפיתוח העסקי פאדי ג'אבר הוא האורח השבוע של under40
נעמה תורן | (19)
נושאים בכתבה under 40 פאנט

פאדי ג'אבר, הבן של בסאם, נולד לתוך העסק המשפחתי - קבוצת התקשורת הערבית פנורמה, הכוללת את אתר פאנט, השבועון בפרינט, ופורטל הנשים NISWAN .

תוך כדי כך, קיבל פאדי הזדמנות להגשים את החוש העסקי שהפך לדרייב המרכזי בחייו, אבל הוא עדיין לא מצליח להבין, גם כשהאתר שלו מביא בכל יום 1.7 מיליון גולשים (כך על פי דיווחים שהאתר מספק), איך המפרסמים מפספסים את כח הקנייה הענק של המגזר הערבי.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

כוח הקנייה של המגזר הערבי בישראל לעומת תקציבי הפרסום המופנים למדיה בערבית - 20% מהאוכלוסייה במדינה לעומת 8% מתקציבי הפרסום.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

החשיבות שנותנים המפרסמים לצפייה במגזר בערוצי הלוויין, לעומת הרגלי צריכת המדיה בפועל ובראשם האינטרנט.

3. 'פאנט' הוא אתר מאד פופולרי, ובכל זאת איך שומרים על האהבה של הגולשים?

פאנט קובע את סדר היום במגזר הערבי ויש לו השפעה טוטאלית על סדר היום הציבורי. אין ולו שר אחד או ח"כ שלא התראיין באתר 'פאנט' בהווה ובעבר, כולל ראש הממשלה ונשיא המדינה. כולם מבינים שבשביל להשפיע על דעתה של האוכלוסייה הערבית, חייבים לבוא אלינו, להסביר ולהציג את עמדתך. דברים שמתפרסמים אצלנו הופכים מיד לשיחת היום במגזר. אנחנו מודעים לכוח הזה ומכאן המחויבות שלנו כלפי הגולשים לשמור על רמת מקצועיות בלתי מתפשרת. זה מתבטא בסגנון סיקור האירועים שלנו, בפריסת הכתבים בכל מקום, בשידורי הוידיאו ותוכנית האולפן שלנו ובעיקר בעובדה שאנחנו מקפידים לעשות עבודה עיתונאית מהימנה ואובייקטיבית.

4. מה הכוח של קבוצת 'פנורמה' בעיניך?

הסוד הוא באנשים. המספרים שלנו מדברים בעד עצמם להביא כל יום למעלה מ -1.7 מיליון גולשים לאתר 'פאנט' ולמעלה מ-1.6 מיליון חברים בדף הפייסבוק שלו, זה לא עניין של מה בכך. אנחנו עובדים מאד קשה שזה יקרה ואנחנו ללא ספק רואים עצמנו כמובילים בתקשורת בישראל ובאזור. מאחורי המערכת המשומנת הזאת עובדים מאות עובדים - בהם כתבים, עורכים, צלמים ומפיקים שגורמים לזה לקרות. הכוח של 'פאנט' טמון במוסר של הצוות שלנו, בעובדה שאנחנו מקפידים דבר ראשון על מקצועיות. קוראים שמים לב לכל פסיק וב"עידן השפע" אנחנו לא מקור המידע היחיד. דווקא העובדה הזאת, ההשוואה הזאת שהקוראים עושים בין כל מקורות המידע שמונחים לפניהם, היא זו שמחייבת אותנו לתת את הטוב ביותר.

5. זה מסובך או קל עבורך לעבוד בעסק משפחתי?

בעיני, זו נקודת החוזק שלנו. יכולנו ליפול בקלות לאינטריגות ומשחקי כוח, אבל אותנו חינכו על ערכים מסוימים שאנחנו מיישמים הן בעסק והן במערכת היחסים המשפחתית. בעיניי זו זכות לעבוד עם האחים שלי ובמיוחד עם אבא שלי שלימד אותי המון.

6. מה אתה הכי אוהב בעבודה שלך?

אני נמשכתי מגיל צעיר לצד העסקי. כנראה היה לי חוש והחלטתי שזו הפינה שאני רוצה. אחותי פרידה היא ללא ספק אשת חדשות, הדרייב שלה מגיע מהכיוון הזה. הדרייב שלי זה לסגור עסקה.

7. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

כל שת"פ עסקי חדש שנסגר ביוזמתי או בעזרה שלי הוא הישג. מבחינתי כל קמפיין מצליח הוא הישג גדול בשבילי.

8. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

אני רוצה להיזכר בכל דבר ודבר שעברתי בקריירה שלי עד כה.

9. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

אין לי קורות חיים.

10. מי פתח לך דלת?

אבי - בסאם ג'אבר. מצד אחד זכיתי להיות בן לאב שהוא לגמרי מודל החיקוי שלי בתור בן אדם. יש בו ערכים שאני מקווה להשריש גם לילדים שלי. מצד שני הוא איש מקצוע, וברגע שהחלטתי שדרכי הולכת לכיוון הזה הבנתי שהמודל הכי טוב גר איתי תחת אותה קורת גג. זה אולי נשמע נדוש, אבל הרווחתי מ-2 הכיוונים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

11. מה האתגרים הכי קשים בעבודה שלך?

מה שמאתגר אותי הכי הרבה זה לתת תוצאות מצוינות לכל מפרסם ב'פאנט' בפרט ובקבוצת 'פנורמה' בכלל. התקשורת הערבית התפתחה מאוד בשנים האחרונות. על אף העובדה שהמגזר הערבי בישראל מונה למעלה מ-1.5 מיליון תושבים, ישנם עדיין מפרסמים שלא מבינים ומכירים בחשיבות ובכוח הקניה של המגזר. מי שמבין - מרוויח ובגדול.

12. פרגן למתחרים

רצועת הלילה של ערוץ 10.

13. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?

אני מכבד אותך.

14מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

דבר אחד ויחיד: לקדם את קבוצת 'פנורמה'. השמיים הם הגבול.

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    Mesh mohem 31/12/2013 11:39
    הגב לתגובה זו
    Fadi walah enty mnt3lm menk
  • 15.
    עבד 30/12/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    אתר ברמה מאוד דלה כמו רוב הערבים במדינה זה סוד ההצלחה
  • 14.
    סמנכ"ל שיווק 30/12/2013 11:29
    הגב לתגובה זו
    העליתי המון קמפיינים בכל אמצעי התקשורת בישראל ועוד לא נתקלתי בתוצאות יעילות ומוכחות כמו באתר פאנט
  • 13.
    המום 30/12/2013 11:26
    הגב לתגובה זו
    אין עוד כלי תקשורת כזה בישראל!!!
  • 12.
    יש לפאנט כמליון מישראל ו700 - 800 אלף מהעולם (ל"ת)
    פרסומאי 29/12/2013 18:24
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    רני 29/12/2013 17:56
    הגב לתגובה זו
    אתר פאנט הוא הכוח של ערביישראל משדר הרבה אמינות ומכאן מגיע הכוח , הציבור לא מתנתק לפאנט .
  • 10.
    כתבה יפה באמת כל הכבוד לך נעמה (ל"ת)
    גל 29/12/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    נועה 29/12/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
    ה
  • 8.
    מבין עניין 29/12/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    מעניין מה הסוד
  • 7.
    שירן 29/12/2013 17:33
    הגב לתגובה זו
    אבל באמת אהבתי את הראיון גם נראה חתיך :)
  • 6.
    jano 29/12/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    איך אפשר לצור קשר עם ההנהלה ?
  • 5.
    אין לי קורות חיים... חחח שיא השיאים!! ערביםםם (ל"ת)
    עומר 29/12/2013 17:20
    הגב לתגובה זו
  • אני חושב הבעיה בך ולא בערבים (ל"ת)
    רני 29/12/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שלי 29/12/2013 17:05
    הגב לתגובה זו
    תענוג לפרסם אצלכם משפחת ג'אבר
  • 3.
    ינאי 29/12/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
    החברה האלה יכולים לעשות פה הפיכה בין לילה!
  • 2.
    מתן 29/12/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
    גדול באמת
  • 1.
    דגן 29/12/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    כמעט חצי מהגולשים בארץ והיתר בחו"ל, זה נתונים מטורפים
  • הרבה פחות מחצי 29/12/2013 17:57
    הגב לתגובה זו
    אבל בכל זאת מדהים.
  • רני 29/12/2013 18:21
    מטורף לגמרי אתר ענקקקק
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.