בזכות החדשנות הדיגיטלית: יגאל ברקת מישראכרט נבחר לאיש השיווק בדצמבר

איגוד השיווק הישראלי בחר בברקת שמכהן בתפקיד סמנכ"ל השיווק של החברה כ-3 שנים, בזכות הובלת מהלך החדשנות הדיגיטלית של החברה
משה בנימין | (7)

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה ביגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של חברת ישראכרט, לאיש השיווק לחודש דצמבר 2013, בזכות הובלת מהלך החדשנות הדיגיטלית של החברה.

ישראכרט, חברת האשראי הגדולה בישראל, פעלה כדי לחדד את הבידול הנשחק בתחום, על רקע העידן הדיגיטלי ופנתה לפיתוח אמצעי תשלום קלים ונוחים דרך המחשב והסמארטפון. ברקת הופקד על הובלת מהלך החברה לעבר מובילות טכנולוגית, ובניהולו יזמה החברה 3 מהלכים.

בשלב הראשון, בכדי לנצח בתחרות על כרטיס האשראי 'השימושי' ביותר בארנקו של הלקוח, השיקה ישראכרט אתר הטבות ודיל יומי חדש, שהוא גם הראשון בישראל בקרב חברות האשראי. בשנתיים האחרונות הפך האתר לאחד האתרים המסחריים המובילים בישראל מבחינת מספר גולשים וכמות מימושים.

בשלב השני השיקה החברה את אפליקציית ישראכרט, המאפשרת ללקוחות החברה לעשות את כל הפעולות ישירות מהסמארטפון שלהם. יותר מ-270,000 לקוחות הורידו את האפליקציה, מה שהופך אותה לאחת האפליקציות המסחריות המורדות ביותר בישראל.

בשלב השלישי והחשוב ביותר, פיתחה החברה את יכולותיה לאפשר שירות תשלום ישירות מהטלפון הנייד. לצורך זה, פרסה ישראכרט תשתית טכנולוגית באלפי בתי עסק ברחבי הארץ והשיקה 3 מוצרים בלעדיים וחדשניים בסלולר. בין היתר, הושק שבב מיוחד אותו מצמידים לסלולר ובאמצעותו ניתן לשלם בבתי העסק התומכים בשירות, ללא צורך בכרטיס האשראי או בכסף קטן.

כל זאת, בשילוב קמפיין פרסום עם הסלוגן "תכל'ס, אין על ישראכרט" בכיכובו של הקומיקאי יובל סמו, הוביל להעלאת המודעות בציבור ולמיצוב ישראכרט כמותג מוביל בתחום הטכנולוגי ובתחום ההטבות.

מנימוקי ועדת השיווק: "חדשנות טכנולוגית היא שם המשחק בימים אלו. חברת ישראכרט השכילה להצטרף לעידן הטכנולוגי על ידי הצעת שירותים ופתרונות נוחים לשימוש וליישום מכל מקום ובכל זמן. ברקת הוביל על כתפיו מהלך מורכב שניער את האבק מעל החברה, ומיתג אותה מחדש כמעודכנת ונחשקת ללקוח הישראלי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יגאל ברקת מכהן בתפקיד סמנכ"ל השיווק של החברה 3 שנים. בין תפקידיו הקודמים שימש ברקת כמנהל אגף שווק פרטי ואגף מוצרים בחברת בזק, וכמנהל תחום האינטרנט 013 ברק. ברקת בוגר תואר במנהל עסקים ותקשורת מהמכללה למנהל.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    רונה 21/12/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
    לברקת יש מלא חברים בתקשורת, בינתיים העיפו אותו מישרכרד בגלל בעיות תפקוד סידרו לו בפרטנר ובינתיים עף גם משם ... איזה איש שנה זה בדיוק ?? כל העתונות בלוף
  • 6.
    אסף 30/12/2013 12:50
    הגב לתגובה זו
    לקח כמה קורסים בשיווק בווידאו או ברשתות חברתיות באתר ASKOLI (-:
  • 5.
    אתר הלקוחות נראה משנות ה90 (ל"ת)
    תחרות מגוחכת 26/12/2013 00:39
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלעד 24/12/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    הדבר הנכון היום לעשות בחברות כאלה הוא באמת להעביר הכול למובייל, ולשם כך חייבים שיהיה אתר למובייל מותאם בצורה הטובה ביותר. http://www.galcomm.co.il/Info.aspx?PageId=142
  • 3.
    רינת סטולר 24/12/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    יגאל אתם צריכים לשים בפרסומת בטלוויזיה את הבעלים האלו שגוזרים את הישראכרט לנשים, כאילו הם מביאים את הכסף הביתה, אני השקעתי במניית אפל עוד לפני שהמציאו אייפון
  • 2.
    מינהל הגיוס שולטים! בתעשייה!!! (ל"ת)
    מינהל הגיוס שולטים! 24/12/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יגאל שלום אבקש שתטפלו לי בבעיה עם הישראכרט (ל"ת)
    פולה סייקביץ 24/12/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.