קופיקס, קסטרו, בנק לאומי ומי עדן: ההשקות המנצחות של איגוד השיווק הישראלי
קופיקס, קסטרו, בנק לאומי ומי עדן, הם הזוכים בפרס ההשקה המנצחת של איגוד השיווק הישראלי. ועדת החדשנות של האיגוד בחרה את הזוכים בפרס לחודשים יוני-אוקטובר של שנת 2013 על מהלכי ההשקה: הילדים של קסטרו ברשת קסטרו, הפקדת צ'ק בסלולר בבנק לאומי, סדרת EDEN PURE של מי עדן והשקת רשת בתי הקפה קופיקס.
באיגוד מציינים כי לחודשים יוני-אוקטובר 2013 הוגשו כ-15 מועמדויות של מגוון מהלכי השקה חדשניים בתחומים רבים, ביניהם: קוסמטיקה, מדיה, ביטוח, פיננסים, רכב, קמעונאות, אופנה, תקשורת, פארמה, מזון ומשקאות, בידור ופנאי.
רשת קופיקס: ממהלכי החדירה לשוק החשובים בשנים האחרונות
בימים של מחאות חברתיות צרכניות לרוב, אין ספק כי מהלך החדירה של רשת קופיקס לשוק בתי הקפה ומסעדות ה-take away בישראל הוא בין החשובים שנראו בשנים האחרונות. הרשת, אשר מציעה מגוון מוצרי מזון ושתיה במחיר אחיד וקבוע של חמישה שקלים, משכה תשומת לב רבה הן מצד הצרכן הממוצע והן מצד כלל התקשורת בישראל. רשת קופיקס קראה תיגר על מחירה של כוס הקפה הממוצעת בישראל ועוררה את "אפקט קופיקס" - דיון נוקב על לגיטימיות המחירים והתחרות שבענף, דיון שכולו לטובת הצרכן הישראלי.
קמפיין הילדים של רשת קסטרו: שפת מיתוג צעירה ובועטת
מהלך ההשקה של בית האופנה קסטרו לקו הילדים החדש הציג חדשנות וייחודיות, עם שפת מיתוג צעירה ובועטת. הקמפיין, אשר כלל סרט פרסומת שהוא למעשה קליפ מוזיקלי ייחודי בכיכובם של ילדי בית הספר "ארטיק" - בית הספר לרוק ולמוזיקה, לבושים בבגדי קסטרו, גרף מאות אלפי צפיות ברשת ועורר הד תקשורתי רב. לצד כל זאת, רשת קסטרו הציגה מחירים תחרותיים לשאר השחקנים בענף, כולל למותגים הבינלאומיים.
הפקדת צ'ק בסלולר: שירות מהפכני של בנק לאומי
בנק לאומי השיק באחרונה את שירות הפקדת צ'קים בסלולר, דרך אפליקציית הבנק. מדובר בשירות מהפכני, המותאם למאפיינים הייחודיים של הסמארטפון, כמו המצלמה המובנית ויכולת הסריקה, אשר מצטרף לסל השירותים הטכנולוגיים הרחב שמציע הבנק, מתוך התמקדות בלקוחות בעלי אוריינטציה דיגיטלית וקידמה טכנולוגית. בנק לאומי הינו הבנק הראשון בישראל המציע שירות כזה, כאשר קמפיין ההשקה הוביל לשימוש נרחב באפליקציה עם עשרות אלפי שיקים שהופקדו דרך האפליקציה בשלושת החודשים הראשונים, ולחיזוק תדמית הבנק כמוביל טכנולוגית.
מי עדן: בשורה חדשה
סדרת המוצרים החדשה של חברת מי עדן, הביאה בשורה חדשה לבית הישראלי עם פתרון אחד לכל סוגי המים. בר המים החדש של החברה מוזג גם מים מסוננים וגם מי סודה. הקמפיין, אשר בא בראש ובראשונה להחדיר לתודעת הציבור הישראלי שהחברה מספקת מענה לכל סוגי המים: מינרליים, מסוננים ומי סודה, וכמו כן לפרסם את סדרת המוצרים החדשה של החברה, זכה להצלחה גדולה עם גידול של 39% בממוצע שיחות המכירה למוקד, והצלחה גדולה בתודעת הציבור לבשורה החדשנית של החברה, כמספקת את כל סוגי המים. המהלך כלל קמפיין פרסומי נרחב, אשר זכה לתגובות אוהדות בקרב הציבור.
תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "אנו שמחים לדעת כי גם הפעם, אנשי השיווק במשק הישראלי אימצו בחום את תחרות "ההשקה המנצחת" של האיגוד, זאת לנוכח ההצעות הרבות שהתקבלו לתחרות ברבעון זה, למרות חודשי הקיץ והחגים שנכללו בו. בימים אלו, כשהצרכן הישראלי ער יותר לצרכנות נבונה, מחירים הוגנים ותחרות, אנו מקווים כי חותמת האיגוד לה זוכות החברות, תוביל לעלייה במכירות ולחיזוק הקשר עם המותגים".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בראש ועדת החדשנות של האיגוד עומד רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה, וחבר הנהלת איגוד השיווק הישראלי. הוועדה מונה 17 מנהלים בכירים מכל הענפים והקטגוריות במשק. הוועדה מתכנסת פעם ברבעון להכרזה על ההשקה המנצחת ומעניקה לחברות הזוכות זכות שימוש בלוגו "ההשקה המנצחת" לקידום המוצרים הזוכים, למשך שנה מיום הזכייה.
- 1.ערן 11/12/2013 00:47הגב לתגובה זוהרי מי עדן זה הפלופ של השנה. חברה שהשיקה מוצר בדיחה ועל הדרך גרמה לעצמה נזק תדמיתי בלתי הפיך. איזה מן נתון זה עלייה של 39% בשיחות למוקד??? אני מבטיח לכם שזו העלייה במהלך כל קמפיין. מגוחך.
- אופיר 15/12/2013 15:56הגב לתגובה זווואלה מי עדן הצליחה להביא חידוש בתחום של מתקני מים ועובדה שזה תופס ונהיה מבוקש בבתים כאן בארץ. אני אומנם לא לקוח, אבל כבר יצא לי לראות מתקן ולשמוע עליהם וכל עוד יש התפתחויות וחידושים זה רק טוב לנו כלקוחות.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.