קופיקס, קסטרו, בנק לאומי ומי עדן: ההשקות המנצחות של איגוד השיווק הישראלי
קופיקס, קסטרו, בנק לאומי ומי עדן, הם הזוכים בפרס ההשקה המנצחת של איגוד השיווק הישראלי. ועדת החדשנות של האיגוד בחרה את הזוכים בפרס לחודשים יוני-אוקטובר של שנת 2013 על מהלכי ההשקה: הילדים של קסטרו ברשת קסטרו, הפקדת צ'ק בסלולר בבנק לאומי, סדרת EDEN PURE של מי עדן והשקת רשת בתי הקפה קופיקס.
באיגוד מציינים כי לחודשים יוני-אוקטובר 2013 הוגשו כ-15 מועמדויות של מגוון מהלכי השקה חדשניים בתחומים רבים, ביניהם: קוסמטיקה, מדיה, ביטוח, פיננסים, רכב, קמעונאות, אופנה, תקשורת, פארמה, מזון ומשקאות, בידור ופנאי.
רשת קופיקס: ממהלכי החדירה לשוק החשובים בשנים האחרונות
בימים של מחאות חברתיות צרכניות לרוב, אין ספק כי מהלך החדירה של רשת קופיקס לשוק בתי הקפה ומסעדות ה-take away בישראל הוא בין החשובים שנראו בשנים האחרונות. הרשת, אשר מציעה מגוון מוצרי מזון ושתיה במחיר אחיד וקבוע של חמישה שקלים, משכה תשומת לב רבה הן מצד הצרכן הממוצע והן מצד כלל התקשורת בישראל. רשת קופיקס קראה תיגר על מחירה של כוס הקפה הממוצעת בישראל ועוררה את "אפקט קופיקס" - דיון נוקב על לגיטימיות המחירים והתחרות שבענף, דיון שכולו לטובת הצרכן הישראלי.
קמפיין הילדים של רשת קסטרו: שפת מיתוג צעירה ובועטת
מהלך ההשקה של בית האופנה קסטרו לקו הילדים החדש הציג חדשנות וייחודיות, עם שפת מיתוג צעירה ובועטת. הקמפיין, אשר כלל סרט פרסומת שהוא למעשה קליפ מוזיקלי ייחודי בכיכובם של ילדי בית הספר "ארטיק" - בית הספר לרוק ולמוזיקה, לבושים בבגדי קסטרו, גרף מאות אלפי צפיות ברשת ועורר הד תקשורתי רב. לצד כל זאת, רשת קסטרו הציגה מחירים תחרותיים לשאר השחקנים בענף, כולל למותגים הבינלאומיים.
הפקדת צ'ק בסלולר: שירות מהפכני של בנק לאומי
בנק לאומי השיק באחרונה את שירות הפקדת צ'קים בסלולר, דרך אפליקציית הבנק. מדובר בשירות מהפכני, המותאם למאפיינים הייחודיים של הסמארטפון, כמו המצלמה המובנית ויכולת הסריקה, אשר מצטרף לסל השירותים הטכנולוגיים הרחב שמציע הבנק, מתוך התמקדות בלקוחות בעלי אוריינטציה דיגיטלית וקידמה טכנולוגית. בנק לאומי הינו הבנק הראשון בישראל המציע שירות כזה, כאשר קמפיין ההשקה הוביל לשימוש נרחב באפליקציה עם עשרות אלפי שיקים שהופקדו דרך האפליקציה בשלושת החודשים הראשונים, ולחיזוק תדמית הבנק כמוביל טכנולוגית.
מי עדן: בשורה חדשה
סדרת המוצרים החדשה של חברת מי עדן, הביאה בשורה חדשה לבית הישראלי עם פתרון אחד לכל סוגי המים. בר המים החדש של החברה מוזג גם מים מסוננים וגם מי סודה. הקמפיין, אשר בא בראש ובראשונה להחדיר לתודעת הציבור הישראלי שהחברה מספקת מענה לכל סוגי המים: מינרליים, מסוננים ומי סודה, וכמו כן לפרסם את סדרת המוצרים החדשה של החברה, זכה להצלחה גדולה עם גידול של 39% בממוצע שיחות המכירה למוקד, והצלחה גדולה בתודעת הציבור לבשורה החדשנית של החברה, כמספקת את כל סוגי המים. המהלך כלל קמפיין פרסומי נרחב, אשר זכה לתגובות אוהדות בקרב הציבור.
תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "אנו שמחים לדעת כי גם הפעם, אנשי השיווק במשק הישראלי אימצו בחום את תחרות "ההשקה המנצחת" של האיגוד, זאת לנוכח ההצעות הרבות שהתקבלו לתחרות ברבעון זה, למרות חודשי הקיץ והחגים שנכללו בו. בימים אלו, כשהצרכן הישראלי ער יותר לצרכנות נבונה, מחירים הוגנים ותחרות, אנו מקווים כי חותמת האיגוד לה זוכות החברות, תוביל לעלייה במכירות ולחיזוק הקשר עם המותגים".
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בראש ועדת החדשנות של האיגוד עומד רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה, וחבר הנהלת איגוד השיווק הישראלי. הוועדה מונה 17 מנהלים בכירים מכל הענפים והקטגוריות במשק. הוועדה מתכנסת פעם ברבעון להכרזה על ההשקה המנצחת ומעניקה לחברות הזוכות זכות שימוש בלוגו "ההשקה המנצחת" לקידום המוצרים הזוכים, למשך שנה מיום הזכייה.
- 1.ערן 11/12/2013 00:47הגב לתגובה זוהרי מי עדן זה הפלופ של השנה. חברה שהשיקה מוצר בדיחה ועל הדרך גרמה לעצמה נזק תדמיתי בלתי הפיך. איזה מן נתון זה עלייה של 39% בשיחות למוקד??? אני מבטיח לכם שזו העלייה במהלך כל קמפיין. מגוחך.
- אופיר 15/12/2013 15:56הגב לתגובה זווואלה מי עדן הצליחה להביא חידוש בתחום של מתקני מים ועובדה שזה תופס ונהיה מבוקש בבתים כאן בארץ. אני אומנם לא לקוח, אבל כבר יצא לי לראות מתקן ולשמוע עליהם וכל עוד יש התפתחויות וחידושים זה רק טוב לנו כלקוחות.
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא בראש הפריים טיים
בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.
גל"צ (אריאל חרמוני משרד הביטחון)תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
האם יש צבאות שיש להם תחנות רדיו שממומנות על ידי הציבור? כמעט ולא; שר הביטחון ישראל כ"ץ הצהיר כי יסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל עד מרץ 2026. מדובר במהלך דרמטי שמסעיר את מערכת הביטחון, את עולם התקשורת ואת הזירה
הציבורית כולה. ההכרעה עשויה ליפול בבית המשפט, לאחר שצפויות להיות מוגשות עתירות שיטענו כי הסגירה מחייבת חקיקה בכנסת
שר הביטחון ישראל כ"ץ רוצה לסגור את גלי צה"ל. הכוונה להשלים זאת עד למרץ 2026. התחנה הצבאית הוותיקה היתה מאוימת בעבר אבל לא עד כדי כך כשחייבים להודות שי גם נימוקים הגיוניים לסגירה. למה שלצבא תהיה תחנת רדיו? למה שלצבא תהיה תחנת רדיו שהציבור הוא זה שמממן אותה? בעולם זה לא מקובל.
מדובר במהלך דרמטי שמסעיר את מערכת הביטחון, את עולם התקשורת ואת הזירה הציבורית כולה. ההכרעה עשויה ליפול בבית המשפט, לאחר שצפויות להיות מוגשות עתירות שיטענו כי הסגירה מחייבת חקיקה בכנסת. לפי עמדת שר הביטחון, הפעלת תחנת רדיו אזרחית בידי הצבא היא חריגה שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות. "המשך הפעלת התחנה מערב את צה"ל בשיח הפוליטי ופוגע במעמדו הממלכתי", צוין בהודעת משרד הביטחון.
על פי ההודעה, התחנה תיסגר אך גלגלצ תישאר על כנה. יוקם צוות מקצועי במשרד הביטחון שיפעל ליישום הסגירה. במקביל, ארגון עובדי צה"ל הכריז על סכסוך עבודה בתחנה, שיחול על כ־100 אזרחים עובדי צה"ל.
תגובת התחנה: מאבק משפטי
בתוך גלי צה"ל שוררת אווירת קרב. מפקד התחנה, טל לב־רם, טוען כי תהליך העבודה של הוועדה המייעצת שהובילה למסקנות היה פגום: ניגודי עניינים, מניפולציות, בחירה מגמתית של חברים והצגת מידע סלקטיבית. הוא טען כי מדובר בפגיעה בצבא העם ובחופש העיתונות.
לצידו עומדים אנשי תקשורת ואקדמיה שטוענים כי הסגירה היא מהלך פוליטי במסווה אידיאולוגי.
על פי ייעוץ משפטי שניתן לשר הביטחון בתקופת היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט, ניתן לסגור את גלי צה"ל בהחלטת ממשלה בלבד. לפי עמדה זו, מאחר שהתחנה אינה מוסדרת בחוק מפורש, אין צורך בחקיקה ראשית. לעומת זאת, יש משפטנים בכירים סבורים אחרת, אם כי החלטת יועץ משפטי לממשלה גוברת וחזקה יותר מעמדות של משפטנים.
